کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران با این مراجعین در طول عمر کار می کنند تا فعالیت های روزمره آن ها را تسهیل کنند. کاردرمانگران جهت درمان شارکوماری توث در شرق تهران دارای آموزش عالی هستند که در افزایش استقلال، ایمنی و بهره وری در کلیه فعالیت های مربوط به خود-مراقبتی و اشتغال تخصص دارند. در حالی که متخصصان کاردرمانی اغلب با افراد دارای معلولیت کار می کنند. آن ها هم چنین ممکن است توصیه هایی برای جلوگیری از ناتوانی مانند برنامه های ارگونومی ارائه دهند. برای افراد مبتلا به شارکو ماری توث، متخصصان کاردرمانی شارکوماری توث در در خیابان دماوند تهران جهت درمان شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران از روشهای مختلفی برای بهبود کیفیت زندگی آن ها استفاده می کنند. کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران با مدیریت خستگی، پیشنهادات تجهیزات و تمرینات فیزیکی و … به مراجعان خدمات را ارائه می دهد.

بیماری شارکوماری توث چیست؟

بیماری Charcot-Marie-Tooth (CMT) یک بیماری عصبی ارثی است که بر سیستم عصبی محیطی، که حرکت و احساس را کنترل می کند تأثیر می گذارد. بیماران CMT اغلب ضعف عضلانی و مشکلات حسی را تجربه می کنند. به این معنی که آن ها در راه رفتن و انجام کارهای ساده روزانه مشکل دارند. هدف کاردرمانی استقلال بیشتر بیماران شارکوماری توث است.

درمان شارکوماری توث در شرق تهران ، درمان شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران ، کاردرمانی شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران

کاردرمانی در شارکوماری توث

کاردرمانی نه تنها به تقویت عضلات بلکه به تمام جنبه های زندگی روزمره این مراجعان اشاره دارد. تمرکز بر نیازهای آن ها  در منزل هنگام انجام کارهای خانه از دیگر وظایف کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران آنان است. افراد مبتلا به CMT اغلب ضعف قدرت، استقامت، مشکلات حسی، تعادل، هماهنگی و درد را دارند. متخصص کاردرمانی تمام شرایط فرد در خانه را ارزیابی کرده. به عنوان مثال، بیمارانی که مشکلات تعادلی دارند در معرض افتادن و آسیب رساندن به خود هستند.

مداخلات برای مثال شامل برنامه های ورزشی برای حفظ قدرت، تناسب اندام و تحرک است. متخصص کاردرمانی ارزیابی می کند که آیا آتل های مخصوص دست ممکن است به بهبود عملکرد دست کمک کند یا خیر. او هم چنین می تواند تصمیم بگیرد که آیا تجهیزات تطبیقی ​​برای مراجع شارکوماری توث قابل استفاده و موردنیاز است یا خیر. کاردرمانی در شرق تهران تشخیص می دهد که برخی از بیماران ممکن است به وسایل کمکی مانند بریس، عصا و ویلچر نیاز داشته باشند. کاردرمانگران ممکن است با فیزیوتراپیست ها کار کنند، که معمولاً بر برنامه های ورزشی یا تجهیزات تطبیقی ​​تمرکز می کنند.

برای رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

چگونه یک کاردرمانگر می تواند علائم بیماری من را درمان کند؟ چگونه می توانم بفهمم که شرایط من مستلزم درمان کاردرمانی است؟

کاردرمانی به منظور تسهیل استقلال در فعالیت های روزانه تخصص دارد. دامنه این حرفه متنوع و مراجع مدار است. به این معنی که برنامه درمانی علائم و روال روزانه فرد با شارکوماری توث را منعکس می کند. به طور کلی علائم بیماری شارکوماری توث که مانع عملکرد ایمن فرد می شود کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران را می طلبد.

برای رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

نقش کاردرمانی در توان بخشی بیماران

کاردرمانگر ممکن است بتواند در زمینه های زیر کمک کند:

  • تمرینات کششی روزانه بند پاشنه پا برای جلوگیری از کوتاه شدن تاندون آشیل. ممکن است به کفش های مخصوص با پشتیبانی خوب مچ پا نیاز باشد. کاردرمانی می تواند به تردد مراجع کمک کرده. هم چنین می تواند ارزیابی و آموزش لازم را برای ارتزهایی مانند ارتوز مچ پا و ساق پا ارائه دهد.
  • بیماران مبتلا به CMT که به طور مرتب ارتز AFO (آتلی که مفصل زانو و پا را می پوشاند) می پوشند بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. حداکثر سرعت پیاده روی آن ها کندتر و انرژی بیشتر برای پیاده روی صرف می کنند. کاردرمانگر می تواند برنامه های برای جلوگیری از خستگی ارائه دهد.
  • کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران برنامه های شخصی مدیریت خستگی خاص هر مراجع در زندگی روزمره اش را نیز در نظر خواهد داشت.
  • هم چنین آموزش می دهد که چگونه زمان خود را برای دستیابی به کارهایی که می خواهید انجام دهید اولویت بندی و مدیریت کنید.
  • راهکارهایی برای بهبود خواب و استراحت با کیفیت خوب می دهند.
  • آرامش را به عنوان یک استراتژی مقابله ای آموزش می دهند. به عنوان مثال تکنیک های مدیریت استرس یا درد را آموزش می دهند.
  • اطلاعات ارگونومیک در مورد حفاظت مؤثر از مفاصل و عضلات را در اختیار مراجعین قرار می دهند.
  • استراتژی های ذخیره ی انرژی را آموزش می دهند.
  • کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران تکنیک های مراقبت از دست را نیز اجرا می کند. این تکنیک ها شامل ارائه برنامه های تمرینی دست، ساخت اسپلینت دست سفارشی برای کمک به کارهای روزانه، مدیریت درد و موقعیت دست درفضا است.
  • تجهیزات تطابقی ​​از کمک های کوچک تا سازگاری های بزرگ برای کمک به مراجع در خانه و محیط های دیگر

    کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران ، درمان شارکوماری توث در شرق تهران ، درمان شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران ، کاردرمانی خیابان دماوند تهران
    درمان شارکوماری توث در شرق تهران ، درمان شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران ، کاردرمانی شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران

در نتیجه…

بنابراین یک کاردرمانگر در مرکز کاردرمانی شارکوماری توث در خیابان دماوند تهران  ممکن است استفاده از تجهیزات تطبیقی را برای فعالیت های روزمره زندگی و مراقبت از خود توصیه کند. بستن ارتز مناسب و نگه داشتن مچ و دست در موقعیت عملکردی هم از خدمات دیگری کاردرمانی است. به دلیل ضعف مداوم دستها یا پاها، ممکن است آموزش های حرفه ای دیگری هم به بیماران داده شود.

برای رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

منابع

  1. cmt
  2. hnf-cure
  3. emedicine

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در درمان دیستروفی، لینک زیر را مطالعه کنید.

کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *