کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران با استفاده از روش‌های گوناگون به بهبود وضعیت فرد، کندتر کردن  روند پیشرفت بیماری و حفظ و بهبودی استقلال فرد کمک شایانی می‌کند. کاردرمانگر ابتدا فرد و عوامل موثر بر فرد از جمله محیط شغلی، محیط تحصیلی فرد و… را بررسی می‌کند تا بنا بر نیازها، خواسته ها و محیط فرد، برنامه درمانی را تنظیم کند. کاردرمانگر تلاش می‌کند تا فرد بتواند عملکرد تحصیلی، شغلی و وظایف زندگی روزمره خود را به نحو احسن انجام دهد. کار درمانی به فرد کمک می‌کند تا بتواند مشارکت اجتماعی خود را حفظ کند. کاردرمانگر در کاردرمانی در شرق تهران به فرد مبتلا به اختلال میوپاتی این کمک می کند تا حداکثر استقلال خود را در زندگی روزمره کند.

 میوپاتی چیست؟

اختلال عصبی عضلانی است که علائم اولیه آن ها ضعف عضلانی به علت اختلال در فیبر عضلانی می باشد. سایر نشانه های میوپاتی می‌تواند شامل گرفتگی عضله، خشکی و اسپاسم باشد. میوپاتی می‌تواند مانند دیستروفی عضلانی ارثی باشد یا مانند مشکلات رایج عضلانی اکتسابی باشد. میوپاتی در گروه های زیر دسته بندی می شود:

  • میوپاتی مادرزادی: مشخصه آنها تاخیرات رشدی در مهارت های حرکتی، غیر طبیعی بودن استخوان و صورت در زمان تولد است.
  • دیستروفی عضلانی: کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران به این نکته توجه میکند که مشخصه آنها پیشروی ضعف در عضلات است. این اختلال گاهی هنگام تولد مشخص می‌شود.
  • میوپاتی های میتوکندریال: علت آن اختلال ژنتیکی در میتوکندری و ساختارهای سلولی که انرژی را کنترل می‌کنند رخ می دهد.
  • اختلال ذخیره گلیکوژن عضله: به علت خاموشی ژن ها و ساختارهای کنترل‌های کننده آنزیم ایجاد می‌شود.
  • درماتومیوسیت: میوپاتی التهابی پوست و عضله است.
  • فلج دوره‌ای: مشخصه آنها دوره های ضعف در بازوها و پاها می باشد.
  • میوتونیا: مشخصه آن دوره های متناوب خشکی و انقباض ناگهانی عضلات است.

    کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران
    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

علائم و نشانه های میوپاتی

کاردرمانی به این نکته توجه میکند که به طور کلی میوپاتی منجر به ضعف عضلانی می شود. بخش فوقانی بازو و فوقانی پاها ضعف را واضح تر از دست‌ها و پاها نشان می‌دهند.

معمولا وقتی افراد علائم را به مدت سالها تجربه کردند آتروفی عضلانی (کاهش حجم عضله) شروع به پیشرفت می‌کند.

مداخلات کاردرمانی در میوپاتی

کاردرمانگر فرد را به طور کامل ارزیابی می‌کند و سعی می‌کند به مراجع فرصت زیادی برای تعیین اهداف و نتایج توانبخشی بدهد.  سپس کاردرمانگر بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی، خواسته ها، نیازها، و محیط مراجع، برنامه درمانی را تدوین می‌کند. کاردرمانگر در کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران راه هایی را که فرد می‌تواند سلامت بیشتر، استقلال در عملکرد و استقلال در انجام وظایف خود را داشته باشد پیشنهاد می دهد.

کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران چگونه به افراد دارای اختلال میوپاتی کمک می‌کند؟

یک کاردرمانگر می‌تواند به مراجع از راه‌های مختلفی کمک کند. برخی از این راه ها عبارتند از:

  •  کاردرمانگر با تیم درمان برای اجرای برنامه درمانی بهتر همکاری می‌کند. کاردرمانگر فعالیت‌هایی را که موجب تقویت عضلات ضعیف می‌شود با فرد انجام می دهد تا فرد بتواند استقلال خود را حفظ کند.
  • کاردرمانگر برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی مانند غذا خوردن، لباس پوشیدن، حمام کردن، خرید رفتن و انجام امورات خانه راهکارهایی را پیشنهاد می دهد.
  •  کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران ابزار، تجهیزات و وسیله های کمکی برای انجام وظایف خود مراقبتی مانند صندلی حمام، تخت‌ها و صندلی‌های مخصوص غذا خوردن را مطابق با نیاز مراجع تجویز می‌کند.
  •  کاردرمانگر نحوه استفاده از ارتز ها یا آویزهای گردنی جهت حمایت از عضلات ضعیف را به فرد آموزش می دهد تا راه هایی که مراجع می تواند وظایف خود را بهتر و مستقل انجام دهد مشخص کند.
  •  کاردرمانگر استفاده از وسیله های کمکی که پوشیدن آنها  به تعادل ستون فقرات در افراد اسکولیوزیس کمک می‌کند تجویز می‌کند.
  •  کاردرمانگر تکنیک های ذخیره و حفظ انرژی را به فرد آموزش می‌دهد. از این طریق به بهبود حرکات موثر بدن کمک می شود و خشکی کاهش می‌یابد.
  •  کاردرمانگر در کاردرمانی در میوپاتی در شرق تهران به بهبود مشارکت اجتماعی فرد از راه‌های مختلفی کمک فراوانی می‌کند.
  • کاردرمانی به تعاملات اجتماعی فرد نیز توجه فراوانی نشان میدهد. کاردرمانگر به فرد کمک میکند تا بتواند تعاملات اجتماعی خود را به نحو احسن حفظ کند یا آن را ارتقا بخشد.

منابع

  1. ninds.nih.gov
  2. muscular dystrophy news

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاردرمانی در دیستروفی عضلانی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *