کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران با انجام مداخلات جهت بهبود قدرت عضلات و دامنه حرکتی  به بهبود جسمانی فرد کمک می‌کند. کاردرمانی فقط در بهبود جسمانی کمک نمی‌کند؛ بلکه به افزایش استقلال فرد در فعالیت‌های روزمره زندگی، محیط کار یا تحصیل کمک شایانی می‌کند.

کاردرمانی با تمرکز بر فرد به عنوان کسی که نیاز به رفاه جسمانی، ذهنی و روانی دارد، مداخلات خود را انجام می‌دهد. کاردرمانگر به برگشت مجدد فرد به محیط کار و یا ایجاد شغل جدید کمک می‌کند. کاردرمانگر در نهایت به استقلال فردی، افزایش مشارکت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

ضایعه نخاعی کمری چیست؟

کاردرمانی در شرق تهران بیان میکند که ضایعات نخاعی کمری با اینکه به عملکرد فرد صدمه وارد می‌کند، اما تهدید کننده حیات فرد نیستند. بخش نخاعی کمری در قسمت تحتانی پشت، پایین تر از مهره های گردنی و سینه ای قرار گرفته است. این مهره ها شامل ۵ مهره می باشد. استخوان‌های ستون فقرات، طناب نخاعی و اعصاب را در خود جای داده اند. اعصاب نخاعی ارتباط بین مغز و پاها را برقرار می‌کند.

پس از آسیب ضایعه نخاعی عملکرد لگن، کشاله ران و احتمالاً قسمت تحتانی شکم مختل می‌شود. ضایعه نخاعی کمری می تواند کامل یا ناکامل باشد. کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران بیان میکند که ضایعه نخاعی می تواند یک طرف یا هر دو طرف بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

هر چقدر سطح آسیب‌هایی تر باشد، عملکرد فرد کمتر مختل می‌شود. مثلاً اگر آسیب در سطح مهره پنجم باشد، عملکرد فرد کمتر از زمانی که آسیب در سطح مهره دوم باشد: آسیب می‌بیند.

کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 مداخلات کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری:

از آنجایی که عضلات لگن و پاها در این اختلال دچار آسیب  می شوند، تمرکز تمرینات تقویتی و  حرکات کار درمانی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاردرمانگر به فرد یاد می دهد که چگونه به صورت ایمن و بدون خطر یا بدون وسایل کمکی حرکت کند.
  • کاردرمانگر در کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران به فرد کمک می‌کند تا امورات مراقبت از خود، فعالیت های اوقات فراغت و فعالیت های سطوح بالاتر زندگی مانند تهیه غذا و مراقبت از فرزندان را به نحو احسن انجام دهد.
  • کاردرمانگر تمریناتی جهت بهبود مهارتهای تعادلی، تحمل عضلانی و ایستادن را با فرد انجام می‌دهد. فعالیت‌ها با توجه به وضعیت فرد جلسه به جلسه می تواند متفاوت باشد.
  • کاردرمانگر تمرینات کششی و تقویتی عضلات مربوطه را با فرد کار می‌کند تا عضلات و مفاصل اندام فوقانی تحلیل نرود. این عمل به عملکرد بهتر فرد حین استفاده از ویلچر و فعالیت‌های زندگی روزمره کمک می‌کند.

کاردرمانگر در کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران، فرد و محیط وی ارزیابی می‌کند تا ایمنی فرد در خانه و محیط های مربوطه حفظ شود. اگر مانعی در مسیر فرد قرار دارد برطرف شود و عملکرد فرد بهبود یابد.

 کاردرمانی چه کمکی به زندگی فرد دارای ضایعه نخاعی کمری میکند؟

کاردرمانگر علاوه بر خانه، محیط تحصیلی و کاری فرد را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد تا امکان برگشت فرد به آن محیط ها را مهیا کند. کاردرمانگر برای این کار ممکن است از تطابقات محیطی، وسیله های کمکی و… بهره بگیرد. همچنین ممکن است کاردرمانگر به فرد آموزش‌های لازم را برای عملکرد بهتر در آن محیط را بدهد. پس کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران به ارتقاء عملکرد فرد در محیط خانه، محیط تحصیلی و شغلی نیز کمک می‌کند.

کاردرمانگر ممکن است به فرد راهکارها و استراتژی های جبرانی را نیز بیاموزد تا فرد بهتر از عهده مسئولیت هایش بر بیاید.

کاردرمانگر ممکن است به فرد تمریناتی را یاد بدهد تا در منزل انجام دهد. بدین ترتیب سرعت پیشرفت فرد افزایش می یابد.

کاردرمانگر به فرد و خانواده و آگاهی و آموزش‌های لازم را می دهد. بدین گونه هم خانواده بهتر فرد را درک  میکنند و هم  بهتر می‌توانند به فرد کمک کنند.

کاردرمانگر ممکن است با کارفرمای فرد در محیط کار یا مسئولین تیم آموزشی نیز همکاری کند. بدین ترتیب کاردرمانی در ضایعه نخاعی کمری در شرق تهران به بازگشت فرد و تسهیل عملکرد وی کمک شایانی میکند.

در نهایت کاردرمانی با بهبود فیزیکی ذهنی، روانی و  افزایش مشارکت اجتماعی  به بهبود کیفیت زندگی فرد و افزایش استقلال فرد در زندگی روزمره کمک شایانی می‌کند.

منابع

  1. gillettechildrens.org

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در ضایعه نخاعی خاجی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در ضایعه نخاعی خاجی در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *