گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران از تکنیک ها و فعالیت های هدفمندی استفاده میکنند که هدف کلی آنها بهبود ارتباط و هدایت تاخیر ها و اختلالات مربوط به درک و بیان زبان است. گفتار درمانگر با کودک یا نوزاد کار می کند تا ابتدا او را  ارزیابی کند و ببیند توانایی فرد در چه سطحی است. با توجه به نیازها، خواسته ها و وضعیت اختلال و محیط فرد، برنامه درمانی خاص  فرد را  می چیند و به مداخله می پردازد.

مهارتهای ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی توانایی استفاده از انواع مختلف اطلاعات است، مانند:

  • استفاده از ایده های جدید ارتباطی
  • احساسات
  • بیان افکار

گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران  به این نکته توجه میکند که مهارتهای ارتباطی شامل بخش شنیداری، صحبت کردن، مشاهده و همدردی کردن با دیگران می باشد. این مسئله مفید است که فرد تفاوت شیوه‌های ارتباطی تعامل رودررو، مکالمات تلفنی و… را بداند و اجرا کند.

 فواید گفتار درمانی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی در کودکان

گفتار درمانی می‌تواند فواید بیشماری برای کودکان داشته باشد از جمله:

  • بهبود ارتباطات فرد: پس فرد قادر خواهد بود تا افکار و احساساتش را بیان کند.
  • کمک به صحبت کردن آنها: پس کودکان قادر به درک گفتار خواهند بود و دیگران نیز بهتر قادر به درک آنها خواهند بود.
  • آماده سازی آنها برای مدرسه رفتن: پس در گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران کودکان قادر خواهند بود که مانند سایر کودکان درس را یاد بگیرند.
  • بهبود کیفیت کلمات گفتاری
  • افزایش اعتماد به نفس و استقلال فرد

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات ارتباطی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان اختلالات ارتباطی در شرق تهران

گفتار درمانی در بهبود ارتباطات

گفتار درمانی به کودکی که هیچگونه صدایی از خود ایجاد نمی کند کمک می‌کند تا ارتباط برقرار کند. ارتباط می‌تواند بدون استفاده از وسیله کمکی یا با استفاده از دستگاه کمکی مانند کتاب های ارتباطی، وسیله های کمکی با تکنولوژی پایین و متوسط،   وسیله های کمکی با تکنولوژی سطح بالا و برنامه های ارتباطی باشد. گفتار درمانی فقط به گفتار کار نمی‌کند بلکه شامل زبان نیز می‌شود.

گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران در بهبود مهارت‌های اجتماعی:

مهارت‌های اجتماعی مناسب کلید حیاتی افزایش تعامل با دیگران در جامعه و زندگی است. وقتی فرد عملکرد گفتاری محدود دارد یا اصلا عملکرد گفتاری ندارد، مهارت‌های زبانی معمولاً دچار تاخیر یا اختلال می شود. مهارت های اجتماعی می توانند با استفاده از مدل های ویدیویی، نقش بازی کردن با گفتار درمانگر، برنامه درمانی خاص، داستان های اجتماعی و سایر استراتژی های متنوع که توسط گفتار درمانگر ارائه می‌شود تقویت شود.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 گفتار درمانی و مهارت خواندن

تاخیر گفتار می‌تواند باعث مشکلاتی در شنوایی، خواندن و نوشتن شود. مهارت خواندن می تواند به طور چشمگیری به ارتباطات اجتماعی کمک کند. در گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی آموزش این مهارت ها می تواند به عملکرد بهتر در ارتباط با دیگران کمک کند.

گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران و روش‌های ارتباطی متناوب:

گفتار درمانگر روی سایر استراتژی های ارتباطی برای کمک به بهبود مهارتهای ارتباطی فرد کار می‌کند. مانند زبان اشاره، واژه سازی و سایر روش های ارتباطی .

ما انسان‌ها از مجموعه روش‌ها برای برقراری ارتباط با دیگران کمک می‌گیریم. ما با گفتار، حالتهای صورت ژست ها، ارتباط چشمی، نوشتن، تایپ کردن و بسیاری از راه‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کنیم.

اگر کودک مدام صداهای بی‌معنی را تکرار کند گفتار درمانگر  این صداها را به کلمات و صداهای معنی‌دار  در گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران تبدیل میکند. مثلا اگر کودک مرتب صدای ک را تکرار می‌کند گفتار درمانگر به کودک کمک می‌کند که از آن برای کلمه کمک استفاده کند.

گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

گفتاردرمانی در بهبود مهارتهای ارتباطی ؛  کاهش ارتباط زدگی

گفتار درمانگر به بهبود مهارت‌های ارتباطی کودک با بزرگسالان و هم سن و سال های خود کمک می کند. برای این کار روی بهبود عضلات مربوط به گفتار در حین تمرینات تمرکز می‌کند. گفتار درمانگر تمریناتی را ارائه می‌دهد که شامل تکرار کردن صدا ها و تقلید باشد. در کل جلسات گفتار درمانی ممکن است به صورت فردی یا گروهی برگزار شود و در این جلسات گفتار درمانگر با به کارگیری شیوه‌های مختلف، مدلهای درمانی و وسایل کمکی به بهبود روابط ارتباطی فرد کمک می‌کند که در نتیجه آن مشارکت فرد در جامعه افزایش می‌یابد. با افزایش مشارکت فرد، اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی و استقلال فرد نیز افزایش می یابد.

منابع

  1. in.indeed
  2. napa center

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *