درمان کمردرد در شرق تهران مشکلاتی را که این درد می تواند بر زندگی شما داشته باشد را به حداقل می رساند. کمردرد یک مشکل شایع است که می تواند ناتوان کننده و ناراحت کننده باشد. در حالی که اکثر افراد به تنهایی ظرف چند هفته از کمر درد رهایی می یابند. گاهی اوقات این درد می تواند ادامه پیدا کند و به یک بیماری مزمن جدی تبدیل شود. تیم مجرب کاردرمانی کمردرد در شرق تهران می تواند به شما کمک کند تا به کارهایی که دوست دارید انجام دهید بازگردید. کاردرمانی کمردرد در خیابان دماوند تهران به عنوان یک درمان مؤثر برای انواع مختلف کمردرد شناخته شده است. اما علاوه بر این کاردرمانگران ما برای درمان کمردرد در شرق تهران می توانند به شما در یافتن راههای جدید و ایمن تر کمک کنند. تا برای انجام فعالیت های روزانه خود و جلوگیری از آسیب مجدد شما را حمایت کنند.

نشانه های کمردرد

علائم مشکلات کمر متفاوت است. آن ها بستگی به وضعیت فرد و ساختارهای تحت تأثیر آن دارد. برخی از علائم شایع مشکلات کمر عبارتند از:

  • درد کمر
  • درد در ناحیه باسن و ران گسترش می یابد.
  • دردی که از باسن به پا منتشر می شود.
  • سفتی پشت و کاهش دامنه حرکتی
  • ضعف عضلانی در لگن، ران، ساق یا پا
  • تغییرات حسی (بی حسی، سوزن سوزن شدن یا گزگز) در ران، پا یا انگشتان پا
کاردرمانی کمردرد در شرق تهران ، کاردرمانی کمردرد در خیابان دماوند تهران

در درمان کمردرد در شرق تهران به ندرت، علائم منجر به تغییر عملکرد روده یا مثانه خواهد شد. فتق دیسک بزرگ که مستقیماً به داخل کانال نخاعی رانده می شود می تواند بر اعصابی که به روده و مثانه می روند فشار وارد کند. فشار ممکن است علائم کمردرد، درد پشت هر دو پا و بی حسی یا سوزن سوزن شدن بین پاها را در ناحیه ای که می نشینید ایجاد کند. فشار بر روی اعصاب می تواند باعث از دست دادن کنترل روده یا مثانه شود. اگر فشار از بین نرود، می تواند منجر به فلج دائمی روده و مثانه شود. به این حالت سندرم cauda equina گفته می شود. پزشکان جراحی فوری را برای از بین بردن فشار اعصاب توصیه می کنند.

تعریف و نقش کاردرمانی در درمان کمردرد در شرق تهران

کاردرمانگر یکی از متخصصین بهداشت و توان بخشی است. که برای ارزیابی و پیاده سازی توان بخشی به منظور بهینه سازی فعالیت های عملکردی برای بیماران مبتلا به آسیب های ناتوان کننده آموزش دیده است. برای مشکل کمردرد، توان بخشی به ساختار بدن فرد، دیگر ناهنجاری ها و بیماری هایی که منجر به درد کمر شده اند توجه می کند. که شامل استفاده از مفاصل بزرگتر در حرکت با ایجاد تعادل بین کار و استراحت و توجه ورزیدن به سیگنال های درد است. در واقع بدنبال کاهش و تغییر فعالیت هایی هستند که نشانه های درد را بیشتر می کنند. یک کاردرمانگر در کلینیک توان بخشی یا در منزل انواعی از تمرینات مختلف را به شما ارائه می دهد. اگرچه زمان لازم برای توانبخشی در بین بیماران متفاوت است، اما بسته به اینکه مشکل شما برای اولین بار رخ داده است یا یک مشکل مزمن برای شماست ، و بسته به میزان درد و رنج، باید انتظار داشته باشید که بین 3 هفته تا 4 ماه در درمان شرکت کنید.

چگونه کاردرمانی می تواند در درمان کمردرد در شرق تهران کمک کند؟

خوشبختانه، اگرچه کمردرد می تواند ترسناک و ناتوان کننده باشد، اما به ندرت نشانه ای از یک مشکل خطرناک یا آسیب جدی بافتی است. در بیشتر موارد، کمردرد به درمان فیزیکی کاردرمانی بسیار خوب پاسخ می دهد. هر یک از درمان های ما به طور خاص برای انواع کمردرد شما طراحی شده است و برای کاهش درد و بهبود تحرک، قدرت، وضعیت بدن، عملکرد و درک آسیب پذیری شما کار می کند. علاوه بر این، کاردرمانگر شما در  کلینیک همراه به شما می‌آموزد که چگونه علائم خود را کنترل کنید و چگونه از ستون فقرات خود برای سال‌های آینده محافظت کنید.

یک کاردرمانگر حرفه ای آموزش دیده است تا درمان های خاص و تغییر شیوه زندگی را برای بهینه سازی فعالیت های عملکردی پیاده کند. برای کمردرد، درمان بر استفاده از مکانیک مناسب بدن، روش های ذخیره انرژی (energy conservation) و یادگیری علائم درد برای جلوگیری از فشار بیش از حد متمرکز است. کاردرمانگران با بررسی فعالیت های کلی یک بیمار در محل کار و منزل توان بخشی را آغاز کرده و بر این اساس برنامه ای طراحی می کنند. در واقع ابتدا کاردرمانگران تمام جنبه های زندگی فرد را بررسی و ارزیابی کرده. این ارزیابی ها همه جانبه و نه تنها به صورت فیزیکی خواهند بود. در درمان کمردرد در شرق تهران کاردرمانگر شما با شما همکاری می کند تا به اهداف خود برسید و نحوه عملکرد ایمن و بدون درد را بیاموزید.

آن ها می توانند هرگونه تنظیم یا تجهیزاتی را که ممکن است برای خانه یا محیط کار خود نیاز داشته باشید توصیه کنند تا کار را برای شما راحت تر کند.

درمان کمردرد در شرق تهران
کاردرمانی کمردرد در خیابان دماوند تهران ، کاردرمانی کمردرد در خیابان دماوند تهران

مزایای کاردرمانی برای درد کمر

یک برنامه کاردرمانی کمردرد در خیابان دماوند تهران برای کمردرد معمولاً دارای دو جزء است:

  • کاردرمانی غیرفعال برای کمک به کاهش درد بیمار تا سطح قابل کنترل تر

به طور کلی، کاردرمانی ممکن است برای کاهش درد از طریق روش های غیرفعال به نتیجه برسد. این درمان

ها به دلیل انجام آن ها بر روی بیمار غیرفعال تلقی می شوند. نمونه هایی از روش های مدالیته شامل TENS و … هستند.

  • تمرینات فعال

در درمان کمردرد در شرق تهران ورزش نیز برای بازسازی ستون فقرات ضروری است. به طور کلی، برنامه ورزش کمر بیمار باید ترکیبی از موارد زیر باشد:

  • حرکات کششی (Stretching)

تقریباً هر فردی که از کمردرد رنج می برد باید روزانه یک یا دو بار عضلات همسترینگ خود را کشش دهد. کشش ساده همسترینگ زمان زیادی نمی برد، به خصوص اگر درد کمی وجود داشته باشد یا بدون درد باشد. بنابراین، تمرینات کششی همسترینگ بهتر است هر روز به طور همزمان انجام شوند تا بخشی از برنامه روزانه فرد شود. برای تسکین درد کمر می توان کشش های بیشتری انجام داد.

  • تمرینات قدرتی و تقویتی (Strengthening)

در درمان کمردرد در شرق تهران برای تقویت عضلات پشت، 15 تا 20 دقیقه ثبات کمر یا سایر تمرینات تجویز شده باید یک روز در میان انجام شود. تقویت عضلات مرکزی در درمان کمردرد نیز مهم است. انجام صحیح تمرینات برای مشاهده ی نتایج بسیار مهم است. بنابراین بهتر است آن ها را با کمک کاردرمانگران آموخت.

منابع

  1. therapy-specialists

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *