کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران از جمله مداخلات کاردرمانی در اختلالات مادرزادی می باشد. بیماری قلبی مادرزادی، یک اصطلاح کلی است که برای طیف وسیعی از نقایص مادرزادی که بر عملکرد طبیعی قلب تأثیر می گذارد، بکار برده می شود. اهداف اولیه کاردرمانی، ارزیابی و درمان مستقیم در زمینه های رشد حسی ، عملکرد حرکتی ، رشد عاطفی-اجتماعی و تغذیه است. درمان مشکلات قلبی مادرزادی در شرق تهران توسط کاردرمانگران انجام می گیرد.

کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران ؛ تعریفی از بیماری قلبی مادرزادی

بیماری قلبی مادرزادی، یک اصطلاح کلی است که برای طیف وسیعی از نقایص مادرزادی که بر عملکرد طبیعی قلب تأثیر می گذارد، بکار برده می شود. اصطلاح “مادرزادی” به این معنی است که این بیماری از بدو تولد در کودک وجود دارد. بیماری قلبی مادرزادی، یکی از شایع ترین انواع نقایص مادرزادی است که به طور متوسط، تقریباً از هر صد نوزاد متولد شده ، یک نفر را تحت تأثیر خود قرار می دهد. در کنار درمان های پزشکی برای این نقایص، می توان از خدمات کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی نیز، به بهترین شیوه، بهره برد.

کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید. درمان مشکلات قلبی مادرزادی در شرق تهران

دلایل بروز بیماری قلبی مادرزادی

پزشکان در همه ی موارد، نمی دانند که چرا نوزاد دچار بیماری قلبی مادرزادی می شود. این کودکان معمولاً در خانواده هایی متولد می شوند که سابقه ی بیماری های قلبی در حداقل یکی از اعضای آن خانواده وجود داشته است. طبیعتا در صورت داشتن مشکلاتی ارثی در والدین یا بستگان کودک ، احتمال بروز بیماری قلبی مادرزادی در وی، افزایش می یابد. درمان این اختلالات به کمک کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران نیاز دارد. موارد شایع و متداول دیگری که احتمال بروز این نوع بیماری ها را افزایش می دهد. به قرار زیر است:

  • برخی از مشکلات ژنی یا کروموزومی در کودک ، مانند سندرم داون.

با تغییرات ژنی خاص در کودک ، احتمال ابتلای وی به بیماری های این چنینی، تا پنجاه درصد افزایش می یابد.

  • سیگار کشیدن مادر، یا سوء مصرف الکل یا مواد مخدر توسط وی در دوران بارداری اش.

همه ی این عوامل به ظاهر ساده و غیر جدی، به راحتی می تواند منجر به بروز بیماری قلبی مادرزادی و حتی مشکلات دیگری در رشد نوزاد شود. اگر شما باردار هستید، حتما از این چیز ها اجتناب نمایید. درمان این اختلالات قلبی به کمک کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران نیاز دارد.

  • مصرف داروهایی خاص.

در صورتی که مادر در دوران بارداری اش، از یک سری دارو های خاص استفاده کند ، برخی از این داروها می توانند احتمال ابتلای کودک به بیماری قلبی و نیز، سایر نقایص مادرزادی را بیشتر کنند. از جمله ی این دارو ها می توان به داروی آکنه ایزوترتینوئین و همچنین، داروهای ضد تشنج که حاوی والپروات هستند اشاره کرد. اگر باردار هستید ، ممکن است پزشک شما ،تا زمان تولد نوزاد تان، دارویی جایگزین را، به جای این دارو ها برای شما تجویز کند.

  • ابتلای مادر به عفونت هایی ویروسی مانند سرخجه (سرخک آلمانی) در سه ماهه ی اول بارداری.

اگر یک زن در دوران بارداری اش دچار سرخجه شود ، این مسئله می تواند مشکلاتی را در قلب نوزاد ایجاد نماید. اکثر افراد در دوران کودکی شان، واکسینه می شوند. اگر باردار هستید و واکسن این عفونت ها را نزده اید یا از واکسینه شدن تان در این مورد مطمئن نیستید ، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر نیاز به واکسیناسیون سرخجه دارید ، باید حداقل یک ماه پس از واکسیناسیون صبر کنید تا باردار شوید. درمان این اختلالات قلبی به کمک کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران نیاز دارد.

  • دیابت. ابتلای مادر به دیابت ممکن است بر شکل گیری و رشد قلب نوزاد تأثیر بگذارد. دیابت بارداری که در دوران بارداری ایجاد می شود ، می تواند احتمال ابتلای نوزاد به بیماری قلبی مادرزادی را افزایش دهد.

    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید. درمان مشکلات قلبی مادرزادی در شرق تهران

کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی

اهداف اولیه ی کاردرمانی، ارزیابی و درمان مستقیم در زمینه های رشد حسی ، عملکرد حرکتی ، رشد عاطفی-اجتماعی و تغذیه است. کاردرمانگران در حالی که در بیمارستان به عنوان بخشی از تیم تغذیه هستند، با نوزادانی که بیماری قلبی مادرزادی دارند کار می کند  تا مراقبت ها و نتایج مطلوبی را برای این نوزادان ارائه دهد.

برخی از مهم ترین مداخلات کادرمانی در بیماری قلبی مادرزدی، به شرح زیر است:

  • کار روی مهارت های تغذیه
  • بهبود عملکرد رشدی و حرکتی
  • بهبود مهارتهای حرکتی ظریف مثل بستن دکمه ی لباس
  • بهبود کیفیت فعالیت های روزانه
  • کار روی مهارت های خودیاری
  • بهبودی در مهارت های بازی نیازمند مداخلات کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی در شرق تهران
  • کار روی هماهنگی دست چشم
  • کار روی مهارت های فکری، بصری و حسی
  • تجویز ویلچر و تجهیزات تطبیقی در صورت نیاز
  • بهبود کنترل و موقعیت یابی وضعیتی
  • تقویت سطح برانگیختگی و پاسخگویی
  • بهبود دامنه ی حرکتی مفاصل اندام ها
  • تقویت استحکام و قدرت عضلانی
  • بهبود تحمل کاری و عضلانی

کاردرمانگر در روند درمان مشکلات قلبی مادرزادی در شرق تهران همچنین، نکات و راهکارهایی را به مراقبین و خانواده ی کودک آموزش می دهد که به آنها کمک کند تا در کار با فرزندشان در خانه، احساس راحتی کنند.

منابع کاردرمانی در بیماری قلبی مادرزادی

  1. cincinnatichildrens.org
  2. webmd
  3. scholarworks.wmich.edu

برای اطلاعات بیشت در زمینه کاردرمانی در اختلالات مادرزادی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات مادرزادی در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *