درمان اختلال در روانی کلام در شرق تهران به این امر توجه می‌ کند که ابتدا باید شدت اختلال و نوع اختلال فرد تعیین شود. گفتاردرمانگر ابتدا ارزیابی هایی را انجام می‌ دهد. سپس با توجه به نوع و شدت اختلال، متناسب با نیازها، خواسته ها و محیط فرد، برنامه درمانی را برای فرد می چیند. گفتاردرمانی  در شرق تهران در طول جلسات نیز مدام پیشرفته فرد و میزان تاثیرگذاری مداخلات ارزیابی می‌ کند. همچنین گفتار درمانگر به خانواده و مراقبان فرد نیز آموزش‌های لازم را می دهد.

 اختلال روانی کلام چیست؟

وقتی فرد نمی تواند به صورت روان صحبت کند، دچار این اختلال می‌ شود. درمان اختلال در روانی کلام در شرق تهران بیان می کند که لکنت که تقریباً یک درصد کودکان آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد؛ رایج ترین نوع این اختلال است. لکنت زبان وقتی اتفاق می‌افتد که گفتار به خاطر تکرار غیر عمدی یا طولانی شدن ناخواسته صداها، سیلاب ها و کلمات دچار مشکل می شود.

بریده بریده حرف زدن نیز نوع دیگری از این اختلال است. این اختلال با سرعت نامنظم گفتار و کلمات مشخص می شود. لکنت و بریده حرف زدن هر دو روی وضوح گفتار تاثیر می‌گذارند.

کسی که لکنت دارد، در تبدیل افکارش به کلمات مشکل دارد. درمان اختلال در روانی کلام در شرق تهران به این امر توجه می کند که آنها تفکر متناسب و سازمان یافته دارند اما تبدیل این تفکرات گفتار برایشان دشوار است. کسی که بریده بریده صحبت می‌ کند تفکراتش را به راحتی به گفتار تبدیل می کند اما در سازمان بندی راحت آنها مشکل دارد. در حالی که لکنت یک اختلال گفتاری است، بریده گویی روی نوشتن، تایپ کردن و سایر شکل های ارتباطی نیز تاثیر می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات گفتاردرمانی در لکنت، لینک زیر را مطالعه کنید.

گفتاردرمانی در لکنت شرق تهران در خیابان دماوند ، درمان و اهداف درمانی

 گفتار درمانی در روانی کلام

گفتار درمانگر روی ارزیابی، تشخیص و مداخله تمرکز می کند نقش آنها در این اختلالات شامل موارد زیر است:

آموزش افراد و گروه‌ها در درمان اختلال در روانی کلام در شرق تهران ( افرادی که با کودکان و بزرگسالان دارای اختلال روانی کلام سروکار دارند.)

اجرای ارزیابی و بررسی فعالیت‌ها به عنوان بخشی از ارزیابی درک گفتار و زبان یا هنگامی که فرد مشکوک به اختلال روانی گفتار است.

 تشخیص اختلال روانی کلام:

  •  آسان کردن ارتباط و دسترسی به سایر خدمات و حرفه ها و تعیین کردن علت اختلال
  •  پیشرفت برنامه‌های مداخلاتی متمرکز در گفتاری کلام و ارائه درمان
  •  ارائه مشاوره به افراد دارای اختلال روانی کلام جهت جلوگیری از سایر اختلالات مربوطه
  • مشورت و همکاری با افراد حامی و سایر حرفه ها در جهت برنامه‌های مداخلاتی متمرکز در نتیجه عملکردی.

    گفتاردرمانی اختلال روانی کلام در شرق تهران
    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 گفتار درمانگر در درمان اختلال در روانی کلام در شرق تهران به افراد دارای اختلالات روانی کلام چه کمکی می کند؟

بعد از اینکه گفتار درمانگر ارزیابی های مربوطه را انجام داد و فرد مبتلا به اختلال روانی کلام تشخیص داده شد، گفتاردرمانگر می‌تواند از تمرینات و استراتژی های مختلفی برای کمک به روانی کلام فرد کمک استفاده کند. اختلال روانی کلام به طور قطعی درمان نمی‌شود اما گفتاردرمانگر از روش‌های مختلف می‌تواند استفاده کند تا به فرد برای عملکرد گفتاری بهتر کمک کند.

این روشها موانع گفتار روان را در گفتارهای روزانه فرد کاهش می‌دهد. گفتار درمانگر به فرد کمک می‌کند زمانی که مشکلات روانی کلام را تجربه می کنند استرس خود را کاهش دهد.

گفتاردرمانگر در درمان اختلال در روانی کلام در شرق تهران به فرد کمک می‌کند تا احساسات منفی، افکار و باورهای نادرست پیرامون گفتارش را تغییر دهد.

گفتار درمانگر به فرد کمک می‌کند که رفتارهای جانبی هنگام صحبت کردن را کاهش دهد. گفتار درمانگر به فرد استراتژی‌هایی مانند کوتاه‌تر صحبت کردن، کنترل تنفس و سریع تر صحبت کردن در مواقع لزوم را یاد میدهد. گفتار درمانگر معمولا با خانواده فرد، مراقبان و معلمان وی در مورد اختلال صحبت می‌کند تا به آن ها آگاهی و آموزش لازم را در مورد این اختلال و آموزش نحوه برخورد با این اختلال را به آنها بدهد.

منابع گفتاردرمانی اختلال روانی کلام در شرق تهران

  1. cedars-sinai
  2. speech pathology graduate programs
  3. therapy works

برای اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه درمان دیس آرتریا، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گفتاردرمانی دیس آرتریا در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *