کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران انواع درمان‌های غیرجراحی و دستگاه‌های کمکی را ارائه می‌کنند تا به کودکانی که عضلات و مفاصل بی‌حرکت دارند کمک کنند تا راحت ‌تر حرکت کنند و کارهای روزمره مانند تغذیه، لباس پوشیدن، حمام کردن و نوشتن را انجام دهند. توان بخشی توسط کاردرمانگران حرفه ای در دوران نوزادی یا اوایل کودکی می تواند انعطاف پذیری و دامنه حرکتی این کودکان را بهبود بخشد و به تقویت عضلات آن ها کمک کند. اکثر کودکان مبتلا به آرتروگریپوز با کاردرمانی درمان می شوند. این برنامه های درمانی باعث افزایش دامنه حرکتی کودک در اندام های آسیب دیده و بهبود عملکرد می شود. ما در کلینیک کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران شما را تشویق می کنیم که در برنامه ی درمانی کودک خود مشارکت فعال داشته باشید و به صورت روزانه در خانه درمان انجام دهید.

آرتروگریپوز چیست؟

آرتروگریپوز، همچنین به نام آرتروگریپوز چندگانه مادرزادی AMC)) اصطلاحی است که برای توصیف انواعی از شرایط شامل انقباضات متعدد مفاصل (یا سفتی آن ها) استفاده می شود. انقباض، شرایطی است که در آن دامنه حرکتی مفصل محدود است. بنابراین ممکن است نتواند به طور کامل یا جزئی خم و راست شود.

علل آرتروگریپوز چیست؟

علت آن ناشناخته است، اگرچه تصور می شود که آرتروگریپوز به فضای ناکافی در رحم و مایع آمنیوتیک کم مربوط می شود. بیمار ممکن است یک بیماری عصبی زمینه ای یا اختلال بافت همبند هم داشته باشد.

کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

علائم آرتروگریپوز و کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران چیست؟

علائم در بیماران مبتلا به آرتروگریپوز می تواند بسیار متفاوت باشد. در بیشتر موارد، هم دست ها و هم پاها درگیر می شوند. انقباضات عضلانی مفاصل معمولاً در مچ دست، دست، آرنج و شانه در دو طرف بدن اتفاق می‌افتد. درگیری اندام تحتانی نیز شایع است که باسن، زانو و مچ پا را درگیر می کند. همچنین ضعف عضلانی در سراسر بدن وجود دارد. انحنای ستون فقرات ممکن است در برخی بیماران ایجاد شود.

درمان آرتروگریپوزیس

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروگریپوز وجود ندارد، روش‌های غیرجراحی و جراحی با هدف بهبود دامنه حرکت و عملکرد در محل‌های انقباض وجود دارد.

کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران

کاردرمانی رایج ترین درمان برای نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به آرتروگریپوز است. کاردرمانی به کودکان کمک می کند تا مشکلاتی را که در سینه خیز رفتن، راه رفتن، بالا رفتن از پله ها و شرکت در ورزش اختلال ایجاد می کند، مدیریت کنند. هدف کاردرمانی بهبود توانایی کودک برای انجام فعالیت های روزانه مانند غذا خوردن، نظافت و دستشویی رفتن است.

این بیماری هنگامی که زودتر شروع می شود – حتی در نوزادان – معمولاً توان بخشی مؤثرترین راه برای اصلاح مشکلات حرکتی و قدرت ناشی از زانوها، باسن، آرنج، مچ یا دست های بیش از حد کشیده یا خم شده هستند. کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران با استفاده ی درمانی از فعالیت های روزانه برای اصلاح و جلوگیری از پیشرفت بدشکلی های تنه، بازوها و پاها که ناشی از انقباض و کاهش خطر درد است در دوران بزرگسالی به بهتر شدن کودک کمک می کند.

کاردرمانگران ما از انواع تمرینات و تکنیک های تخصصی برای بهبود انعطاف پذیری، دامنه حرکتی و قدرت عضلانی استفاده می کنند. سایر تمرینات ممکن است برای بهبود راحتی کودک شما با غلت زدن، سینه خیز رفتن و راه رفتن طراحی شوند.

وسایلی مانند واکر یا ویلچر می توانند به کودکانی که نمی توانند به راحتی راه بروند یا حرکت کنند کمک کنند. کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران با وسایل دیگر هم می تواند به کودکانی که در دست گرفتن خودکار یا مداد یا تغذیه و نظافت خود مشکل دارند کمک کند. درمانگران ما می توانند با شما همکاری کنند تا وسایل مورد نیاز فرزندتان را شناسایی کرده و نحوه استفاده از آن ها را آموزش دهند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

وسایل کمکی برای پوزیشن دهی کاردرمانی در آرتروگریپوزیس در شرق تهران

دستگاه های پوزیشن دهی مانند آتل ها و گچ ها می توانند مفاصل را برای چند هفته یا بیشتر کشیده نگه دارند. استفاده از یک سری آتل و گچ نیز می تواند به استخوان های کودک شما کمک کند تا به درستی ردیف شوند. و مفاصل سفت را در طول رشد تسکین دهد تا انعطاف پذیری را افزایش دهد. هم چنین دامنه حرکت را افزایش دهد و از آسیب دائمی جلوگیری کند. سایر وسایل کمکی مانند صندلی مخصوص، ارتز و بریس‌ها، به حمایت از کودک شما در هنگام نشستن یا ایستادن کمک می‌کنند.

گچ های سریال معمولا توسط یک متخصص ارتوپد یا کاردرمانگر نصب می شود. درمانگران ما هم چنین آتل ها را متناسب با کودک شما سفارشی می کنند. درمانگران ما می‌توانند به شما و فرزندتان کمک کنند تا انجام فعالیت‌های روزمره مانند لباس پوشیدن و انجام تمرینات ورزشی را در حین استفاده از آتل و گچ‌گیری یاد بگیرید.

منابع

  1. hopkins medicine
  2. nyulangone

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاردرمانی در سندرم رت، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در سندرم رت در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *