کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران از جمله مداخلات مهم کاردرمانی در اختلالات اسکلتی عضلانی می باشد. اسکولیوز، یک انحنای جانبی در ستون فقرات است که بیشتر، در طول رشد ناگهانی قبل از بلوغ رخ می دهد. این اختلال باعث مشکلات فراوانی برای فرد خواهد شد. کاردرمانگر در درمان اسکولیوز در شرق تهران، ابتدا تمام فعالیت های روزانه و علایق و شغل فرد مبتلا به اسکولیوز را مورد ارزیابی قرار می دهد و بسته به نتایج ارزیابی، مداخلات کارآمدی را انجام می دهد.

تعریف اسکولیوز

اسکولیوز، یک انحنای جانبی در ستون فقرات است که بیشتر، در طول رشد ناگهانی قبل از بلوغ رخ می دهد. در حالی که اسکولیوز می تواند در شرایطی مانند فلج مغزی و دیستروفی عضلانی نیز ایجاد شود ، علت بیشتر اسکولیوز ها هنوز ناشناخته هستند. به طور متوسط، حدود سه درصد از نوجوانان، به اسکولیوز مبتلا هستند. شرکت در جلسات کاردرمانی شرق تهران در اسکولیوز و بهره بردن از خدمات آن، یکی از موثرترین روش های بهبود این عارضه می باشد.

بیشتر موارد مشاهده شده در نوجوانان، اسکولیوز خفیف می باشد ، اما برخی از ناهنجاری های ستون فقرات همراه با بزرگ شدن کودکان، شدیدتر نیز می شوند. اسکولیوز گاهی اوقات می تواند ناتوان کننده باشد.

کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در اسکولیوز  ؛ دلایل بروز اسکولیوز

پزشکان هنوز هم نتوانستند کشف کنند که علت اصلی اسکولیوز چیست. اگرچه ممکن است به نظر برسد که این عارضه با عوامل ارثی در ارتباط است. تعداد خیلی کمی از انواع رایج اسکولیوز ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

  • شرایط عصبی و عضلانی عمده؛ مانند فلج مغزی یا حتی دیستروفی عضلانی
  • ناتوانی های مادرزادی که بر رشد استخوان ها ، البته بیشتر روی ستون فقرات، تأثیر می گذارد
  • صدماتی که از عفونت های دامنه ای ناشی می شود

کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران ؛ انواع اسکولیوز

اسکولیوز ایدیوپاتیک

اسکولیوز ایدیوپاتیک، یکی از شایع ترین انواع اسکولیوز است که تقریباً به میزان هفتاد درصد در بیماران نوجوان و بزرگسال مشاهده می شود. اسکولیوز ایدیوپاتیک ناشی از ناهنجاری های محیطی یا ژنتیکی می باشد.

اسکولیوز مادرزادی

ناهنجاری مادرزادی در طول سه هفته ی حاملگی در رحم مشاهده می شود. این اسکولیوز مادرزادی یا به دلایل ارثی و یا شاید حتی به عنوان یک اختلال خانوادگی می تواند بروز کند. تمام انواع این اختلالات به مداخلات کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران نیاز دارند.

اسکولیوز همراه

این نوع اسکولیوز، گاهی اوقات با انواع اختلالات عصبی- عضلانی و اسکلتی-عضلانی همراه است. انحنای غیرطبیعی ستون مهره ها به دلیل ضعف در ماهیچه ها یا سیستم اسکلتی ایجاد می شود. ماهیچه ها و سیستم اسکلتی نمی توانند هیچ گونه حمایتی برای تحمل وزن دریافت کنند و در نتیجه، اسکولیوز در فرد ایجاد می شود.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

درمان اسکولیوز در شرق تهران

در بسیاری از موارد ، معمولاً هیچ درمانی برای اسکولیوز لازم نیست. برای جلوگیری از بدتر شدن منحنی ناشی از اسکولیوز بر روی ستون فقرات ، برخی از کودکان باید از بریس هایی مخصوص استفاده کنند. برخی دیگر از افراد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند تا از بدتر شدن اسکولیوز جلوگیری شود. البته در خیلی از موارد، با شرکت در جلسات کاردرمانی در اسکولیوز به صورت منظم و مداوم، می توان بدون جراحی، این عارضه را تا حد زیادی بهبود بخشید.

مداخلات کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران

کاردرمانگر، ابتدا تمام فعالیت های روزانه و علایق و شغل فرد مبتلا به اسکولیوز را مورد ارزیابی قرار می دهد و بسته به نتایج ارزیابی، مداخلات زیر را اجرا می کند:

وضعیت دهی مناسب: کاردرمانگر، وضعیت صحیح را برای انجام کار در تمام کارهای دستی یا حتی  کارهای پشت میزی ( کارهای اداری و…) به بیمار یاد می دهد و این وضعیت ها را با وی تمرین می کند.

تمرینات کششی و مقاومتی: درمانگر سپس یکسری تمرینات کششی و مقاومتی را روی ستون فقرات فرد، به وی ارائه می دهد و حین این که فرد دارد آن تمرینات را انجام می دهد، بر درستی انجام حرکات نظارت می کند و اشکالات کار را به وی گوشزد می نماید.

تغییر شغل یا محل فعالیت، از مداخلات کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران: کاردرمانگر به فرد، توصیه می کند که شغل خود یا حتی ساعت کاری اش را تغییر دهد تا همیشه بتواند با وضعیت جدید، کنار بیاید.

ارزیابی دوره ای: سپس کاردرمانگر به صورت دوره ای، بیماران مبتلا به اسکولیوز را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت بهبود علائم یا بدتر شدن ناهنجاری های آناتومیکی، تغییراتی در مداخلات اعمال می نماید.

تجویز وسیله ی کمکی: کاردرمانگر ممکن است یک سری از تجهیزات کمکی مانند اسپلینت، بریس، عصا یا حتی واکر را برای حمایت از فعالیتهای بیمار، به وی توصیه کند.

منابع کاردرمانی در اسکولیوز در شرق تهران

  1. therapy-specialistsl
  2. vims ac in

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در اختلالات اسکلتی عضلانی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات اسکلتی عضلانی در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *