درمان لکنت کودکان شرق تهران به حل مشکلات گفتاری و ارتباطی فرد کمک می کند. در گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران جهت درمان لکنت زبان به موقعیت های احتمالی که فرد در آن قرار می گیرد و ممکن است به خاطر لکنت زبان دچار مشکل شود توجه می شود. در گفتاردرمانی شرق تهران و گفتاردرمانی تهران نو جهت درمان لکنت در کودکان سعی بر آن است که تا حد امکان به رفع آن پرداخته شود.

لکنت زبان چیست؟

لکنت زبان اختلالی است که روی روانی صحبت فرد تاثیر می‌گذارد. فردی که لکنت زبان دارد، ممکن است بخش اول کلمه را چندین بار تکرار کند یا یک صدا را بیشتر از حد معمول بکشد. برخی از افرادی که لکنت زبان دارند، ممکن است در تلفظ روی هم رفته ی صداها مشکل داشته باشند. درمان لکنت کودکان  این مسئله را در نظر می گیرد که لکنت زبان اختلال پیچیده  ای است و می‌تواند روی گفتار به شیوه‌های مختلفی اثر بگذارد.

لکنت در شرق تهران در خیابان دماوند

آیا مداوای لکنت زبان ضروری می باشد؟

مداوای اختلالات روانی صحبت مانند لکنت زبان بسیار مهم است و باید هرچه سریع‌تر برنامه درمانی و توانبخشی آغاز شود. کلینیک گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران به درمان لکنت در کودکان می پردازد.  یکی از دلایل این است که وقتی کودک همچنان لکنت زبان داشته باشد ممکن است عکس العمل های منفی از سوی اطرافیان، معلمان و سایر افراد تجربه کند. وقتی این مسائل اتفاق می‌افتد ممکن است کودک رفتارهایی مانند فرار از موقعیت را یاد بگیرد. گفتاردرمانی شرق تهران در درمان لکنت کودکان شرق تهران این مسئله را مد نظر قرار می دهد.

ممکن است کودک از تلفظ کلماتی که می‌داند در تلفظ آنها دچار مشکل می شود؛ خودداری کند. همچنین از  صحبت کردن در مدرسه فرار ‌کند. اگر کودک تحت توانبخشی و  درمان قرار نگیرد تعاملات اجتماعی کودک تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد و عملکرد تحصیلی و فعالیت های زندگی فرد دچار اختلال خواهد شد. در نتیجه کودک به تدریج منزوی و گوشه گیر می شود.

لکنت در کودکان در شرق تهران در خیابان دماوند

درمان لکنت کودکان شرق تهران

گفتاردرمانی تهران نو در درمان لکنت زبان در کودکان، به فرد کمک می‌کند که بر این مشکلات فایق آید. اگر فرد نگران فرزند خود هستید، این مسئله مهم است که با گفتاردرمانگر فرزند خود در درمان لکنت کودکان شرق تهران مشارکت فعال داشته باشید. اگر ارزیابی های جسمانی و شنوایی فرد مشکل خاصی نشان نداد ادامه درمان با گفتاردرمانگر خواهد بود. گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران به بررسی مشکلات گفتاری و زبانی فرد می پردازد و نوع مشکل را بررسی می‌کنند. مانند:

  • نقص روانی گفتار
  • سرهم‌بندی
  • مهارتهای حرکتی دهان و…

وقتی فردی لکنت زبان دارد گفتاردرمانگر بررسی می کند که فرد چه هنگام و چگونه دچار لکنت  در حین صحبت می‌شود. گفتاردرمانی شرق تهران ممکن است برای ارزیابی فرد صدای وی را ضبط کند و صدای ضبط شده فرد را در طول مکالمه بررسی کند.

بعد از اینکه گفتاردرمانگر در درمان لکنت کودکان، مشکل فرد را تشخیص داد و اطلاعات کافی را در این مورد به دست آورد، برنامه درمانی متناسب با نیاز به فرد آماده می‌کند. برنامه درمانی  به مواردی چون سن و نوع اختلال فرد بستگی دارد. تعداد جلسات دوره گفتار درمانی برای افراد متفاوت است ابتدا به تعداد متعادلی از جلسات در طول دوره نیاز است سپس بعدها تعداد جلسات به مرور کاهش می‌یابد.

برخی از تکنیک‌هایی که در طول جلسات درمانی به کار می روند شامل:

  • تکنیک های تنفسی
  • استراتژی‌های آرام بخشی برای آرام سازی عضلات هنگام صحبت کردن
  • کنترل پوسچر بدن و تمرینات حرکتی دهانی

در درمان لکنت کودکان شرق تهران ممکن است لازم باشد که فرد هر روز این تمرینات را انجام دهد تا به بهبود برنامه درمانی کمک شود.

هدف نهایی درمان لکنت کودکان شرق تهران

در کل هدف گفتاردرمانی تهران نو در درمان لکنت زبان در کودکان، تشویق فرد به پیشرفت در صحبت کردن و کاهش شدت و فرکانس لکنت زبان در طول گفتاردرمانی می باشد. برنامه درمانی  هر فرد متفاوت است. مثلاً برای کودکان پیش دبستانی از نوعی برنامه استفاده می‌شود و روشی است که به کودک برای صحبت کردن آرام کمک می کند. همچنین کودک تشویق می شود تا راه های عصبی جدید در مغزش ایجاد شود. در نتیجه لکنت زبان فرد کاهش خواهد یافت.

در درمان لکنت زبان برای کودکان دبستانی و نوجوان ها بیشتر از تکنیک های استفاده می‌شود که تلفظ صداها را برای فرد راحت تر کند و فرد بتواند با سرعت مناسبی صحبت کند و تنش گفتاری کاهش یابد.

منابع درمان لکنت کودکان شرق تهران

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش گفتاردرمانی در درمان لکنت زبان در بزرگسالان، لینک زیر را مطالعه کنید.

لکنت در بزرگسالان در شرق تهران در خیابان دماوند

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *