کاردرمانی روان شرق تهران در خیابان دماوند مفهومی است که برای بسیاری از افراد ناآشنا است. عامه ی مردم خدمات کاردرمانی را فقط در ارتباط با ناتوانی های جسمانی و توانبخشی فیزیکی می شناسند. اما هنگامی که کاردرمانگران را در بخش روان می بینند متعجب خواهند شد. اساس کاردرمانی ریشه در سلامت روان دارد؛ چرا که تاسیس آن در اوایل قرن بیستم با جنبش بهداشت روان در هم آمیخته شده بود. با فراخوان نهادینه سازی افراد مبتلا به بیماری روانی، که در سال 1963 با قانون بهداشت روان جامعه به اوج خود رسید. کاردرمانی خیابان دماوند تهران در زمینه بهداشت روان کار خود را آغاز کردند. یادگیری در مورد نقش کاردرمانی شرق تهران در زمینه روان می تواند به شما کمک کند تا بهترین مراقبت ها را انجام دهید. در صورتی که شما یا یکی از عزیزانتان دچار مشکلات روان هستید. و با متخصص کاردرمانی در این حیطه برخورد کرده اید این مقاله را مطالعه کنید.

نقش کاردرمانی در تیم درمان بهداشت روان

کاردرمانگران در مرکز کاردرمانی روان شرق تهران در خیابان دماوند با دیدگاه مراجع محور و با توجه به تمام جوانب و مشکلات بیمار ارزیابی خود را شروع می کنند. علاوه بر توانبخشی جسمانی کاردرمانگران در زمینه های زیر هم مهارت دارند:

  •     ارزیابی شناختی
  •     تکنیک های حسی
  •     رابطه درمانی (اعتماد درمانجو به درمانگر)
  •     فعالیت های گروهی
  •     مشارکت در فعالیت های روزمره
  •     مهارت های عاطفی-اجتماعی

هدف اصلی کاردرمانی کمک به مراجعان در مشارکت هرچه بیشتر در فعالیت های روزمره است.

مداخلات درمانی در زمینه ی روان

در زیر برخی از مداخلات رایجی را که کاردرمانی شرق تهران انجام می شود، آورده ایم.

  •     گروه درمانی و رهبری گروه ها

کاردرمانگران در مورد فرآیند های گروهی آموزش می بینند. نمونه هایی از گروه درمانی که توسط متخصص کاردرمانی روان شرق تهران در خیابان دماوند رهبری می شوند شامل موارد زیر است.

  •     مهارت های زندگی
  •     آمادگی شغلی
  •     آشپزی درمانی
  •     برنامه ریزی دوران نقاهت
  •     تفریح درمانی که از گروه درمانی های بسیار موثر در کاردرمانی است.
  •     مدیریت مالی
  •     تغذیه و رژیم غذایی
  •     گروه های حسی
  •     استقلال در زندگی

فراهم آوردن استراتژی های آرام بخش

کاردرمانی خیابان دماوند تهران باور دارند که مشارکت در فعالیت های روزمره ی زندگی برای سلامت روان ضروری است. متخصص کاردرمانی شما ممکن است در فعالیت هایی مثل مکانیسم های کنار آمدن اعم از گوش دادن به موسیقی و نوشتن کمک کننده باشد.

کاردرمانگران هم چنین در زمینه استراتژی های حسی تخصص دارند. سیستم حسی افراد به جمع آوری و پردازش اطلاعات از محیط کمک می کند. شاید توانایی پردازش این اطلاعات برای افرادی با مشکلات سلامت روان مختل شود.در کاردرمانی روان شرق تهران در خیابان دماوند احساس آشفتگی و ناامنی ناشی از اختلال حسی، قابل جبران خواهد بود.

تکنیک های حسی، سیستم های پایه ی پردازشی (لمس عمقی، تعادل و ادراک) را جهت کمک به پردازش اطلاعات فعال می کنند. این تکنیک ها به آرامش پیدا کردن بیماران کمک شایانی خواهند کرد. ثابت شده تکنیک حسی برای افرادی که وضعیت پایداری برای صحبت کردن ندارند کاربرد دارد.

کاردرمانی روان و اتاق های حسی (sensory rooms)

اتاق های حسی مکان هایی هستند که افراد می توانند برای احساس امنیت به آنجا بروند. این اتاق مخصوص برای رشد حس فرد معمولاً از طریق نورپردازی های ویژه، موسیقی و اشیا خاص در کاردرمانی طراحی می شود. می تواند به عنوان درمانی برای کودکان با مهارت های ارتباطی محدود مورد استفاده قرار گیرد. اتاق ها اغلب دارای ابزاری برای کمک به تنش زدایی و آرامش هستند. استفاده از این مفهوم ساده به کاهش سطح انزوا و خویشتنداری در برخی سطوح کمک کرده است.

آگاهی از جزئیات سلامتی جسمی

یکی از برتری هایی که کاردرمانگران مرکز کاردرمانی روان شرق تهران در خیابان دماوند نسبت به سایر متخصصین بهداشت روان دارند، سابقه ی آن ها در توانبخشی فیزیکی است. چرا که مشکلات بهداشت روان اغلب با مشکلات جسمانی هم پوشانی دارند. در یک محیط سلامت روان، کاردرمانی ممکن است به افزایش قدرت کلی، تنظیم ویلچر و توصیه تجهیزات تطبیقی یا هر فعالیت دیگری که با کاردرمانی در ارتباط است کمک کند.

کاردرمانی روان ؛ طرفداران استقلال بی خطر

در نهایت، کاردرمانگر شما به دنبال کمک در مشارکت در فعالیت های روزمره است. اگر شرایط بهداشت روانی شما توانایی شرکت در فعالیت های روزمره را به خطر می اندازد، در مورد نگرانی های خود با کاردرمانگر صحبت کنید. اگر آنها نتوانند کاملا نیاز های شما را برطرف کنند، تا حدامکان در دریافت کمک های لازم شما را یاری خواهند کرد.

منابع

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاردرمانی در درمان اختلال پردازش حسی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلال پردازش حسی ، چگونه کاردرمانی کمک می کند؟

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *