کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران از جمله مداخلات کاردرمانی در مشکلات ارتوپدی می باشد. کاردرمانی دست در شرق تهران از جمله مراکز تخصصی می باشد که در زمینه درمان مشکلات دست از جمله شکستگی مچ، درمان خشکی مچ دست و… در شرق تهران می پردازد. مچ دست از جمله مفاصل مهم و عملکردی اندام فوقانی می باشد که در عملکرد های روزمره افراد نقش بسیار حیاتی ایفا می کند. شما ممکن است راه های مختلفی را برای درمان مشکلات دست خود امتحان کرده و به کلینیک های مختلفی مراجعه کرده باشید اما جواب نگرفته باشید. کاردرمانی از جمله مداخلات بسیار کارآمد در این زمینه می باشد. در ادامه بیشتر در این باره خواهیم خواند.

ساختار مچ دست

مچ دست، یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین بخش های اندام فوقانی بدن ، یعنی دست ها ، به لحاظ توانایی عملکرد می باشد و طبیعتا اختلال در این بخش، تاثیرات چشم گیری در کیفیت عملکرد دست ها می گذارد؛ اینجاست که کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران، می تواند کمک فراوانی به بهبود وضعیت مچ دست نماید.

اما مچ دست، ساختلار نسبتا پیچیده ای دارد. این بخش، از هشت استخوان کوچک جداگانه تشکیل شده است. استخوان های مچ دو استخوان ساعد ، یعنی رادیوس و اولنا را به استخوان های دست متصل می کنند. استخوان های کف دست، استخوان های بلندی هستند که در زیر کف قرار دارند. استخوان های کف دست به استخوان های انگشتان و شست متصل می شوند. اصلا یکی از دلایل پیچیدگی مچ دست، این است که هر استخوان کوچک، با استخوان کنار خود یک مفصل تشکیل می دهد.

کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران ، درمان شکستگی مچ دست در شرق تهران ، درمان خشکی مچ دست در شرق تهران
کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران ، درمان شکستگی مچ دست در شرق تهران ، درمان خشکی مچ دست در شرق تهران

کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران ؛ اختلالات مچ دست

چگونگی بروز اختلال

همانطور که میدانیم؛ رباط ها، تمام استخوان های کوچک مچ دست را به یکدیگر متصل می کنند. هنگامی که یک یا چند رباط دچار اختلال شده باشد ، نحوه ی حرکت استخوان ها به عنوان یک واحد کلی، تغییر می کند. این امر، می تواند منجر به بروز مشکلاتی در مفصل مچ شود که سبب درد می گردد و در نهایت ، ممکن است در مفصل مچ دست، اختلالاتی نظیر آرتروز ایجاد شود.

تاکنون، متداول ترین اتفاقی که طی آن، مچ دست آسیب می بیند ، زمین خوردن روی دست دراز شده است. شکستگی مچ دست یا آسیب دیدگی رباط ها معمولاً به موارد زیادی مانند قدرت استخوان ها، نحوه ی قرار گرفتن مچ در هنگام آسیب دیدگی ، و میزان نیروی وارد شده به آن  بستگی دارد.

کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران  ؛ علائم و نشانه ها

درد و تورم، علائم اصلی هنگام بروز آسیب هستند. مچ دست ممکن است تغییر رنگ دهد و کبود شود. مچ دست ممکن است چند هفته دردناک بماند. متاسفانه علائم خاصی وجود ندارد که به پزشک اجازه ی تشخیص دهد که آیا رباط مچ دچار اختلال شده است یا خیر.

اگر رباط های آسیب دیده به درستی بهبود نیافته باشند ، هنگام حرکت مچ دست ، استخوان ها به درستی روی هم نمی لغزند. این مسئله، می تواند منجر به درد و گیرافتادگی محکم و ناگهانی شود.

درد معمولاً در طول فعالیت کاهش می یابد ، اما هنگامی که فعالیت متوقف می شود ، درد و سفتی اغلب افزایش می یابد. با بدتر شدن شرایط ، ممکن است فرد حتی در هنگام استراحت احساس درد کند. درد ممکن است حتی در خواب نیز اختلال ایجاد کند.

کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران ، درمان شکستگی مچ دست در شرق تهران ، درمان خشکی مچ دست در شرق تهران ، کاردرمانی دست در شرق تهران

کاردرمانی در اختلالات مچ دست

کاردرمانی دست در شرق تهران بدون جراحی

اختلالات مچ دست که سبب بروز آسیب جزئی به رباط و حتی، پیچ خوردگی واقعی مچ می شود ، ممکن است به سادگی با گچ یا آتل به مدت سه تا شش هفته درمان شود تا رباط بهبود یابد.

پس از پوشیدن آتل یا گچ به مدت سه تا شش هفته ، ممکن است بسته به صلاح دید پزشک تان، مناسب باشد که شما، برنامه ی مداخلات کاردرمانی در اختلالات مچ دست را شروع کنید تا طی جلسات منظم کاردرمانی، مواردی مانند  بازیابی دامنه ی حرکتی تا حد امکان، بهبود میزان قدرت و بهبود میزان و کیفیت عملکرد مچ دست آسیب دیده توسط کاردرمانگر، روی شما کار شود.

برای اطلاعات بیشتر و تکمیلی در زمینه نقش مداخلات کاردرمانی در مشکلات دست، لینک زیر را مطالعه کنید.

کاردرمانی در مشکلات دست ، مداخلات کاردرمانی دست ، هندتراپی

کاردرمانی دست در شرق تهران پس از جراحی

در صورت انجام عمل جراحی ، دست و مچ دست شما با یک پانسمان مناسب و یک آتل برای حمایت پانسمان، بی حرکت می ماند. اگرچه زمان مورد نیاز برای بهبود در افراد مختلف،  متفاوت است ، ممکن است لازم باشد بطور متوسط، سه ماه پس از جراحی، در جلسات کاردرمانی در اختلالات مچ دست، شرکت نمایید.

در اولین جلسات درمان شکستگی مچ دست پس از جراحی،  کاردرمانگر بر کنترل درد و تورم بعد از جراحی تمرکز می کند. سپس کاردرمانگر به شما توصیه می کند تا تمریناتی را انجام دهید که به تقویت و تثبیت ماهیچه های اطراف مفصل مچ دست شما کمک می کند. کاردرمانگر،  روش هایی را برای انجام فعالیت ها، بدون فشار آوردن به روی مفصل مچ دست، به شما توصیه خواهد نمود.

منابع

  1. therapy specialists
  2. rueandprimavera

برای اطلاعات تکمیلی در زمینه نقش کاردرمانی در توانبخشی مشکلات دست، لینک زیر را مطالعه کنید.

توانبخشی دست در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *