درمان زانو درد در شرق تهران فرد را ارزیابی می کند تا ببیند آسیب در چه سطحی است و چه مقدار فعالیت های روزمره زندگی فرد آسیب دیده است. کاردرمانگر برنامه درمانی را طوری می‌ چیند تا همزمان هم به بهبود وضعیت جسمی فرد کمک کند و هم روی نحوه انجام فعالیت‌های روزمره زندگی فرد نظارت کند. تا از آسیب های بیشتر در آینده جلوگیری شود. کاردرمانگر ممکن است روش‌های مختلفی برای بهبود قدرت عضلانی، افزایش دامنه حرکتی زانو و کاهش درد زانو استفاده کند. این روش‌ها به وضعیت فرد، نیازها و خواسته های فرد و محیط زندگی فرد بستگی دارد. این اقدامات در حیطه مداخلات کاردرمانی زانو درد در شرق تهران قرار می گیرند.

کاردرمانی چگونه به زانو درد کمک می‌کند ؟

کاردرمانگر در درمان زانو درد در شرق تهران  ابتدا وضعیت فرد را ارزیابی می‌کند و مطابق با وضعیت فرد، خواسته ها، نیازها و محیط فرد، برنامه درمانی را تنظیم میکند. کاردرمانگر در طول ارزیابی، دامنه حرکتی و قدرت عضلانی فرد را می‌سنجد. کاردرمانگر از روش‌های مختلفی برای کاهش محدودیت و درد زانو استفاده می‌کنند. برخی از این روش ها عبارتند از:

 تمرینات دستی

کاردرمانگر ممکن است از تکنیکهای دستی برای کاهش درد در زانو استفاده کند مانند تمرینات کششی یا تکنیک های ماساژ درمانی.

 حمام یخ و آب گرم

معمولاً یخ برای کاهش ورم و التهاب استفاده می‌شود؛ در حالی که از گرما برای افزایش حرکت و کاهش درد استفاده می‌شود.

 تمرینات خانگی

کاردرمانگر در درمان زانو درد در شرق تهران به فرد تمریناتی را جهت انجام در منزل یاد می دهد تا فرد با انجام آنها درد زانو را کاهش دهد. تکنیک‌های کار درمانی می‌تواند با تمرینات خانگی ترکیب شود و جزئی از برنامه روزانه فرد شود.

کاردرمانی زانو درد در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

تمرینات کاردرمانی زانو درد در شرق تهران

در صورتی که فرد دچار حادثه آسیب در زانو شده باشد ممکن است مدتی نیاز به استراحت شده باشد. کاهش تحمل وزن روی پاها حتی برای چند هفته می تواند باعث ضعیف شدن عضلات شود. این مسئله مهم است که عضلات در حالت خوبی باشند تا زانو به خوبی حمایت شود و از آسیب های بیشتر جلوگیری شود. در درمان زانو درد در شرق تهران، بعد از کاهش ورم که فرد توانست روی پاهایش بدون درد زیاد راه برود، پزشکان تمرینات کاردرمانی را برای بهبود قدرت عضلانی و انعطاف پذیری ران، عضلات پا و بهبود دامنه حرکتی زانو توصیه می کنند. معمولاً این موضوع دو الی سه هفته بعد از آسیب اتفاق می‌افتد.

کاردرمانگر می‌تواند به کاهش سطح درد بهبود حرکت و بازیابی عملکرد در حدود ناحیه کشیدگی، پارگی و… کمک کند.

کاردرمانگر ممکن است با فعالیت‌های روزمره ساده به بهبود فرد کمک کند. مثلا ممکن است به فرد توصیه کند که پاهایش را بالا ببرد یا دوچرخه بزند.

در درمان زانو درد در شرق تهران به این امر توجه میشود که زانو، ران و پاها می تواند به طور پیوسته روی بازیابی دامنه حرکتی و سطح پیشین عملکرد قبل از آسیب کمک کند. کشش ران و عضلات پا می تواند به حمایت زانو کمک کنند. با بهبود و قوی‌تر شدن زانو و عضلات، کاردرمانگر به فرد کمک می‌کند تا به سطح فعالیت بالاتری برسد.

درمان زانو درد در شرق تهران ، کاردرمانی زانو درد در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

تعداد جلسات کاردرمانی در روند درمان زانو درد در شرق تهران

تعداد دوره‌های کاردرمانی به وسعت آسیب زانو بستگی دارد. ممکن است پزشک برای پارگی کوچک، کشیدگی و رگ به رگ شدن چهار الی هشت هفته کاردرمانی را تجویز کند. برای آسیب های بیشتر ممکن است جلسات درمان زانو درد در شرق تهران به تعداد هفته های بیشتری ادامه یابد. کاردرمانگر جلسه به جلسه میزان پیشرفت فرد را ارزیابی می‌کند تا ببیند فرد باز هم به جلسات بیشتری نیاز دارد یا نه.

کاردرمانگر نحوه انجام فعالیت های روزمره زندگی فرد را بررسی می کند تا ببیند فرد چگونه و تا چه حد در انجام فعالیت‌های روزمره زندگی خود مستقل است. در صورت نیاز کاردرمانگر به فرد کمک می کند تا فعالیت ها را به نحوی انجام دهد که استقلال فرد حفظ شود و از آسیب‌های بیشتر در آینده جلوگیری شود.

در نهایت کاردرمانی نقش بسیار ویزه ای را در درمان زانو درد ایفا میکند. کاردرمانگر در درمان زانو درد در شرق تهران با تمرکز بر وضعیت جسمی فرد از روش های مختلف به بهبود وضعیت جسمی و عملکرد فرد کمک میکند. همزمان با کار روی وضعیت فیزیکی فرد، کاردرمانگر به نحوه عملکرد فرد در فعالیت های روزمره زندگی توجه میکند تا سطح عملکرد و استقلال فرد را افزایش دهد و در نهایت،  مشارکت فرد در جامعه نیز افزایش می یابد.

منابع کاردرمانی زانو درد در شرق تهران

  1. libraot
  2. nyulangone

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اسپوندیلیت آنکیلوزان، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *