کاردرمانی اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق تهران از حیطه های مداخلات کاردرمانی می باشد. اختلال هماهنگی در کودکان زیادی دیده می شود و مشکلات فراوانی را برای آنها ایجاد کند. درمان اختلالات همانگی لازم و ضروری می باشد. افراد مختلفی ممکن است به این اختلال مبتلا باشند. کاردرمانی خیابان دماوند تهران و کاردرمانی شرق تهران به صورت اختصاصی به درمان این اختلال می باشد.

هماهنگی حرکتی چیست؟

هماهنگی حرکتی، اصطلاحی است که برای توصیف حرکاتی که به وسیله ی بیشتر از یک اندام بدن انجام می شود، به کار می رود. در واقع، معیاری است که توانایی ما را در استفاده از عضلات ، مفاصل ، اعصاب و سایر اعضای بدن مان در کنار هم برای انجام یک فعالیت می سنجد. مثلا ، برای برداشتن یک خودکار، حرکت های بازو ، شانه ، دست ها و انگشتان باید باهم،  هماهنگ باشند.

هنگامی که کاردرمانی بخواهد توانایی های حرکتی فرد را طی یک فعالیت ارزیابی کند، هماهنگی حرکتی یکی از ویژگی هایی است که آن را مدنظر قرار می دهد.

مواردی مانند قوام عضله ، کنترل دو طرفه ی بدن و کنترل وضعیتی ممکن است بر هماهنگی حرکتی فرد تأثیر بگذارد. اختلالات هماهنگی حرکتی میتواند دلایلی مانند ناتوانی های جسمی ، اختلالات عصبی یا… داشته باشد. درمان اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق تهران، نقش موثری ایفا می کند.کاردرمانی اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق

تاثیر اختلالات هماهنگی حرکتی در فعالیت های روزمره

هماهنگی حرکتی در چارچوب دو گروه بزرگ از حرکات اندام ها، یعنی حرکات درشت(حرکات کلی تر مثل دویدن، پریدن، پرتاب توپ و…) و حرکات ظریف(حرکاتی با جزئیات بیشتر مثل نوشتن، نقاشی کشیدن، بستن بند کفش و…) تاثیر خود  را می گذارد. کاردرمانی اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق تهران در مرکز کاردرمانی خیابان دماوند تهران به این موارد می پرازد.

حال تصور کنید فردی دچار یک اختلال در این زمینه باشد؛ مثلا دستانش بلرزد! در این حالت قادر نخواهد بود بسیاری از فعالیت های روزمره ی خود را به خوبی انجام دهد و چه بسا اصلا نتواند یکسری فعالیت ها را انجام دهد. مثلا نمیتواند روی کاغذ بنویسد، یا لیوان آب را بدون ریختن بخشی از آب داخلش به بیرون، از روی میز بردارد!

اختلالات حرکتی میتواند پاهای فرد را هم درگیر کند و موجب قدم های نامتناسب و تلو تلو خوردن حین گام برداشتن گردد. اینجاست که فرد باید از خدمات کاردرمانی شرق تهران در درمان اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق تهران بهره مند گردد.

کاردرمانی اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق تهران

مداخلات کاردرمانی بطور منحصربه فرد میتواند ارائه شود؛ این مداخلات شامل یکسری تکنیک ها می باشد که به فرد کمک می کند تا مهارت های لازم برای سازگاری با مشکلات هماهنگی حرکتی را کسب کند؛ همچنین کاردرمانی خیابان دماوند تهران می تواند از یکسری وسیله های جبرانی و کمکی برای راه رفتن مثل ویلچر یا واکر و یا برای غذا خوردن مثل لیوان های درز دار ، چاقوهای دسته کلفت و کارد و چنگال سنگین بهره ببرد که بسته به تشخیص کاردرمانی شرق تهران، توصیه می گردد؛ البته برای فعالیت های دیگر، وسیله های تطابقی دیگری موجود است.

یک متخصص کاردرمانی اختلالات هماهنگی حرکتی در شرق تهران میتواند روش هایی برای سازگارکردن محیط هایی مانند خانه ، محل کار یا مدرسه برای بهبود شرایط فرد بکار ببندد. مثلا ، برای افراد با مشکل تعادلی ، نصب کفی های بدون لغزش یا  نرده ها میتواند به ایمنی و استقلال فرد در محیط کمک کند. برای افرادی که ویلچر دارند، برای دسترسی بهتر، میتوان کلیدهای لامپ اتاق را به پایین منتقل کرد. همچنین میتوان پهنای درب هر اتاق را کمی افزایش داد تا ویلچر براحتی از آن عبور نماید.

منابع:

  1. science direct
  2. friedreichs ataxia news
  3. ncbi

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در درمان اختلال یکپارچگی حسی، لینک زیر را مطالعه کنید.

کاردرمانی در اختلال یکپارچگی حسی ؛ تاثیر مداخلات کاردرمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *