نوروفیدبک در شرق تهران یک پروتکل درمانی جدید است که ممکن است برای شما عالی باشد. آیا هنگام مطالعه برای حفظ توجه خود تلاش می کنید؟ آیا به سختی به خواب می روید یا شب ها به خواب نمی روید؟ شاید در یافتن کلمات مناسب در مکالمات مشکل داشته باشید. یا ممکن است با عملکرد خود در مدرسه، خانه یا محل کار مشکل داشته باشید. حتی بدتر از آن، ممکن است از اضطراب رنج ببرید. اگر هر یک از این مشکلات را دارید و می‌خواهید بدون دارو بر آنها غلبه کنید می توانید از این درمان استفاده کنید. این برنامه ی بدون دارو برای بهبود امواج مغزی شما – از طریق صدها مطالعه منتشر شده – نشان داده که نوروفیدبک در شرق تهران به بیماران مبتلا به بی خوابی، اضطراب، ضربه مغزی، از دست دادن حافظه با افزایش سن، اعتیاد و علائم ADHD کمک می کند.

نوروتراپی یا نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک آموزش مستقیم عملکرد مغز است که به وسیله آن مغز یاد می گیرد تا کارآمدتر عمل کند. نوروفیدبک را بیوفیدبک EEG نیز می نامند. زیرا بر اساس فعالیت الکتریکی مغز یعنی الکتروانسفالوگرام یا EEG است. نوروفیدبک آموزش خودتنظیمی است؛ یعنی صرفاً بیوفیدبکی است که مستقیماً روی مغز اعمال می شود. خود تنظیمی بخشی ضروری از عملکرد خوب مغز است که به مغز اجازه می دهد کارآمدتر و موثرتر عمل کند.

هدف نوروفیدبک در شرق تهران کمک به افراد برای بهبود عملکرد عاطفی، رفتاری و شناختی با آموزش بیماران برای افزایش امواج مغزی خاص و در عین حال مهار امواج مغزی دیگر، برای ارتقای تنظیم بهینه مغز است. نوروفیدبک شرق تهران در مقایسه با دارودرمانی، نشان داده است که با توقف درمان، تغییرات طولانی مدتی در مغز/رفتار ایجاد می‌کند. زیرا نوروفیدبک شرق تهران مبتنی بر تغییر مستقیم مغز از طریق نوروپلاستیسیته و یادگیری است. هدف آن درمان مشکل اصلی بیمار به جای پنهان کردن علائم او است. در حالی که داروهای محرک می توانند تا 12 ساعت مفید واقع باشند. تکمیل یک برنامه نوروفیدبک فواید طولانی مدتی را به دنبال خواهد داشت. در واقع با تحقیقات فعلی نشان می دهد که فواید بعد از 5 تا 10 سال پس از درمان وجود دارند.

نوروفیدبک در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

انواع نوروفیدبک در شرق تهران

ثابت شده است که درمان نوروفیدبک در کمک به تشخیص یا درمان چند بیماری مختلف مفید است و هر بیماری با انواع متفاوتی از نوروفیدبک درمانی همراه خواهد بود. برای هر نوع، الکترودهای متصل به پوست به دنبال فرکانس‌های خاصی از مغز می‌گردند – که اساساً سرعتی است که امواج مغزی در آن منتشر می‌شوند – که می‌تواند نحوه واکنش فرد را نشان دهد. انواع مختلف فرکانس ها واکنش های متنوعی از مغز را نشان می دهند.

Frequency/Power Neurofeedback

این نوع از نوروفیدبک ساده ترین و رایج ترین نوع درمان است و حتی گاهی اوقات به آن “نوروفیدبک سطحی” نیز گفته می شود. شامل اتصال دو تا چهار الکترود به سر برای تشخیص فرکانس های مربوط به ADHD، اضطراب و بی خوابی است.

Slow Cortical Potential Neurofeedback (SCP-NF)

هدف این نوع نوروفیدبک در شرق تهران کمک به افراد مبتلا به ADHD، صرع و میگرن است. حتی در کودکانی که دارای ADHD هستند به عنوان یک جایگزین بالقوه برای راه حل های دارویی آزمایش شده است.

Low-Energy Neurofeedback System (LENS)

نوروفیدبک علاوه بر کمک به افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی می تواند به افرادی که انرژی کم دارند نیز کمک کند. این نوع درمان با هدف تغییر امواج مغزی بیمار در حالی که بی حرکت با چشمان بسته دراز کشیده انجام می شود. برای کمک به افراد مبتلا به بی خوابی، فیبرومیالژیا، سندرم پای بی قرار، اضطراب، افسردگی و عصبانیت استفاده می شود. این نوع درمان نیازی به تلاش آگاهانه از جانب بیمار ندارد. درواقع با اتصال الکترودها به سر کار می کند. این نوع نوروفیدبک در شرق تهران قسمت هایی را که فعالیت مغز در آنها کم است مشخص می کند. سپس الکترودها فرکانس‌های میدان مغناطیسی بسیار پایینی از خود ساطع می‌کنند که به مرور زمان می‌توانند عملکرد مغز را تغییر دهند.

Hemoencephalographic (HEG) Neurofeedback

این نوع درمان نوروفیدبک برای افرادی است که میگرن وحشتناکی دارند. الکترودها محل جریان خون در مغز را نشان می دهند و از این اطلاعات برای افزایش جریان خون و کاهش درد یا عود مجدد میگرن استفاده می کنند.

Live Z-score Neurofeedback

این نوع نوروفیدبک شرق تهران برای افرادی است که بی خوابی دارند. طبق یک مطالعه موردی، حتی بعد از 15 جلسه که هر جلسه 20 دقیقه بوده، علائم گروه را بهبود بخشیده است.

Low-Resolution Electromagnetic Tomography (LORE-TA)

درمان نوروفیدبک به 19 اتصال الکترود نیاز دارد، و دلیل آن این است که مغز را برای فعالیت‌های خاص مغزی مربوط به اختلال وسواس فکری-اجباری، اعتیاد و افسردگی تحت نظر دارد. این نوع درمان جزئیات پیچیده زیادی را در مورد عملکرد درونی مغز افراد مبتلا به اعتیاد نشان داده است.

Functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI)

این روش هنوز هم روشی از درمان نوروفیدبک شرق تهران است که مبتنی بر تحقیقات است. این روش از الکترودها برای ترسیم عملکرد درونی مغز استفاده می کند.

تکنیک های نوروفیدبک در شرق تهران

اگر به دنبال درمان نوروفیدبک شرق تهران برای یک بیماری رفتاری مانند افسردگی هستید، روانشناسان کلینیک ما معمولاً آن را انجام می دهند و بر اساس مسائلی که به دنبال آن هستید از شما سؤالاتی را می پرسند. این احتمال وجود دارد که شما در حال تماشای یک فیلم یا گوش دادن به محتوای صوتی باشید و آن ها بر فعالیت مغز شما نظارت داشته باشند.

به طور معمول، شما می توانید واکنش های مغز خود را در زمان واقعی مشاهده کنید. برای مثال نمونه‌ای از بیمارانی را توصیف می‌کنیم که در حال تماشای فیلم هستند و وقتی مغز آنها امواج مغزی خاصی را تولید می‌کند، صفحه نمایش “روشن‌تر” می‌شود. برعکس، وقتی مغز امواج مغزی کمتر مطلوبی را تولید می کند، صفحه نمایش “تیره تر” می شود. طی درمان نوروفیدبک در شرق تهران از آنجایی که شما این را در زمان واقعی می بینید، ایده این است که می توانید یاد بگیرید که چگونه امواج مغزی تولید کنید که صفحه نمایش را روشن نگه می دارد. این نشان می دهد که می توان از این درمان برای جلوگیری از افکار منفی و کاهش اثرات رفتارهای اعتیاد آور استفاده کرد.

نوروفیدبک در شرق تهران
نوروفیدبک در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

نوروفیدبک در شرق تهران در چه زمینه هایی کمک می کند ؟

روش های مختلفی وجود دارد که درمان نوروفیدبک می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر به دنبال کمک برای یک بیماری خاص هستید، قطعاً باید تحقیق کنید تا مطمئن شوید که دکتری که می‌خواهید به آن مراجعه کنید در درمان نوروفیدبک برای آن بیماری تخصص داشته باشد. این درمان نیز دائما در حال تحقیق است. با این حال، موارد زیر شرایط اصلی هستند که افراد تمایل دارند برای آن ها به دنبال درمان نوروفیدبک باشند که ما در کلینیک توانبخشی همراه در شرق تهران موارد زیر را انجام می دهیم:

  • بیش فعالی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • بیخوابی
  • میگرن
  • اعتیاد
  • اختلال وسواس فکری عملی
  • انرژی کم
  • کنترل خشم

نوروفیدبک برای برانگیختگی بیش از حد

در افرادی که علائم انگیختگی بیش از حد را تجربه می کنند، امواج مغزی بتا بیش از حد شده و امواج مغزی SMR کاهش می یابند. هدف درمان برای افراد با برانگیختگی زیاد کاهش سطح امواج بتا و افزایش امواج SMR است. کاهش سطح انرژی اضافی به ذهن و بدن اجازه می دهد تا آرام تر و آرام تر و در عین حال هوشیارتر باشند. نمونه هایی از افراد با مغز «بیش از حد تحریک شده»:

  • ذهن مشغولی/بسیاری از افکار رقابتی
  • تکانشی
  • بی قراری
  • بیش فعالی
  • کسانی که به راحتی خسته می شوند.
  • جویای ریسک
  • افراد بی صبر
  • آشفته ها
  • رفتارهای خشونت آمیز
  • اشخاص مضطرب
  • سردردهای تنشی مکرر
  • کسانی که کینه ها را نگه می دارند.
  • افرادی که مشکل در به خواب رفتن دارند.

نوروفیدبک در شرق تهران برای آموزش کم انگیختگی

افرادی که علائم کم‌انگیختگی را تجربه می‌کنند، امواج مغزی تتا بیش از حد دارند. و در  آن ها امواج مغزی بتا کاهش می‌یابند. هدف درمان برای افراد کم برانگیخته کاهش سطح امواج تتا، سطح خواب آلودگی و افزایش امواج بتا است. در پایان هر جلسه تمرینی، فرد باید احساس بیداری، تمرکز و انگیزه بیشتری داشته باشد. نمونه هایی از افراد با مغز «کمتر تحریک شده»:

  • تمرکز ضعیف
  • بی توجهی
  • حواس پرتی
  • خواب های مکرر روز
  • فراموشکار
  • کمبود انگیزه
  • افسردگی / خلق و خوی ضعیف
  • بی حالی
  • حساس /کسانی که احساساتشان به راحتی آسیب می بیند.
  • بیداری مکرر در شب
  • عدم داشتن احساس استراحت بعد از خواب
  • در موقعیت های کم تحریک به خواب می روند.
  • عزت نفس پایین
نوروفیدبک در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

اثربخشی درمان نوروفیدبک در شرق تهران

در حالی که نوروفیدبک هنوز به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری ها در حال تحقیق است، اما در مطالعات گروهی کوچک موثر واقع شده است. با این حال، اثربخشی به تعداد جلسات و هم چنین شرایط فرد هم بستگی دارد. به علاوه نشان داده شده است که برای کودکان مبتلا به ADHD هم تأثیر بسیار مثبتی دارد. در یک مطالعه، هم والدین و هم بچه‌ها پس از گذراندن یک تابستان در آموزش فشرده نوروفیدبک، تفاوت‌های قابل‌توجهی را گزارش کردند.

چگونه نوروفیدبک در شرق تهران می تواند برای شما مفید باشد ؟

تکانه های الکتریکی یا امواج مغزی در مغز حرکت می کنند و توانایی شما را برای همه کارهایی که انجام می دهید مانند راه رفتن، تایپ کردن، آشپزی یا رانندگی و همچنین غذا خوردن، دستشویی رفتن، عرق کردن یا ترسیدن را محاسبه می کنند. امواج مغزی تعیین می کنند که ما چه احساسی داریم، چگونه با دیگران تعامل می کنیم، چقدر خوب می خوابیم و چقدر سازماندهی می کنیم.

وقتی امواج مغزی ما خیلی آهسته یا خیلی سریع هستند، ممکن است احساس تنبلی یا بیش از حد عصبی کنیم. امواج مغزی هماهنگ برای احساس خوب و عملکرد در محدوده بهینه ضروری هستند. نوروفیدبک در شرق تهران نوعی بیوفیدبک است که به شما کمک می کند امواج مغزی خود را به طور طبیعی (بدون دارو) هماهنگ کنید. در طول جلسات نوروفیدبک، مغز شما “یاد می گیرد” که چگونه امواج سریع یا آهسته غیرعادی را به محدوده طبیعی برساند.

یعنی شما بنشینید و فیلم تماشا کنید در حالی که ما امواج مغز شما را زیر نظر داریم. وقتی امواج مغزی شما خوب باشد (یعنی در محدوده بهینه باشد)، با تماشای فیلم بدون وقفه پاداش دریافت می کنید. اما وقتی حواس‌تان پرت می‌شود و امواج مغزتان به محدوده غیرعادی می‌لغزد، صفحه‌ی جلوی شما محو می‌شود. در نوروفیدبک در شرق تهران این تجربه منفی به مغز شما کمک می کند تا نوسانات خود را به سمت محدوده بهینه حرکت دهد. به محض اینکه این اتفاق می افتد، شما (یعنی مغزتان) با ادامه فیلم بدون هیچ مکث یا محو شدن پاداش دریافت می کنید. دقیقاً مانند سگی که «یاد می گیرد» توپ را بگیرد تا جایزه بگیرد، مغز شما «یاد می گیرد» امواج مغزی را که با آرامش و تمرکز مرتبط است، بهینه کند. به عبارت دیگر، مغز شما زمانی پاداش می گیرد که امواج مغزی شما (بر اساس بازخوردEEG ) هماهنگ شود.

چگونه برای یک جلسه نوروفیدبک در شرق تهران آماده شویم؟

برنامه ریزی و آماده شدن برای جلسه نوروفیدبک می تواند به پیشرفت درمانی شما سرعت ببخشد. حال چندین پیشنهاد برایتان داریم که ممکن است بخواهید قبل از اینکه روی صندلی راحت نوروفیدبک خود بنشینید رعایت کنید:

  • شب قبل استراحت کافی داشته باشید
  • تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید.
  • از مصرف کافئین در آن روز اجتناب کنید یا آن را کاهش دهید.
  • موهای خود را بشویید تا تمیز و خشک شوند.
نوروفیدبک در شرق تهران
نوروفیدبک در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

آیا نوروفیدبک می تواند مضر باشد؟

اگر به سراغ فردی بروید که از تجهیزاتش درست استفاده می کند نه! تا زمانی که ارائه ‌دهنده ی خدمات، گواهی و درک عمیقی از نحوه عملکرد مغز داشته باشد، می‌توانید از هر شرایطی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید تسکین پیدا کنید. هر گونه عارضه جانبی نامطلوب که پس از درمان شما گزارش می شود، به عنوان بازخورد در نظر گرفته می شود تا به ما اطلاع دهد که مغز شما چگونه پاسخ می دهد. این اطلاعات برای تنظیم درمان بعدی تان استفاده می شود. عوارض جانبی معمولاً شامل کابوس‌های شبانه، بی‌خوابی، احساس اضطراب و سردرد می باشد. با این حال هیچکدوم از این عوارض جانبی خطرناک یا دائمی نیستند.

آیا نوروفیدبک مناسب شماست؟

آیا برای گذراندن زندگی روزمره با خود دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا همیشه این مشکل را داشته اید یا می دانید علت آن چیست؟ نوروفیدبک می تواند کیفیت زندگی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. افرادی که درمان نوروفیدبک را دریافت می کنند، معمولا تجربه خود را به عنوان یک تجربه جالب و جذاب توصیف می کنند. آن ها هم چنین می گویند که احساس سرخوشی و بسیار آرامش بخشی دارد. نوروفیدبک در شرق تهران را به جهت بهبود خلق و خو، خواب و توانایی تان برای عملکرد بهتر در زندگی روزانه در نظر بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *