گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران به فرد کمک می‌کند تا به حداکثر توانایی خود برای بهبود برسد. گفتاردرمانگر ابتدا فرد را ارزیابی می‌کند تا شدت اختلال و آسیب را در یابد. گفتار درمانگر عملکردهای فرد را در محیط‌هایی مانند محل کار، تحصیل و خانه را بررسی می‌کند تا بنا بر نیازها، خواسته ها، شدت اختلال و محیط فرد برنامه درمانی را تدوین کند‌. پس چون نیازها، خواسته ها و محیط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است برنامه درمانی هر فرد نیز با فرد دیگر متفاوت است.

گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی

گفتاردرمانگر در طی جلساتی نیز ممکن است چندین بار ارزیابی انجام دهد تا اثربخشی برنامه گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران را بسنجد. در صورت لزوم ممکن است برنامه درمانی را عوض کند. گفتار درمانی به بهبود وضعیت جسمی و گفتار فرد کمک می‌کند. با این کار اعتماد به نفس فرد نیز افزایش می یابد. در نتیجه عملکرد فرد در محیط‌های کاری و تحصیلی و مشارکت اجتماعی فرد نیز افزایش می‌یابد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 آسیب تارهای صوتی چیست؟

این نوع آسیب، نوعی اختلال صدا است که وقتی یکی یا هر دو تا از تارهای صوتی به طور صحیح باز یا بسته نمی شوند اتفاق می‌افتد.

آسیب یکی از تارهای صوتی اختلالی رایج است. آسیب هر دو تار صوتی نادر تر است و می‌تواند زندگی فرد را به مخاطره بیاندازد. گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران بیان میکند که اگر فردی دچار آسیب تارهای صوتی شده است، ممکن است تار یا تارهای صوتی همواره باز بمانند و هوای محافظت نشده وارد ریه‌ها شود.

فرد ممکن است در بلع و خوردن غذا دچار مشکل شود و غذا اتفاقی وارد نای و یا ریه ها شود‌ این عوامل منجر به مشکلات جدی سلامتی می شوند. برخی از علائم آسیب تارهای صوتی عبارتند از:

  • گرفتگی صدا
  • تنفس صدادار
  • خفگی و سرفه هنگام بلع غذا، نوشیدن و آب دهان
  • نیاز به تنفس های مکرر حین صحبت کردن
  • ناتوانی در بلند صحبت کردن
  • سرفه غیرموثر

گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران

گفتار درمانی می‌تواند به این آسیب کمک فراوانی بکند. گفتار درمانگر ابتدا فر را از نظر نوع و شدت اختلال ارزیابی می‌کند. برای این روش می‌تواند از فرم های ارزیابی ابزارهای استاندارد ارزیابی استفاده کند. این ارزیابی فقط به بررسی وضعیت گفتار و جسمانی فرد محدود نمی‌شود زیرا این اختلال می تواند روی عملکرد، اعتماد به نفس و مشارکت اجتماعی فرد نیز تاثیر بگذارد.

گفتار درمانگر محیط‌های کاری، تحصیلی و خانه فرد را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در صورت لزوم با اعضای خانواده فرد صحبت می‌کند.  پس از ارزیابی، گفتار درمانگر با استفاده از این نتایج برنامه درمانی را تدوین می‌کند.

گفتاردرمانی در آسیب تارهای صوتی در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

مداخلات گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران

گفتاردرمانی به فرد کمک می کند تا بتواند گرفتگی صدا را تغییر دهد و تنفسش را بهتر حمایت کند. درمانگر به فرد کمک می‌کند تا با صدای بلندتری صحبت کند. تغییر وضعیت و پوزیشن سر نیز می‌تواند به فرد کمک کند و بهبود صدا و گفتار فرد کمک شایانی می‌کند.گفتار درمانگر برای این کار به فرد استراتژی ها تکنیک ها و راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین و مناسب ترین الگو ها توسط فرد و گفتار درمانگر انتخاب می‌شود و تمرین می شود. گفتار درمانگر روی تکنیک های تنفسی تمرکز می کند تا فرد بتواند تنفس خود را کنترل کند. همچنین در گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران از این طریق به فرد کمک می شود تا بتواند ناهنجاری صدای خود را رفع کند و بتواند با صدای مناسب‌تری صحبت کند.

گفتار درمانی با ارائه استراتژی ها و تمرینات مخصوص گفتار درمانی به فرد کمک می‌کند تا بلع خود را بهبود بخشد تا از خطرات ورود غذا به نای و ریه ها جلوگیری شود.

گفتار درمانگر ممکن است به فرد تمریناتی را ارائه دهد تا آنها را در خانه انجام دهد تا سرعت بهبودی افزایش یابد.

گفتار درمانگر ممکن است با خانواده فرد صحبت کند تا به آنها آگاهی لازم را در مورد این اختلال بدهد.

منابع

  1. nidcd.nih.gov
  2. mountsinai

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان آسیب تار های صوتی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گفتار درمانی در آسیب تارهای صوتی شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *