اگر با این عبارت آشنایی داشته باشید احتمالاً می دانید کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی در شرق تهران برای این مسئله روی چه مواردی تمرکز خواهد کرد. کودکان و افرادی که این مشکل را داشته باشند لزوماً فقط این مشکل را ندارند چرا که در اصل این کمبود با اختلالات دیگری مثل انواع سندرم ها ، اختلالات طیف اتیسم ، اختلالات وسواسی جبری یا OCD و بیش فعالی و کودکانی که در پردازش اطلاعات حسی مشکل دارند دیده می شود. لذا این مشکل را در کنار سایر اختلالات همراه در مراکز کاردرمانی ذهنی تقویت می کنند. به یاد داشته باشید مشکلات پردازشی در مغز به زمان زیادی برای بهبود نیاز دارند.

توانایی های بینایی فضایی

منظور از توانایی های بینایی فضایی،   توانایی مدیریت کردن روشهایی است که شما با آنها، اطلاعات بینایی را با فضای اطراف خود مرتبط میسازید؛ لذا اختلال در این توانایی، مشکلات زیادی برای شما پدید می آورد و اینجاست که کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی در شرق تهران به کمک شما میشتابد. جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

دلیل اهمیت بالای این مسئله این است که در واقع، شما از توانایی بینایی فضایی خود در موارد زیر بهره میبرید:

  • به جای کمک خواستن از دیگران، از یک نقشه برای رسیدن به مقصدتان استفاده می نمایید.
  • برای عبور از درگاه، مدام با چارچوب درها برخورد نمی کنید.
  • حین رانندگی یا عبور از جاده ، تخمین دقیقی از فاصله ها و سرعت خودروی خود خواهید داشت.
  • هنگام برداشتن چیزی که به آن نگاه می کنید، دست خود را با دقت به سمت آن هدایت می کنید.

درصورتی که به اختلالات بینایی فضایی مبتلا هستید، حداقل حتما در دو-سه مورد از موارد بالا به مشکل برمیخورید.  باید بدانید برای سایر افراد ، این اختلالات شبیه دست و پاچلفتی به نظر میرسد ، اما برای افرادی که آنها را تجربه می کنند می تواند نگران کننده و چه بسا زجرآور باشد. البته اگر این افراد درمورد کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی در شرق تهران آگاه باشند، خواهند دانست که هیچ جای نگرانی نیست.

چه کسانی دچار اختلالات بینایی فضایی میشوند؟

اختلالات بینایی فضایی یکی از مشکلات رایج شناختی است که حدود بیست تا بیست و پنج درصد از افراد مبتلا به ام اس را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال ممکن است در مردان مبتلا به ام اس و در کودکان مبتلا به ام اس، شایع تر نیز باشد.

اختلالات بینایی فضایی در ام اس ناشی از آسیب عصبی به بخش هایی خاص از مغز و همچنین کاهش ارتباط میان آن ها بوجود می آید. همچنین احتمال این که اختلالات خواب می تواند اختلالات بینایی فضایی را تشدید کند، خیلی بالاست.

البته جالب است بدانید که خیلی از افراد درگیر با این اختلالات، دچار مشکلاتی مانند کمبود اعتماد به نفس، افسردگی و اضطراب و از همه مهمتر، ناامیدی از بهبودی میشوند؛ درست در اینجاست که کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی خیابان دماوند، بعنوان راه حلی مطمئن و درست، به کمک این افراد می شتابد! جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی در شرق تهران

خوشبختانه یک کاردرمانگر ، علی الخصوص یک کاردرمانگر متخصص مشکلات شناختی، به خوبی میتواند با فرد مبتلا، روی علائم اختلالات بینایی فضایی اش کار کند.

درمجموع، کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی در شرق تهران، شامل بکارگیری ایده ها و روش های توانبخشی متنوع و کارآمدی می باشد؛ در زیر به چند مورد از آنها اشاره می نماییم:

  • کاهش دادن حواس پرتی با هدف افزایش تمرکز روی فعالیت درحال انجام.
  • تقسیم فعالیتها به بخشها و مراحل کوچکتر و قابل کنترل تر.
  • اگر فرد، دچار اختلالات خواب است؛ تلاش برای بهبودی و یا دست کم، به حداقل رساندن این اختلالات.
  • انجام منظم و دقیق تمرینات توانبخشی شناختی و تمریناتی با هدف بهبود مهارت های فرد یا با استفاده از یک بازی و یا فعالیتی متناسب با علایق و شرایط فرد مبتلا زیر نظر کاردرمانگر.

طبق تحقیقات اخیر، بیشتر از حدود هشتاددرصد افرادی که دچار اختلالات بینایی فضایی بوده اند و دوره های منظم کاردرمانی را برای اختلالات بینایی فضایی خیابان دماوند گذرانده اند، پس از گذراندن مداخلات کاردرمانی ، مهارتهای تجزیه و تحلیل بینایی شان،  پیشرفت قابل توجهی داشته است.

پس اگر از نزدیکان تان، کسانی را میشناسید که با این اختلالات دست و پنجه نرم میکنند، بی درنگ در مورد مزایای کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی در شرق تهران و تاثیر آن بر روی بهبودی این اختلالات، با آنها صحبت کرده و حتما راهنمایی شان کنید.

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

منابع کاردرمانی در اختلالات بینایی فضایی خیابان دماوند

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *