گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران به کودک کمک می‌کند تا در اختلالات زبان، گفتار و ارتباطات اجتماعی بهبود پیدا کند. این اختلال ممکن است باعث مشکلات یادگیری نیز شود. گفتاردرمانگر به فرد کمک می‌کند تا یاد بگیرد که چگونه برای انجام وظایف برنامه ریزی کند و امور را سازماندهی کند. گفتاردرمانگر با معلمان کودک نیز همکاری می‌کند تا راهی برای کمک به کودک در محیط کلاسی پیدا کند. ممکن است کودک نیاز داشته باشد تا در ردیف جلو بنشیند. ممکن است کودک نیاز به استفاده از برنامه ریزها یا چک لیست ها برای سازماندهی امور داشته باشد. یک گفتاردرمانگر در گفتاردرمانی  در شرق تهران با بررسی همه موارد مورد نیاز کودک و اختلال گفتاری وی، در جهت درمان و رفع نیازهای کودک برنامه‌ریزی می‌کند.

بیش فعالی چیست؟

بیش فعالی نوعی اختلال است که فرد به طور غیر طبیعی فعالیت دارد. کنترل این افراد برای معلمان، کارفرمایان و والدین بسیار سخت است.

علائم

از جمله علائم بیش فعالی می توان موارد زیر را نام برد:

  • ناتوانی در نشستن طولانی
  • بی‌قراری
  • پریدن از یک فعالیت به فعالیت دیگر
  • تلاش برای انجام همزمان چند فعالیت
  • حرکات مداوم
  • رفتار تهاجمی

گفتاردرمانی چه کمکی به کودکان بیش فعال میکند؟

افرادی که مشکلات بیش فعالی دارند، معمولاً مشکلات و تغییراتی در گفتار، زبان و برقراری ارتباط دارند.

گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران به نحو موثری به بهبود حمایت و پیشرفت جامع زبان، گفتار و اختلالات ارتباطی فرد کمک می‌کند. اختلالات رایجی که گفتاردرمانی به بهبود آنها کمک می کند عبارتند از:

  • مشکلات ارتباطات اجتماع
  • مشکل در درک اجتماع
  • مشکل در توجه و مهارت های شنیداری
  • مشکل در زبان بیانی( شفاهی و نوشتاری)
  • مشکل در درک زبان
  • مشکل در ارتباطات غیر کلامی مانند حالت های چهره، ایما و اشاره ها

جهت مشاوره، رزرو نوبت، هوم ویزیت و خدمات آنلاین، با ما تماس بگیرید.

ایجاد مهارت‌های اجتماعی کلید موفقیت در ADHD است!

برخی از کودکان مبتلا به ADHD ممکن است در مورد مهارت‌های اجتماعی مانند نحوه تعامل با دیگران، نوبت گرفتن یا درک بهتر موقعیت‌های اجتماعی به کمک نیاز داشته باشند. آسیب شناسان گفتار و زبان می توانند کمک کنند. آن ها نقش‌های زیادی برای آموزش مهارت‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

اهداف و مداخلات گفتاردرمانی بیش فعالی :

گفتاردرمانگرها ارزیابی اولیه را انجام می‌دهند که با این ارزیابی نوع و شدت اختلال فرد بررسی می‌شود. پس مشخص میشود که گفتار، زبان و ارتباطات فرد تا چه حد مختل شده است. در گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران بعد از ارزیابی و بحث با خود فرد، خانواده یا مراقبان وی، گفتاردرمانگر برنامه شخصی درمانی را تنظیم می‌کند. برنامه درمانی هر فرد مانند لباسی که فقط مخصوص آن فرد دوخته می شود چون نیازها، خواسته ها و محیط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

گفتاردرمانگرها می توانند مداخلات متعددی را انجام دهند. این مداخلات به نیازها و توانایی‌های هر فرد بستگی دارد. در مداخلات می‌شود از روش های رفتاری با تقویت مثبت ساختار یافته برای فرد استفاده کرد. گفتاردرمانگرها همکاری نزدیکی با پرسنل آموزشی دارند تا مطمئن شوند که مراجع به نهایت پتانسیل خود در اهداف آکادمیک می رسد.همچنین گفتاردرمانگرها در گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران با خانواده فرد و مسئولین آموزشی وی در ارتباط هستند تا آنها را حمایت کنند طی این همکاری گفتاردرمانگرها به مسئولین و مراقبان فرد استراتژی ها و تکنیک های درمانی را ارائه می‌دهند تا بهبود و پیشرفت گفتار، زبان و ارتباطات اجتماعی فرد حاصل شود. هدف گفتاردرمانی به حداکثر رساندن ارتباطات فرد است تا به بالاترین پتانسیل در محیط خانه، محیط تحصیلی و سایر محیط های مورد نظر برسند.

جهت مشاوره، رزرو نوبت، هوم ویزیت و خدمات آنلاین، با ما تماس بگیرید.

منابع

  1. healthline
  2. asha

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در بیش فعالی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *