گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران ابتدا به ارزیابی فرد می پردازد تا شدت اختلال تعیین شود. در صورتی که شدت اختلال خفیف تا متوسط باشد به گفتاردرمانی بسیار خوب جواب می دهد. گفتاردرمانگر با توجه به نیاز ها، خواسته ها، شدت اختلال و سایر معیار های مراجع، برنامه درمانی را تنظیم کرده و به مداخله می پردازد.

اختلال تشدید چیست؟

اختلال تشدید نتیجه یک انتقال در صدای تولید شده در حلق، حفره دهان و حفره بینی می باشد. تارهای صوتی این صدا را از فیلتر رد می کنند و به صورت انتخابی، سایز یا شکل را افزایش می‌دهند. اختلال تشدید نتیجه عملکرد نادرست فیلتر تون صدا می باشد. گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران این نکته را هم در نظر میگیرد که اختلال تشدید می تواند نتیجه انرژی صدای خیلی کم در دهان یا بینی هنگام گفتار نیز باشد. این موارد می‌تواند منجر به مشکلات ساختاری و عملکردی شوند. گاهی می‌توانند نتیجه عدم یادگیری درست نیز باشند.

گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

تشدید عملکرد صدایی است که جریان نمی یابد. اختلال تشدید نباید با اختلال در جریان هوای بینی اشتباه گرفته شود.

انواع اختلال تشدید

اختلالات تشدید شامل چهار نوع می باشد. نوع اول زمانی اتفاق می‌افتد که انرژی  بسیار زیاد صدا در طول تولید صدا در حفره بینی جریان دارد. گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران  این مسئله را در نظر میگیرد که نوع دوم زمانی اتفاق می‌افتد که انرژی کافی وجود ندارد علت آن می‌تواند گرفتگی در حفره بینی یا حلق و بینی باشد. نوع سوم زمانی اتفاق می‌افتد که در یک حفره مانند دهان، بینی یا حلق صدا وجود دارد، اما گیر افتاده است و راه خروج ندارد. نوع ترکیبی تشدید ترکیبی از سایر حالت های ذکر شده می باشد.

 علائم اختلال تشدید

اختلال تشدی علائم متعددی دارد. انواع نشانه های اختلال تشدید عبارتند از:

  • گفتار ناواضح
  • صدای بسیار بلند و غیرقابل درک
  • صدای تو دماغی که به سختی قابل درک هستند

گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران

گفتاردرمانی یک راه بسیار عالی برای کودکانی است که اختلال تشدید دارند به ویژه کودکانی که شدت این اختلال در آنها خفیف تا متوسط است، می توانند بهره بسیار زیادی از گفتار درمانی ببرند. هدف گفتاردرمانی در اختلال تشدید این است که به کودکان کمک کند که از زبان، لب‌ها و حلق به نحو احسن برای صحبت کردن استفاده کنند. گفتار درمانگر ابتدا کودک را ارزیابی می کند و برای این کار از روش های مختلفی استفاده می کند. گفتار درمانگر بعد از ارزیابی می تواند شدت اختلالات شدید را در کودک تشخیص دهد. گفتاردرمانگر در گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران با توجه به نیازها، خواسته ها، شدت اختلال و محیط فرد برنامه درمانی را میچیند.

برنامه درمانی هر فرد خاص خود فرد می باشد و با برنامه درمانی سایر افراد مشابه، متفاوت است. چون نیازها و محیط هر فرد با فرد دیگری فرق دارد. با توجه به این موارد گفتاردرمانگر از روش‌های مختلفی بنابر تشخیص خود استفاده می‌کند. گفتار درمانگر با تمرینات خاص خود سعی می‌کند که به گفتار بهتر فرد کمک کند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

گفتاردرمانی اختلال تشدید و مراقبان و تیم آموزشی

گفتار درمانگر با خانواده فرد و مراقبان وی نیز در ارتباط می باشد تا به آنها آگاهی لازم را در مورد اختلال بدهد و گفتاردرمانگر در گفتاردرمانی اختلال تشدید در شرق تهران نحوه برخورد با این اختلال را در موقعیت های مختلف به خانواده و مراقبان فرد آموزش بدهد. گفتار درمانگر ممکن است به فرد و خانواده وی تمریناتی را نیز یاد بدهد تا آنها را در خانه انجام دهند تا سرعت بهبود فرد افزایش یابد. گفتار درمانگر ممکن است با معلمان و تیم آموزشی فرد نیز در ارتباط باشد تا آنها را در جریان اختلال فرد قرار دهد با این کار،  معلمان و تیم آموزشی نیز  کودک را بهتر درک می کنند. همکاری گفتار درمانگر با معلمان به عملکرد تحصیلی بهتر فرد نیز کمک می کند. در گفتاردرمانی اختلال تشدید با بهبود عملکرد کودک، اعتماد به نفس و مشارکت وی نیز در جامعه افزایش می‌یابد.

منابع

  1. asha.org

جهت اطلاعات بیشتر در زمنیه درمان لکنت، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان لکنت کودکان شرق تهران ؛ اهداف و مداخلات گفتاردرمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *