درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران به صورت درمان های رفتاری برای کودکان و نوجوانان مبتلا به این نوع از اختلالات ارائه می شود. همه کودکان از نظر رشد و هم­چنین در الگوهای رفتاری یکسان نیستند. بیشتر کودکان با کمک والدین و معلمان رفتار مناسب را یاد می گیرند. بچه ها در برخی موقعیت ها کج خلقی و رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند. اما این رفتارها باید ماه ها در کودک دیده شوند و سپس کودک از مشکلات رفتاری رنج می برد. این تغییرات رفتاری در تمام سنین کودکی دیده می شود. این رفتارها که مدت طولانی تری با اقدامات مکرر و زیر پا گذاشتن قوانین پذیرفته شده توسط خانه و مدرسه مشاهده می شود، نشان دهنده شکل شدید مشکلات رفتاری است. بنابراین نوع درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران بر اساس علائم فردی فرزند شما و نیازهای خانواده است.

مشکلات رفتاری رایج در کودکان

این اختلالات عبارتند از اختلال بیش فعالی و نقص توجه(ADHD) ، اختلال نافرمانی مقابله جویانه ODD))، اختلال سلوکCD) ) و کج خلقی.

  • اختلال نقص توجه و بیش فعالی

کودکان مبتلا به این مشکل در تمرکز مشکل دارند. بدون اجرای کامل فعالیت قبلی از کاری به کار دیگر می روند. بی قراری مداوم، انجام کارهای متفاوت و فراموش کردن دستورات داده شده توسط دیگران هم از دیگر نشانه های این کودکان است.

  • اختلال نافرمانی مقابله جویانه

کودکان مبتلا به این مشکلات به راحتی عصبانی می شوند. عصبانیت های مکرر نشان می دهند، با والدین بحث می کنند، از اطاعت از قوانین امتناع می ورزند و سعی می کنند دیگران را به خاطر اشتباهات خود سرزنش کنند. در درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران به انواع اختلالات رفتاری و تفاوت های آن ها توجه می کنیم.

  • اختلال سلوک

کودکان مبتلا به این مشکل به دلیل رفتارهایشان و امتناع از پذیرش قوانین، همیشه به عنوان «بچه های بد» قضاوت می شوند. این کودکان اغلب از اطاعت از والدین و معلمان خودداری می کنند. تمایل به مصرف مواد مخدر، عدم همدلی، پرخاشگری نسبت به حیوانات و دیگران، دروغگویی مکرر، دزدی و گرایش به فرار از خانه دارند.

  • کج خلقی

این ها مشکلات عاطفی هستند که به طور ناگهانی یا گاهی شدید و خشن نیز رخ می دهند. نشانه های کج خلقی شامل علائمی مانند فریاد زدن بیش از حد و گریه کردن است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه نقش کاردرمانی در بیش فعالی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند

درمان شناختی رفتاری نوعی درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران

درمان شناختی رفتاری (CBT) شامل کمک به کودکان و والدین آن­ها برای درک و مقابله با مشکلاتی است که کودک تجربه می کند. درمانگران به کودکان، نوجوانان و هم­چنین والدین آن­ها مهارت های مقابله ای را آموزش می دهند. تا به آن­ها در مدیریت موقعیت های دشوار کمک کنند. CBT دو جزء دارد: بخش شناختی، که به کودک کمک می کند نحوه نگرش خود به یک موقعیت را تغییر دهد. و بخش رفتاری، که به کودک می آموزد که چگونه واکنش خود را نسبت به آن تغییر دهد. بنابراین این درمان به کودکان کمک می کند تا رفتار خود را کنترل کنند و هم­ چنین با مشکلات کنار بیایند.

این نوع درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران کوتاه مدت است. جلسات اغلب یک بار در هفته است و 16 تا 20 هفته طول می کشد. در طول یک جلسه، کودک شما با یک درمانگر کودک کار می کند تا یاد بگیرد که چگونه افکار، احساسات و رفتارهای او بر یکدیگر تأثیر می گذارد. نوجوانان می توانند یاد بگیرند که چگونه مهارت های اجتماعی و حل مسئله بهتری را برای کمک به آنها در روابط ایجاد کنند. متخصصان ما می توانند با کودکان به صورت فردی یا گروهی ملاقات کنند. آنها همچنین درمان های دیگری را برای کمک به حل مشکل و کمک به کاهش منفی گرایی در کودک ارائه می دهند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

آموزش تعامل والدین-کودک نوعی درمان مشکلات رفتاری کودکان در شرق تهران

آموزش تعامل والد-کودک یک برنامه آموزشی رفتاری برای والدین کودکان دو تا هفت ساله است که رفتارهای مخربی دارند. درمانگران به والدین می آموزند که چگونه تعاملات مثبت با یک کودک خردسال را تقویت کنند. لذا از طریق ایجاد یک پیوند قوی، انطباق با اختیارات والدین را بهبود بخشند، و اضطرابی را که در وجود پدر و مادر موج می زند کاهش دهند.

در طول این جلسات، والدین از هدستی استفاده می‌کنند که به درمانگر این امکان را می‌دهد تا از پشت آینه یک طرفه، در مورد واکنش والدین به رفتار کودک، راهنمایی و بازخورد ارائه دهد. جلسات، که حدود یک ساعت طول می کشد، بسته به شدت علائم کودک و میزان پاسخ او به درمان، هر هفته در طول شش تا هشت هفته برگزار می شود.

درمان مشکلات رفتاری کودکان در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

درمان فردی و خانواده درمانی نوعی درمان مشکلات رفتاری

درمان فردی و خانوادگی می تواند به همه اعضای خانواده کمک کند تا با CD یا ODD کنار بیایند. مشاوره انفرادی می تواند به کودک کمک کند تا یاد بگیرد چگونه خشم خود را مدیریت کند. مشکلات همکاری با قوانین و اختیارات را برطرف کند و مهارت های اجتماعی را بهبود بخشد.

خانواده درمانی می تواند به تعارضات والدین-کودک یا خواهر و برادر-کودک و همچنین مشکلات عاطفی و رفتاری کودک در خانه و مدرسه رسیدگی کند. درمان بر بهبود ارتباطات بین اعضای خانواده تمرکز دارد. روانشناس والدین را تشویق می کند تا مهارت ها را در طول جلسات تمرین کنند، سپس آن ها را در خانه به کار گیرند. در درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران به کودکانتان کمک می کنیم تا بتوانند با محیط اطرافشان بیشتر سازگارتر باشند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه رفتاردرمانی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

رفتاردرمانی در شرق تهران ، مزایا ، تکنیک ها و افراد نیازمند

نکاتی مفید برای والدین به جهت کنترل کج خلقی برای درمان مشکلات رفتاری کودکان

  • ناامید نشوید

اگر کودک رفتاری از خود نشان می دهد که غیرمعمول است مانند ضربه زدن یا جیغ زدن به آن واکنش نشان ندهید. اگر قادر به گوش دادن به آن نیستید، برای مدتی محل را ترک کنید و بعد از مدتی که کودک گریه نمی کند، بیایید. زیرا ابراز نگرانی در آن نقطه باعث افزایش رفتار مشکل ساز در کودک می شود.

  • صحبت کنید

پس از آرام شدن کودک، در مورد کج خلقی او صحبت کنید. به آن ها پیشنهاد دهید به جای نشان دادن احساسات خود آن را در قالب کلمه بیان کنند تا فرزندتان را بهتر درک کنید.

  • از موقعیت‌ها دوری کنید

وقتی از موقعیت‌هایی که کودک عصبانی می‌شود مطلع شدید، از آن موقعیت‌ها دوری کنید و ذهن کودک را به چیزهای دیگر منحرف کنید.

  • کودک را مشاهده کنید

رفتار و تغییرات کودک را مشاهده کنید. اگر تغییرات بسیار قابل توجه و قاطع هستند، به درمان مشکلات رفتاری در شرق تهران مراجعه کنید.

منابع

  1. WEBMED

برای اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار درمانی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

رفتاردرمانی در شرق تهران ، مزایا ، تکنیک ها و افراد نیازمند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *