درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران به بهبود وضعیت فرد و عملکردهای وی در زندگی روزمره توجه می کند. کاردرمانی در تنگی کانال نخاعی با بررسی وضعیت فرد، نیازها، محیط و خواسته های فرد به انجام مداخلات درمانی می پردازد. تنگی کانال نخاعی وضعیتی است که ممکن است مشکلات فراوانی را برای فرد ایجاد کند. روش های درمانی زیادی جهت درمان تنگی کانال نخاعی وجود دارد که کاردرمانی در تنگی کانال نخاعی یکی از مهمترین درمان های آن می باشد.

درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران ؛ تنگی کانال نخاع چیست؟

تنگی کانال نخاع وضعیتی است که انتهای کمر و پاها درد میکند. این نشانه ها ممکن است زمانی که عصب ها در کانال نخاعی فشرده می‌شوند، دیده شود. کانال نخاعی سوراخ لوله ای شکلی است که به وسیله استخوان های ستون فقرات تشکیل می‌شوند. هر اتفاقی که این استخوان‌ها را تنگ کند، باعث فشار روی عصب های داخلی می‌شود.

علائم

معمولاً پیشرفت بیماری تنگی کانال نخاعی به آرامی اتفاق می‌افتد. درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران به این امر توجه میکند که نشانه ها وقتی که منبع مشکل آسیب ستون فقرات باشد، معمولاً به ندرت سریع پیشرفت می‌کند. یک آسیب شدید ممکن است باعث پیشرفت فوری نشانه ها باشد.

بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی همیشه احساس کمردرد ندارند. ابتدا آنها احساس درد شدید و ضعف در پاها دارند و معمولاً همزمان در هردو پا این موضوع اتفاق می‌افتد. نشانه ها بر احساس اندام تحتانی اثر می‌گذارند. فشار روی عصب ها می تواند باعث احساس سوزن سوزن شدن در پوست می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان قوز پشت، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان قوزپشت در شرق تهران

درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران ؛ توانبخشی تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاعی حداقل باعث مشکلات فراوان یا بدتر شدن سریع وضعیت می‌شود. درمان تنگی کانال نخاع در شرق تهران توصیه میکند که اقدام به موقع و دریافت به موقع خدمات کاردرمانی می‌تواند به فرد کمک کند که نیاز به جراحی نداشته باشد. بیشتر بیماران با وضعیت خفیف تا متوسط قادر به مدیریت نشانه ها با مراقبت های پیشگیرانه می باشند. فلج یک طرفه در این گروه به ندرت دیده می شود.

کاردرمانگر ممکن است روی ثابت نگه داشتن کمر تمرکز کند. نگه داشتن کمر و پشت حتی برای مدت کوتاهی می تواند التهاب و درد را کاهش دهد. ممکن است بیماران در یابند که دراز کشیدن با زانوهای خمیده و حمایت شده به آنها حس کاهش درد بسیار زیادی را می دهد. کاردرمانی در درمان تنگی کانال نخاعی تاکید میکند که این وضعیت تنه را به جلو خم می‌کند و باعث گسترش کانال نخاعی و کاهش علائم می‌شود.

 کاردرمانی در تنگی کانال نخاعی

کاردرمانگر ممکن است یک کمربند طبی حمایتی برای فرد تجویز کند. فواید طولانی مدتی برای فرد داشته باشد. کمربند طبی، به بدن فرد هنگام پوشیدن آن آرامش می‌دهد. این حمایت ایجاد شده توسط کمربند طبی باعث کاهش فشار روی دیسک ها و جلوگیری از حرکات اضافی ستون فقرات می شود.

درمان تنگی کانال نخاع در شرق تهران ، کاردرمانی در تنگی کانال نخاعی
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

ممکن است کاردرمانگر بسته به وضعیت برای بعضی از افراد بریس هایی را تجویز کند که کمی حالت خم شده به فرد می دهد. درمان تنگی کانال نخاع در شرق تهران تاکید میکند که این وضعیت باعث گسترش کانال نخاعی و کاهش درد می شود. کاردرمانگر برای بعضی بیماران ممکن است از تمرینات کششی استفاده کند. تمرینات کششی یکی از درمان های رایج برای تنگی کانال نخاعی است. با اینکار کمر به آرامی کشش داده می‌شود و فشار روی عصب ها برداشته می شود.

شیوه زندگی پیشنهادی برای شما

برای نظارت بر وضعیت خود، نوبت های منظمی با پزشکتان داشته باشید. چرا که او ممکن است پیشنهاد دهد که چندین درمان خانگی را در زندگی خود بگنجانید، مثل:

  • استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن می توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند.
  • استفاده از کیسه های یخ یا گرم. برخی از علائم تنگی نخاع گردنی ممکن است با اعمال گرما یا یخ به قسمت آسیب دیده  کاهش یابد.
  • حفظ وزن مناسب. اگر اضافه وزن دارید، پزشک ممکن است کاهش وزن را به شما توصیه کند. از دست دادن وزن اضافی می تواند با برداشتن فشار از روی کمر، درد را کاهش دهد.
  • ورزش کردن. تمرینات خم کردن، کششی و تقویتی ممکن است به کاهش فشار ستون فقرات کمک کند. با یک کاردرمانگر یا پزشک خود در مورد اینکه چه ورزش هایی برای انجام در خانه بی خطر هستند صحبت کنید.
  • استفاده از عصا یا واکر. این وسایل کمکی علاوه بر ایجاد ثبات، می‌توانند با خم شدن به جلو در حین راه رفتن، به تسکین درد کمک کنند.

درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران ؛ سایر اقدامات کاردرمانی

تمرینات دستی مانند ماساژ و موبیلیزاسیون  بافت نرم ممکن است برای شروع جلسات کاردرمانی استفاده شود. این تمرینات  برای کمک به حرکت فرد با درد کمتر و راحتی بیشتر استفاده می شود. این مسئله برای بهبود قدرت و هماهنگی عضلات شکمی و پشتی نیز مفید است.

کاردرمانگر در درمان تنگی کانال نخاع در شرق تهران برنامه ای برای کمک به بازتوانی حرکات پشتی، قدرت، تحمل عضلانی و عملکرد ارائه می دهد. کاردرمانگر همچنین تمرینات قدرتی و ورزش‌های هوازی را نیز با فرد کار می‌کند.

کاردرمانگر ممکن است محل کار فرد و نحوه فعالیت فرد را برای استفاده از بدن  بررسی کند و به فرد راه هایی برای تغییر و جلوگیری از مشکلات بیشتر ارائه دهد. همچنین بهبود هر فرد در اندازه های متفاوت معمولا در حدود چند هفته کاردرمانی رفتن قابل مشاهده است. افرادی که در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند؛ برای درمان تنگی کانال نخاع در شرق تهران ممکن است به چند هفته استفاده بیشتر از خدمات کاردرمانی برای بهبود نیاز داشته باشند.

منابع

  1. therapy specialists

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اسکولیوز، لینک زیر را مطالعه کنید.

درمان قوزپشت در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *