درمان قوزپشت در شرق تهران در طول توانبخشی کاردرمانی، از شما در بازگشت به زندگی روزمره با ستون فقرات مقاوم تری حمایت می کند. متخصصین ما به همراه همکاران کلینیک مفاهیم درمانی مؤثری را به تناسب نیازهای شما تطبیق می دهند. ما همه این موارد را به صورت جداگانه با توجه به نیازهای شما تطبیق می دهیم. کاردرمانگران ما تمریناتی را برای کایفوز یا قوزپشتی به شما نشان می دهند که ماهیچه های پشت شما را تقویت می کند. اگر از درد ناشی از کایفوز رنج می برید، ما داروهایتان را با درمان های تسکین دهنده درد مانند گرما درمانی، ماساژ و … ترکیب می کنیم. درمان قوزپشت در شرق تهران شامل تمرینات زیادی است. کاردرمانگران ما توالی حرکتی مطلوبی را در زندگی روزمره به شما نشان می دهند.

کایفوز یا قوزپشت چیست؟

کایفوز یا قوز پشت یک اختلال ارتوپدیک محسوب می شود. هنگامی که از سمت پهلو به فردی نگاه کنید خواهید دید که ستون فقرات دارای یک سری منحنی های معمولی است. قوزپشت که به Hyperkyphosis نیز معروف است اغراق در انحنای پشتی طبیعی ستون فقرات قفسه سینه است. این باعث می شود که قسمت پشتی بیش از حد معمول گرد به نظر برسد. اندازه ی انحنای قوزپشت بین 20 تا 40 درجه است. هنگامی که بیش از 40 درجه باشد، غیر طبیعی تلقی می شود. قوزپشت ممکن است در هر سنی در مردان و زنان رخ دهد، اما در زنان زودتر ظاهر می شود. دقت کنیم که ستون فقرات از چند بخش تشکیل شده است که به ترتیب از بالا به پایین ستون فقرات گردنی، سینه ای یا پشتی، کمری، خاجی و دنبالچه می باشند. در قوزپشت یا هایپرکایفوز قسمت سینه ای/پشتی بیش از حد مقعر شده است.

انواع اختلالات شایع برای درمان قوزپشت در شرق تهران

  • قوزپشت وضعیتی: رایج ترین نوع کایفوز ناشی از وضعیت بد بدن است. در این نوع خفیف کیفوز، ماهیچه ها به مرور ضعیف و سفت می شوند و باعث انحنای غیرعادی ستون فقرات می شوند.
  • شرمن کایفوز: نقص در صفحه رشد بدن مهره ها در دوران نوجوانی است. لذا منجر به گودی غیرطبیعی مهره ها می شود و در صورت عدم درمان ، می تواند به تدریج بدتر شود. این نوع کیفوز در پسران بیشتر از دختران شایع است.
  • کایفوز مادرزادی: این نوع قوزپشت یک نقص رشدی است که هنگام قرار گرفتن جنین در رحم رخ می دهد. ستون فقرات به درستی رشد نمی کند و در نتیجه انحنای غیرعادی ستون فقرات ایجاد می شود.

نقش کاردرمانی در درمان قوزپشت در شرق تهران

کاردرمانگران در وهله ی اول شما را ارزیابی می کنند. و میزان کایفوز را ارزیابی می کنند. از آنجایی که هایپرکایفوتیک ناشی از ضعف عضلات قسمت پشتی کمر و کوتاهی عضلات جلوی تنه است. بنابراین متخصصان کاردرمانی با تقویت عضلات پشتی و کشش عضلات جلویی تنه به کاهش میزان درجه ی کایفوز می پردازند.

تمریناتی که داده می شوند کاملا انحصاریافته ی خود مراجع می باشند. به غیر از تقویت و کشش عضلات به تقویت عضللت شانه ای و گردنی نیز می پردازیم. چرا که ضعف به صورت موضعی نیست و متخصصان کاردرمانی به طور کلی روی تمام قسمت های آسیب دیده و ضعیف می پردازند.

در جلسات درمان قوزپشت در شرق تهران به نیازها و الویت های مراجعین عزیز اهمیت داده خواهد شد. توجه داشته باشید که فرآیند اصلاح انحنای ستون فقرات مثل اسکولیوز، کایفوز و لوردوز به طور کلی پروسه ی طولانی مدتی است و به صبر و بردباری مراجعین عزیز بستگی دارد. چه بسا که باید علاوه بر صبر و بردباری تداوم جلسات درمانی هم داشته باشید.

گزینه های درمانی بستگی به علت، نوع و شدت قوزپشت دارد. موارد خفیف تا متوسط نیازی به مداخله جراحی ندارند. بنابراین با مراجعه به کاردرمانی در طی جلسات متعددی قابل بهبودپذیری خواهند بود. توان بخشی کاردرمانی در ترکیب با استفاده از بریس توصیه می شود.

به نظر می رسد تمرین کردن با تقویت عضلات که به تراز کردن ستون فقرات کمک می کند، اثر بریس را به حداکثر می رساند. علاوه بر این، توصیه های یک متخصص کاردرمانی در مورد وضعیت قرارگیری بدن و اصلاح فعالیت می تواند بسیار مفید باشد. حتی اگر از بریس استفاده نشود، کاردرمانی درمان قوزپشت در شرق تهران برای کمک به هر دردی وضعیت مناسب ستون فقرات را آموزش می دهد. و هرگونه عدم تعادل عضلانی را که ممکن است بر عملکرد مکانیکی تأثیر بگذارد، ارزیابی و درمان می کند.

علائم مرتبط با قوزپشت وضعیتی با گذشت زمان بدتر نمی شوند. بنابراین، درمان کاردرمانی شامل درمان دستی، ورزش درمانی و ضربه زدن (tapping) یک روش مؤثر و خط اول است. در مواردی مانند بیماری شرمن قوزپشت، تمرینات و استفاده از بریس توصیه می شود تا از پیشرفت بیشتر قوزپشت جلوگیری کند. در موارد شدید، مداخله جراحی شامل فیوژن ستون فقرات مورد نیاز است.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین لینک زیر را مطالعه فرمایید.

توان بخشی در درمان قوزپشت در شرق تهران

مشاهده ی تغییرات ستون فقرات یک کودک یا نوجوان مبتلا به کایفوز خفیف می تواند گویای قوزپشتی باشد. هم چنین او باید در مورد وضعیت (position) و فعالیت های خود تحت نظر متخصص کاردرمانی قرار گیرد. حال اگر منحنی و یا درد بدتر شوند، ممکن است به درمان دیگری نیز نیاز باشد. برخی از کودکان سرانجام بدون داشتن کیفوز غیر طبیعی قابل توجه بهبود می یابند و هیچ مشکلی در درازمدت ندارند.

برخی دیگر ممکن است همیشه دارای کایفوز قفسه سینه باشند، اما می توانند بدون درد بعدی یا مشکلات دیگر به طور عادی عمل کنند. اگر کاردرمانگر شما در درمان قوزپشت در شرق تهران نگران بدتر شدن منحنی باشد، ممکن است همراه با ورزش، بریس را نیز پیشنهاد کند. بریس زمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که قبل از بلوغ اسکلت در حدود 14 سالگی استفاده شود.

منابع

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *