درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران به ارزیابی فرد می پردازد تا ریشه ی اختلال فرد مشخص شود. تعیین ریشه اختلال به درمان فرد کمک می‌کند. گفتار درمانگر محیط فرد را نیز بررسی می‌کند تا به عملکرد بهتر فرد در محیط تحصیلی، شغلی و خانه کمک کند. گفتاردرمانگر به فرد، خانواده و تیم آموزشی آگاهی لازم را می‌دهد تا فرد را بهتر درک کنند. گفتاردرمانی در درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران با تمرینات مخصوص به کاهش درد فرد کمک می‌کند. با بهبود فرد و مداخلات گفتاردرمانی، اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد. در نتیجه مشارکت اجتماعی فرد نیز افزایش می‌یابد. در اداکه بیشتر در مورد این زمینه خواهیم خواند.

 صدای دردناک چیست؟

درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران بیان میکند که صدای دردناک نوعی اختلال و مشکل صدا است. وقتی فرد در گفتار به علت درد یا ناراحتی مشکل دارد اتفاق می‌افتد. صدای دردناک یا درد هنگام صحبت کردن اصطلاحی است که نوعی احساس ناراحتی هنگام صحبت کردن را توصیف می‌کند. گلو ممکن است احساس درد و یا کشیدگی داشته باشد‌. درد می‌تواند در محدوده متوسط تا شدید باشد. در روزهایی که صدا بیشتر به کار گرفته می‌شود، معمولاً درد بدتر می شود. به مرور زمان صحبت کردن برای فرد سخت می‌شود. ممکن است کودکی که این مشکل را دارد، تصمیم بگیرد که دیگر صحبت نکند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 ارزیابی‌های گفتاردرمانی در درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران:

ارزیابی گفتار درمانی در اختلال در هنگام صحبت کردن شامل تاریخچه فرد که شامل سوالاتی در مورد تاریخچه پزشکی، استفاده از صدا در محیط های مختلف و تاریخچه خانوادگی است می باشد. این مورد به گفتار درمانگر در جهت کشف ریشه این مشکل کمک می‌کند. گفتار درمانگر موارد زیر را در کودک  بررسی می‌کند:

  • درجه درد: به طوری که شنونده به طور کلی وجود در را تشخیص دهد. سختی و خشن بودن صدا: نامنظم بودن لرزش تارهای صوتی نشان دهنده این مورد است.
  • تنفس :صداهای مانند هیس از تارهای صوتی شنیده می‌شد و به این مورد نیز در درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران توجه میشود.
  • ضعف: صدای فرد ضعیف یا فاقد قدرت می‌شود
  • کشیدگی: وجود این حس نیز در فرد ارزیابی می‌شود.

    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

مداخلات گفتار درمانی

گفتاردرمانی می تواند به طرز غیر قابل باوری موثر باشد و به این افراد کمک شایانی می‌کند. گفتار درمانی به فرد کمک می‌کند تا بر مشکل خود غلبه کند. برای این کار ریشه مشکل را ابتدا کشف می‌کند. سپس با ارائه استراتژی ها به مراجع و تمرین کردن آنها بهبود فرد کمک می‌کند. گفتار درمانی به بهبود تمام جنبه های ارتباطی فرد بنابر نیاز شان کمک می کند‌.

گفتاردرمانی در درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران به افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و کاهش اضطراب هنگام ارتباط با دیگران کمک می کند. گفتار درمانگر فقط به فرد راهکارها را ارائه نمی دهد بلکه به فرد کمک می‌کند تا آن را در محیط زندگی خود بگنجاند مثلا ممکن است کودکی در محیط مدرسه هنگام برقراری ارتباط مشکل داشته باشد. پس گفتاردرمانگر تمرینات را طوری با کودک انجام می‌دهد که کودک در محیط مدرسه نیز آن را اجرا کند.

مشارکت اجتماعی یکی از ارکان اصلی زندگی هر انسانی می باشد و گفتاردرمانی سعی می‌کند نهایت تلاش خود را بکند تا فرد دچار اختلال در مشارکت اجتماعی خود نشود.

گفتار درمانگر در درمان درد در هنگام صحبت کردن در شرق تهران حین ارزیابی محیط های زندگی فرد را نیز می‌سنجد مثلاً ممکن است شامل محیط تحصیلی، شغلی، خانه و… باشد. چون این اختلال روی عملکرد فرد در هر یک از این محیط ها ممکن است اختلال ایجاد کند. پس گفتار درمانگر با در نظر گرفتن هر یک از این محیط ها برنامه درمانی خود را اجرا می‌کند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

گفتاردرمانی در درمان درد هنگام صحبت کردن و تیم آموزشی:

ممکن است کاردرمانگر برای این کار با پرسنل تیم آموزشی کودک نیز همکاری کند. گفتار درمانگر آنها را در از این اختلال آگاه می‌کند تا بدانند که اختلال در عملکرد کودک به دلیل اختلال صدای دردناک است. گفتاردرمانگر  توصیه می کند که طوری با کودک برخورد کنند که  به بهبود فرد کمک کنند. گفتار درمانگر ممکن است به فرد و خانواده وی نیز آگاهی‌های لازم را بدهد تا فرد بهتر درک شود و با کمک به وی، به بهبود هرچه سریعتر فرد کمک کند.

منابع

  1. sltforkids.co.uk

برای اطلاعات بیشتر در زمینه نقش مداخلات گفتاردرمانی در سالمندان، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گفتاردرمانی در سالمندان در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *