درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران در ابتدا به ارزیابی فرد در همه زمینه ها می پردازد. کاردرمانگر سعی می کند تا حد ممکن وضعیت جسمی فرد را بهبود بخشد. کاردرمانی در اسپوندیلیت انکیلوزان نقش بسیار مهمی ایفا می کند. همزمان که دارو ها باعث کاهش التهاب و درد می‌ شوند، کاردرمانگر نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های بیشتر و افزایش کلی کیفیت زندگی فرد ایفا می‌ کند. تکنیک هایی که کاردرمانگر به فرد یاد می‌ دهد، به فرد کمک می‌کند تا در طول روند پیری، استقلال خود را در زندگی حفظ کند. کاردرمانی بر روی بهبود وضعیت جسمانی فرد نیز با تمرینات و سایر تکنیک ها تمرکز می کند. درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران  همزمان به استقلال فرد و وضعیت جسمی وی توجه می کند.

 اسپوندیلیت انکیلوزان چیست؟

اسپوندیلیت انکلیوزان یک بیماری التهابی پیشرونده است که روی تحرک فرد در طول زمان اثر نامطلوبی می گذارد. این مسئله، انجام فعالیت های روزانه زندگی فرد را دچار مشکل می‌کند و روی عادات و تفریحات فرد نیز اثر نامطلوبی می گذارد. اینجا دقیقا جایی است که کاردرمانگر به فرد کمک می‌کند. کاردرمانی روی انجام فعالیت های روزانه زندگی فرد تمرکز می‌ کند. این فعالیت‌ها شامل وظایفی است که نیاز به حرکت دارند؛ مانند فعالیت‌های اجتماعی. کاردرمانگر در درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران برنامه مداخلاتی خود را بر اساس نیازها، خواسته ها و محیط هر فرد می چیند.

مداخلات کاردرمانی در اسپوندیلیت انکیلوزان

برای بعضی از افراد پیشرفت بیماری می تواند همراه با کاهش و یا از دست دادن استقلال در انجام فعالیت‌های روزمره زندگی فرد باشد. به ویژه آنهایی که نیاز به خم شدن و کشش دارند. شاید فرد حتی دیگر قادر به مشارکت در سرگرمی‌ها و فعالیت اجتماعی مانند قبل نباشد. هدف کاردرمانی کمک به فرد برای افزایش توانایی و استقلال در فعالیت های روزمره زندگی اش می باشد. کاردرمانگر همزمان با ارائه راهکارها جهت سازش با محیط روی وضعیت جسمانی فرد نیز تمرکز می کند. کاردرمانگر در درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران با انجام تمرینات خاص کاردرمانی، به بهبود وضعیت فیزیکی و جسمی فرد کمک میکند.

کاردرمانگر ممکن است به فرد کمک کند تا با وجود وضعیتش، بتواند به خوبی کار کند و بازده خوبی داشته باشد و مانند قبل به کار ادامه دهد.

برای این کار، کاردرمانگر محیط کار فرد را بررسی و ارزیابی می‌کند و با ایجاد تطابقات محیطی، محیط را برای فرد مناسب سازی می کند. برای مثال ممکن است کامپیوتر فردی را بالاتر از حد قبلی قرار دهد تا فرد بدون خم شدن بتواند با کامپیوتر کار کند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

تعدادی از توصیه‌های کاردرمانی در درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران

 انتخاب یک صندلی مناسب

فرد هنگام نشستن برای مطالعه یا تماشای تلویزیون نیاز به صندلی مناسب دارد تا پوسچر و وضعیت بدنی مناسبی را ایجاد کند و از سفتی گردن و کمر جلوگیری شود. صندلی ها باید جای دست داشته باشند تا نشستن و بلند شدن بدون خطر افتادن برای فرد میسر شود.

استراحت

نشستن به ستون فقرات فشار وارد می‌کند و فرد باید بین هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مقداری قدم بزند و بدنش را کشش دهد. ممکن است فرد به زنگ هشدار نیاز داشته باشد تا یادش بیفتد که باید بلند شود و به ستون فقراتش مقداری استراحت بدهد.

 استفاده از زنبیل ها در درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران

یک زنبیل کوچک می‌تواند برای حمل لباس ها و سایر وسایل از اتاقی به اتاق دیگر مناسب باشد.

درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 استفاده از وسیله های کمکی

کاردرمانگر می تواند طیف وسیعی از وسیله های کمکی ساده و ارزان قیمت را به فرد معرفی کند، مانند: وسیله کمکی پوشیدن کفش، برس‌های حمام یا وسیله هایی برای برداشتن اشیا از طبقات بالای کمد‌.

 نشستن

وقتی فرد برای مثال در حال آماده کردن شام است؛ نشستن روی یک صندلی در آشپزخانه می تواند کار را برای فرد راحت تر کند. همچنین می تواند به حفظ انرژی فرد کمک کند. استفاده از وسیله‌های مناسب نیز به حفظ انرژی فرد در درمان اسپوندیلیت انکلیوزان در شرق تهران کمک می کند، مانند: چاقو های مخصوص که وضعیت دست فرد را در حالت مناسب قرار می‌دهد تا فرد به راحتی بتواند به کار با چاقو بپردازد.

 درخواست کمک کردن

باید فعالیت هایی را که به مفاصل  استرس زیادی وارد می‌ کنند، شناسایی کند و هنگام انجام آنها از سایر اعضای خانواده درخواست کمک کند. اینکار به حفظ انرژی فرد برای انجام فعالیت های دیگر کمک می کند.

منابع درمان اسپوندیلیت انکلیوزان

  1. every day health
  2. ankylosing spondylitis

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان تنگی کانال نخاعی در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *