درمان اختلال بلع در شرق تهران به افراد کمک می‌کند تا ضعف عضلانی مربوط به بلع را جبران کنند و این عضلات را قوی سازند. گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران جهت مداخلات گفتاردرمانی اختلال بلع از تمرینات برای بهبود قدرت تحرک و کنترل عضلات استفاده می کند. گفتاردرمانی شرق تهران همچنین به فرد کمک می کند تا رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. در گفتاردرمانی تهران نو به فرد کمک می شود تا از استراتژی های جبرانی برای بهبود قدرت بلع استفاده کند.

اختلال بلع چیست؟

اختلالات بلع معمولاً نشانه ای از مشکل در گلو یا مری است. همچنین اختلالات بلع می ‌تواند در هر کسی اتفاق بیافتد اما بیشتر در افراد مبتلا به مشکلات مغزی یا سیستم عصبی دیده می‌ شود. درمان اختلال بلع در شرق تهران به این نکته توجه میکند که مشکلات متعددی وجود دارد که مانع عملکرد درست گلو یا مری می شود. برخی از آنها خفیف و برخی شدید و جدی هستند. اگر فردی در بلع یک یا دوبار مشکل دارد احتمالا مشکل پزشکی خاصی وجود ندارد. ولی اگر اختلال بلع به طور منظم وجود دارد ممکن است فرد مشکلات شدیدی داشته باشد و نیاز به مداخلات و توانبخشی داشته باشد.

درمان اختلال بلع در شرق تهران و نشانه های اختلال بلع چیست ؟

اختلال بلع می تواند ظاهر شود و از بین برود؛ خفیف باشد یا شدید باشد و یا به مرور زمان بدتر شود.  درمان اختلال بلع در مرکز کاردرمانی خیابان دماوند تهران به همه موارد ممکن توجه میکند.

افراد دارای اختلالات بلع علائم زیر را دارند:

  • مشکل در گرفتن غذا و مایعات و قورت دادن آنها در اولین تلاش
  • خفگی یا سرفه هنگام بلع برگشت غذا یا مایعات به گلو دهان و بینی بعد از بلع
  • احساس گیرکردن غذا یا مایعات در بخش‌هایی مانند گلو یا قفسه سینه
  • احساس درد هنگام بلع غذا
  • احساس درد یا فشار در قفسه سینه
  • احساس سوزش قلب
  • کاهش وزن به علت دریافت نکردن غذا و مایعات کافی

 مداخلات گفتار درمانی در درمان اختلال بلع در شرق تهران

گفتاردرمانی شرق تهران در درمان اختلال بلع ممکن است با توجه به وضعیت فرد و شدت اختلال وی از روش‌های مختلفی استفاده کند که تعدادی از روش های آنها عبارتند از:

 تمرینات توانبخشی از مداخلات گفتاردرمانی اختلال بلع

گفتاردرمانی تهران نو تمریناتی را طراحی می‌کند که انجام آن به عضلات کمک می کند تا با هم هماهنگ کار کنند و به بهبود قدرت بلع در فرد کمک می شود.

استراتژی های جبرانی از مداخلات گفتاردرمانی اختلال بلع

گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران به فرد یاد می دهد که چگونه پوزیشن و وضعیت بدن را تنظیم کند تا قدرت بلع بهتر شود همچنین گفتار درمانگر به فرد یاد می‌دهد که چگونه غذا را در دهان قرار دهد تا به بهبود بلع کمک شود.

 رژیم غذایی در درمان اختلال بلع در شرق تهران

گفتاردرمانی شرق تهران ممکن است به فرد بگوید که نوع غذا را تغییر دهد و از غذاهای مطمئن و نوشیدنی ها استفاده کنند که تغذیه از آنها برای فرد راحت‌تر است در موارد خیلی شدید ممکن است فرد برای تغذیه به لوله نیاز داشته باشد چون فرد قادر نیست که غذا یا نوشیدنی به مقدار کافی دریافت کنند .

ممکن است گفتاردرمانی تهران نو از تحریکات کوچک استفاده کند که عضلات دخیل در بلع را تحریک کند این روش ترکیبی از توانبخشی در اختلالات بلع است.

گفتاردرمانی اختلال بلع در خیابان دماوند در شرق تهران در کودکان

توانبخشی اختلالات بلع در خانه

علاوه بر تمرینات و توانبخشی هایی که در طول جلسات درمانی برای درمان اختلال بلع در شرق تهران  انجام می‌شود ممکن است گفتار درمانگر تمریناتی را به  فرد یاد بدهد تا آنها را در خانه نیز انجام دهد و سرعت بهبود فرد افزایش یابد برخی از این تمرینات عبارتند از:

  • تمرینات لرزشی: هدف آن بهبود قدرت در عضلات و توانایی بلع در فرد است نحوه اجرای آن اینگونه است که فرد باید روی یک سطح صاف دراز بکشد سرش را مقداری بلند کند به طوری که چشمان فرد در مقابل انگشتان شست پا باشد و این وضعیت برای چند ثانیه حفظ شود.
  • بلع همراه با تقلا: هدف آن بهبود ارتباط و هماهنگی بین عضلات مختلفی است که در بلع درگیر می شوند و فرد باید حین قورت دادن چیزی خشک همه عضلات مربوطه را به سختی فشار دهد .
  • قورت دادن فوق زبانی :هدف آن بهبود توانایی بلع است به نحوی که فرد باید نفس عمیق بکشد و آن را نگه دارد تا یک تکه خیلی کوچک غذا در دهان بگذارد و قورت دهد و سرفه کند تا هر چیزی که از بزاق یا غذا باقیمانده تمیز کند .
  • مانور فوق زبانی ویژه : مانند تمرین قبلی است اما کمی شدیدتر و قوی تر اجرا می‌شود و اثر آن نیز قوی‌تر است.

منابع درمان اختلال بلع در شرق تهران

  1. Therapy A

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *