گفتاردرمانی در مهارتهای خواندن در شرق تهران ابتدا کودک را ارزیابی می‌کند تا دریابد که علت اختلال خواندن اختلال یادگیری است یا ریشه در اختلالات زبانی دارد. پس از تشخیص علت اختلال گفتار درمانگر متناسب با آن و همچنین نیازها، خواسته ها و محیط فرهنگی فرد، برنامه درمانی را میچیند. این برنامه درمانی خاص همان فرد است تا تمام نیازها و خواسته‌های فرد را به نحو احسن برطرف کند. گفتاردرمانی در بهبود مهارت های خواندن با والدین کودک نیز ارتباط برقرار می‌کند تا بهبود کودک سریعتر انجام شود و عملکرد کودک در محیط های مختلف بهتر شود.

مهارت خواندن

خواندن یک مهارت ضروری در بین مهارت های لازم برای زندگی امروزی می باشد. گفتاردرمانی در شرق تهران به این امر توجه میکند که تقریباً هر جنبه از زندگی مدرن، به توانایی خواندن، نوشتن و درک لغات نوشته شده وابسته است. به همین دلیل وقتی یک کودک با مشکلاتی در خواندن روبه‌رو می‌شود، این مسئله نیاز به بررسی دارد تا حد امکان توانایی خواندن به حالت طبیعی پیش برود.

علل زیادی وجود دارد که ممکن است کودک دچار اختلال خواندن شود؛ مانند اختلالات یادگیری که نوع خواندن یکی از آنها است. همچنین انواع مختلفی از اختلالات زبانی وجود دارد که می‌تواند باعث اختلال خواندن شود. وقتی کودک با اختلال خواندن مواجه می‌شود که این اختلال ریشه در اختلالات زبانی دارد گفتاردرمانی در بهبود مهارت های خواندن نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

گفتاردرمانی در مهارتهای خواندن در شرق تهران ؛ علائم و تشخیص اختلال خواندن:

وقتی کودکی در مهارت خواندن دچار مشکل می‌شود، تشخیص اصلی مشکل، برای برنامه ریزی بهترین درمان مهم است. اختلال خواندن معمولاً ممکن است به صورت متفاوت تر از نواقص زبانی خاص درمان شود. علائم زیر علائم کلی اختلالات خواندن می باشند:

  • مشکل در بیان افکار یا ایده ها با کلمات یا نوشتار
  • مشکل در یادگیری لغات جدید
  • مشکل در یادگیری لغات آهنگ یا ریتم ها
  • مشکل در درک و پیروی از دستورالعمل‌ها

    گفتاردرمانی در بهبود مهارت های خواندن
    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 گفتار درمانی در اختلال خواندن:

وقتی کودک در خواندن دچار مشکل می‌شود، گفتاردرمانی در مهارتهای خواندن در شرق تهران نقش کلیدی برای فائق آمدن بر این مشکلات ایفا می‌کند. گفتار درمانگر دانش تخصصی و تجربه لازم را برای شناسایی مشکلات مربوطه دارد و در همین راستا به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی و خواندنِ خود را بهبود بخشد. گفتار درمانی  معمولاً اولین حرفه ی تشخیص ریشه‌ای علت اختلال خواندن و نوشتن است. گفتار درمانی به کودکان کمک می کند تا مهارت های لازم را برای موفقیت در مدرسه و زندگی ایجاد کنند.

 از کارهای کلیدی گفتاردرمانی در مهارتهای خواندن در شرق تهران برای بهبود مهارت خواندن عبارتند از:

  • ساختن و تقویت روابط بین زبان گفتاری اولیه در گفتاردرمانی در بهبود مهارت های خواندن و توانایی تقویت پیشخوانی و ملاحظه تاثیرات تعاملات والدین و فرزندان در نقل داستان ها
  • شناسایی مشکلات کودک از جمله آگاهی صوتی، حافظه و بازیابی
  • آموزش استفاده از لمس و علائم شنوایی برای خواندن و نوشتن بهتر کودک
  • آنالیز و بررسی اینکه متون کتاب، گفتار آکادمیک و برنامه درسی چگونه بر کودک تاثیر می گذارند، مثلا ممکن است در کودک استرس ایجاد شود و توانایی‌ها و استعدادهای کودک در سن های مختلف به بهره‌برداری حداکثری خود نرسد.

تمام موارد فوق در گفتاردرمانی حائز اهمیت هستند و بسته به اولویت های مراجع اولویت بندی میشوند. گفتاردرمانی در مهارتهای خواندن در شرق تهران به این امر به طور کامل میپردازد.

طبق تحقیقات سازمان جهانی گفتاردرمانی تقریباً اکثر معلمان به این نتیجه رسیدند که کودکانی که از خدمات گفتار درمانی بهره برده‌اند، مهارت‌های پیشخوانی، خواندن و نوشتن آنها به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. همچنین توانایی برقراری ارتباط آنها در جامعه نیز به شیوه درست بهبود پیدا می‌کند. گفتار درمانگر پس از برقراری رابطه درمانی صحیح با کودک سعی می کند محیط درمانی را به حالت سرگرمی و جذاب برای کودک در بیاورد.

منابع

  1. pediatric boulevard
  2. cheshire fitness zone

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان لکنت کودکان، لینک زیر را مطالعه کنید.

درمان لکنت کودکان شرق تهران ؛ اهداف و مداخلات گفتاردرمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *