اختلالات نورولوژیک، چه اختلالاتی هستند؟

اختلالات نورولوژیک، به مجموعه ای از ناتوانایی ها و مشکلاتی که در اثر آسیب به سیستم های عصبی مرکزی یا محیطی وارد میشود، اشاره دارد. این مشکلات منجر به مختل شدن مواردی مانند ایجاد پیام عصبی، هدایت پیام عصبی، انتقال پیام عصبی، دریافت محرکهای محیطی، پردازش پیامهای عصبی و…میشوند. یکی از راهکارهای درمان یا بهبود این اختلالات، بهره مندی از خدمات کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران میباشد. جهت رزرو نوبت،مشاوره و ویزیت آنلاین،با ما تماس بگیرید.

 

تاثیر اختلالات نورولوژیک روی زندگی روزمره ی فرد مبتلا

به مانند سایر اختلالات و بیماریها، اختللات عصبی هم  بسته به نوع و میزان شدتی که دارد، به شکل قابل توجهی میتواند روی جنبه هایی مانند اعتماد به نفس، استقلال فردی، موقعیت شغلی، مشارکتهای اجتماعی و…تاثیرات قابل توجهی بگذارد. شما بیماری نخواهید یافت که درگیر درجاتی از اختلالات نورولوژیک باشد و دوره هایی از سوگ و افسردگی را تجربه نکرده باشد! به طور کلی اختلالات نورولوژیکی که به مغز و دستگاه عصبی مرکزی آسیب می رسانند با درصد کمی می توانند به شکل کامل بهبودی پیدا کنند. به طور مثال شخصی که تجربه ی سکته ی مغزی را داشته، سمت راست یا چپ بدن او دچار تغییرات فیزیکی می شود به علاوه که فرآیند های مغزی او هم دچار آسیب های متعددی شده اند که شناخت و درک او و پردازش اطلاعاتش را با توجه به محل آسیب تحت تأثیر قرار می دهد.این موارد اگرچه ممکن است در طول زمان با کاردرمانی و جلسات فشرده توانبخشی کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران  پیشرفت کنند اما اثر آن ها باقی خواهند ماند.

در صورت نداشتن اقدامی موثر و مناسب در جهت بهبود اختلالات و یا دست کم، کاهش علایم مرتبط با اختلال عصبی فرد، بتدریج، میزان ناتوانی ها و وابستگی های فرد به دیگران، بیشتر و بیشتر خواهد شد. بهتر است افراد درگیر با این دسته از اختلالات، هرچه زودتر به یک مرکز کاردرمانی مراجعه نموده و از خدمات کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران، بهره مند گردند.

جهت رزرو نوبت،مشاوره و ویزیت آنلاین،با ما تماس بگیرید

 

کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران

خدمات جامع کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران، نقش مهمی در کمک به بیماران مبتلا به این اختلالات برای دستیابی به بالاترین سطح عملکردی خود دارد.

 

اختلالات نورولوژیک شایعی که با کاردرمانی، میتوانند بهبود یابند

کاردرمانی برای این اختلالات نورولوژیک، میتواند بسیار مفید وکارآمد باشد:

  • سکته مغزی
  • ضربه مغزی
  • بیماری پارکینسون و سایر اختلالات حرکتی
  • تومور مغزی
  • مالتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس
  • بیماریهای عصبی پیشرونده

 

کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در خیابان دماوند
کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در خیابان دماوند

 

مداخلات کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران

مداخلات کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در خیابان دماوند، بسته به اختلال و شرایط فرد،  ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بهبود در انجام فعالیتهای زندگی  روزمره ی فرد، مانند مراقبت از خود، بهداشت فردی ، غذا خوردن ، لباس پوشیدن ، حمام و توالت. همچنین مدیریت خانه، تا جای امکان، بصورت استقلال یافته
  • آموزش هایشناختی مانند بهبود توجه ، حافظه ، کار روی مفاهیم انتزاعی(کنایه و استعاره و ضرب المثل ها و…) ، مدیریت زمان ، توانایی حل مسئله و مهارت های فکری
  • کار روی مهارتهای های ادراکی مانند بهبود توانایی تفسیر اطلاعات حسی دریافت شده از محیط
  • بهبود پردازش بصری مانند هماهنگی چشم و دست، خواندن ، تمییز دادن دو شی متمایز از هم و کاهش نقص میدان دید
  • تمرینات تقویتی  اندام فوقانی برای بهبود قدرت و مهارت
  • ارائه ی پیشنهاداتی برای اعمال یکسری تغییرات محیطی بسته به شرایط فرد(مثلا استفاده از کفپوش ها یا فرشهای زبر و غیرلغزنده در کف اتاقهای خانه جت پیشگیری از سرخوردن و افتادن فرد)
  • در صورت لزوم، آتل بندی
  • ارزیابی و آموزش مهارتهای رانندگی ؛ البته این ارزیابی شامل ارزیابی بالینی و ارزیابی فرد هنگامی که پشت فرمان نشسته است، میباشد.

 

در این مطلب، در خصوص اختلالات نورولوژیک، تاثیری که بر زندگی روزمره ی فرد میگذارد و نقش موثری که کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در شرق تهران دارد، صحبت کردیم.

 

امیدواریم که مطلب فوق، برای شما مفید بوده باشد

جهت رزرو نوبت،مشاوره و ویزیت آنلاین،با ما تماس بگیرید

 

منابع کاردرمانی در اختلالات نورولوژیک در خیابان دماوند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *