درمان افتادگی شانه در شرق تهران با فرورفتگی شانه ها که شبکه بازویی را دراز می کند مشخص می شود. بنابراین باعث درد بدون هیچ گونه نشانه ای از اختلال عصبی می شود. درست مانند هر قسمت دیگر از بدن، تغییر شکل شانه هم طبیعی است. شانه ها در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند لذا می توانند پهن (broad)، گرد (rounded) یا شیب دار (slopped) باشند. در برخی موارد کج شدن شانه ممکن است نتیجه یک بیماری ژنتیکی باشد. شانه های افتاده نیز ممکن است ناشی از عادات زندگی باشد. شانه های محکم و صاف نه تنها به شما در داشتن وضعیت عالی کمک می کند. بلکه ظاهر شما را نیز زیبا می کند. در این مقاله به موضوع درمان افتادگی شانه در شرق تهران می پردازیم.

علت افتادگی شانه ها چیست؟

شانه های افتاده با برخی از شرایط ژنتیکی در ارتباط هستند. هم چنین ممکن است توسط عوامل شیوه ی زندگی و محیطی ایجاد شوند. علل افتادگی شانه ها عبارتند از:

  • حمل بار (weight lifting)

بدنسازانی که ماهیچه های ذوزنقه ای خود را بیش از حد تقویت می کنند در حالی که عضلات دلتوئیدی خود را نادیده می گیرند کاندیدای شانه افتادگی شانه هستند. یکی از تمریناتی که ممکن است باعث این اتفاق شود، شراگز شانه (shoulder shrug) است. از قضا این تمرین به منظور از بین بردن افتادگی است. متخصصان کاردرمانی در درمان افتادگی شانه در شرق تهران به این موضوع توجه می کنند. شراگز شانه ماهیچه های ذوزنقه ای فوقانی را تقویت می کند. اگر با تکرارهای زیاد یا وزن زیاد انجام شود، ممکن است شانه افتادگی پیدا کند. افراط در انجام ددلیفت های سنگین نیز می تواند این تأثیر را داشته باشد.

  • فشار طولانی مدت روی شانه ها

اگر زمان زیادی را برای حمل یک کیف سر شانه ای سنگین صرف می کنید، بهتر است از این کار اجتناب کنید. سنگینی شانه ها همزمان به علت حمل کوله های سنگین ممکن است باعث کوتاه شدن عضلات levator scapulae شود. این نیز می تواند باعث شود که شانه ها حالت کج و افتاده ای پیدا کنند.

  • استفاده ی مداوم از یک دست یا یک سمت بدن برای نوشتن و ….
  • به غیر از موارد بالا که گفتیم نابرابر بودن شانه ها می تواند ناشی از اختلال در ساختارهای دیگری از بدن باشد. این دلایل می توانند اختلاف طول دو پا یا اسکولیوز (انحنای ستون فقرات) باشد.
  • انجام برخی از ورزش ها یا آسیب های مشخص دیگر می تواند باعث عدم تعادل عضلانی بخصوص در قسمت فوقانی اندام یعنی دست و بازو ها می شوند. ورزش هایی که بدن در آن ها شکل نامتقارن می گیرد مثل تنیس، گلف و بیس بال احتمال اینکه فرد را به نابرابری شانه هایش مبتلا کند زیاد است.

اما در ادامه دلایل دیگری را نیز برایتان آورده ایم:

  1. پوسچر نادرست
  2. زندگی کم تحرک
  3. لگن های نابرابر
  4. وجود عصب تحت فشار در شانه
  5. صافی کف پا
  6. آسیب های ناگهانی به شانه
  7. پوکی استخوان
  8. ضعف یا سفت بودن عضلات
  9. استفاده ی بیش از حد یا اشتباه از شانه ها
  10. خوابیدن فقط روی یک سمت از بدن یا پوزیشن های نادرست خواب
درمان افتادگی شانه در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین لینک زیر را مطالعه فرمایید.

نقش کاردرمانی در درمان افتادگی شانه در شرق تهران

متخصصین کاردرمانی آموزش و تجربه گسترده ای در ارزیابی مشکلات وضعیتی/پوسچرال و کمک به بیماران برای اصلاح افتادگی شانه هایشان دارند. آن ها می توانند حرکت و حالت مناسب را به مراجعان آموزش دهند. نکاتی را برای جلوگیری از وضعیت بد بدن در حین فعالیت های روزانه ارائه دهند و هم چنین برنامه درمانی تشکیل دهند. این برنامه درمانی شامل تمریناتی است که باعث کشش و تقویت عضلات قفسه سینه و کمر می شود.

افتادگی شانه ها، ماهیچه های قفسه سینه و ماهیچه های فوقانی شانه را به حالت سفت شده تمایل می دهد. ماهیچه های بین دو شانه (که جز عضلات تثبیت کننده کتف هستند) ضعیف می شوند زیرا موقعیت غیر طبیعی این ماهیچه ها را در حالت کششی ثابت قرار می دهد و هر ماهیچه ای که دائماً کشیده یا کوتاه می شود ضعیف می شود. لذا کاردرمانگران حین ارزیابی برای درمان افتادگی شانه در شرق تهران به این موارد توجه خواهند کرد.

شما می توانید کاردرمانگران را بدون مراجعه به پزشک ملاقات کنید. یک متخصص کاردرمانی جهت درمان افتادگی شانه در شرق تهران، ابتدا مراجع را ارزیابی کرده و برنامه درمانی برای او تشکیل می دهد که علائم آن را از بین ببرد. بسیار محتمل است فردی که افتادگی شانه دارد در ناحیه گردن و شانه اش دچار درد شود. اهداف کاردرمانی از بین بردن علائم آن ها و اصلاح وضعیت اندام فوقانی است. در نتیجه توان بخشی منجر به ایجاد حرکت و عملکرد طبیعی محل آسیب دیده می شود. افتادگی شانه ها می تواند منجر به انواع مشکلات ارتوپدی در بدن شما شود. درمان افتادگی شانه در شرق تهران با حرکات اصلاحی که در اختیار شما قرار می دهد تمام تلاش خود را در جهت بهبود ناهنجاری شانه هایتان خواهد کرد.

کاردرمانی ارتوپدی در شرق تهران

مشکلات ایجاد شده ناشی از افتادگی شانه ها

و اما شایع ترین مشکل ایجاد شده درد در قسمت گردن و شانه است. این درد بر اثر انجام برخی از فعالیت هایی که روی کمربند شانه ای اثر دارند حتی بیشتر هم خواهد شد. وضعیت ایستایی بدن نیز در حالت افتادگی شانه ها به شکل نامعمولی درخواهد آمد. یک برنامه درمانی صحیح و کامل که توسط کاردرمانگران طراحی شده است می تواند به رفع علائم و از بین بردن مشکلات کمک کند.

منابع درمان افتادگی شانه در شرق تهران

  1. ace-pt

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان قوز پشت، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان قوزپشت در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *