درمان کج گردنی در شرق تهران توسط کاردرمانگران مجرب کلینیک کاردرمانی خیابان دماوند تهران، با ارزیابی دقیق از فرد قابل انجام است. تورتیکولی یا کج گردنی شرایطی است که در آن ماهیچه های اطراف جناغ و ترقوه که به سمت بالا و گردن هستند ضعیف یا ضخیم می شوند. این باعث می شود که چانه به طرف یک شانه منحرف شود، در حالی که سر به طرف شانه مقابل متمایل می شود. شایع ترین شکل این بیماری تورتیکولی عضلانی مادرزادی است که بر نوزادان تأثیر می گذارد و در 2 ماه اول زندگی مشاهده می شود. نقش کاردرمانی جهت درمان تورتیکولی در شرق تهران برای درمان کج گردنی به جهت بازگرداندن دامنه ی حرکتی طبیعی گردن کودک بسیاربا اهمیت است. کاردرمانی در شرق تهران با ارائه برنامه ی درمانی مناسب برای دستیابی به حداکثر توانایی مراجع تلاش می کند.

علائم کج گردنی

با ظهور نشانه ها هر چه زودتر جهت درمان کج گردنی در شرق تهران مراجعه کنید، نتاج بهتری خواهید دید. معمولاً این نشانه ها در دو ماه اول پس از تولد ظاهر می شوند، زیرا کودک قدرت و کنترل بیشتری بر سر و گردن خود دارد. در این اختلال، عضله ی اِسترنُکِلیدوماستوئید (SCM) در گردن سفت می شود. حال اگر فرزند شما مبتلا به تورتیکولی است، ممکن است متوجه هر یک یا همه موارد زیر بشوید:

  • ترجیح کودک برای نگاه کردن به یک طرف
  • سر را به یک طرف متمایل می کند و یک گوش خود را نسبت به طرف دیگر به شانه اش نزدیک می کند.
  • مشکل در تغذیه با شیر مادر یا شیشه ی شیر یا تغذیه فقط از یک طرف. که در درمان کج گردنی در شرق تهران تمام این موارد در نظر گرفته می شوند.
  • لکه های ناهموار یا صاف روی سر کودک مشاهده می شود.
  • عدم تقارن صورت (یک گوش جلوتر یا بالاتر از گوش دیگر است؛ گونه ها از یک طرف پرتر به نظر می رسند)
  • برآمدگی نرم یا ضخیم شدن در عضله گردن فرزندتان. البته این برآمدگی خطرناک نیست و معمولاً ظرف چند ماه به خودی خود برطرف می شود.

در کاردرمانی کج گردنی در شرق تهران تمام موارد و احتیاطات لازم در رابطه با این ناهنجاری به شما داده خواهد شد. متخصصان کاردرمانی ابتدا ارزیابی همه جانبه ای از کودکتان خواهند داشت و سپس روش های درمانی را ارائه می کنند.

درمان کج گردنی در شرق تهران چگونه است؟

کاردرمانی خیابان دماوند تهران برای درمان تورتیکولی در شرق تهران، گزینه مناسبی برای داشتن یک برنامه کششی و تقویت کننده جهت رسیدگی به ماهیچه های گردن فرزندتان است. در این ناهنجاری، عضله استرنکلیدوماستوئید اغلب از یک طرف کوتاه، سفت و قوی می شود. در نتیجه، طرف مقابل آن بلند و ضعیف خواهد شد. هدف از کاردرمانی این است که این عدم تعادل عضلانی را برطرف کند. تا به کودک شما این توانایی را بدهد که سر خود را به صورت عمودی در وسط بدن نگه دارد. به علاوه این که به آن ها اجازه می دهد به راحتی در هر دو جهت نگاه کنند. درمان کج گردنی در شرق تهران با هدف کاهش موانع و افزایش استقلال مراجعین بوسیله انواع روش های توانبخشی مناسب هر فرد انجام می گیرد.

به دلیل توانایی محدود کودک در حرکت دادن سر، دور از انتظار نیست که نوزادان مبتلا از زمان های رو به شکم خوابیدن خود خوششان نیاید. در نتیجه، رشد حرکتی درشت (gross motor) آن ها ممکن است به تأخیر بیفتد. یک متخصص کاردرمانی هم چنین در رسیدگی به هرگونه تاخیر حرکتی ناگهانی کمک می کند تا فرزند شما به مسیر اصلی رشد خود بازگردد!

احتمال دارد کودکتان دچار بدشکلی سر بشود که با مسئله ی کج گردنی او همراه باشد. بنابراین در پروسه درمان کج گردنی در شرق تهران به برنامه ی بهبود موقعیت یابی جهت اصلاح فرم سر فرزندتان هم توجه خواهد شد. در دوران نوزادی، استخوان های جمجمه هنوز به یکدیگر متصل نشده اند. از طریق تکنیک های موقعیت یابی کاردرمانی در درمان تورتیکولی در شرق تهران، می توان این استخوان ها را تحت تأثیر قرار داد که تقریباً تا یک سالگی به مکان مناسب خود منتقل شوند.

سخن پایانی

بنابراین مداخلات کاردرمانی در کج گردنی با هدف شل کردن عضلات منقبض گردن درگیر انجام می شود. درمان شامل برخی وسایل فیزیکی، تمرینات کششی و سایر پیشنهادات متخصص کاردرمانی خیابان دماوند تهران است. در اکثر افراد، کج گردنی طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود.

منابع

  1. island therapy solutions
  2. kim pediatrics

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *