گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران به این افراد کمک می‌کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. آنها روی مداخلاتی برای کار با صدا، ساختار بندی کلمات، روانی گفتار، تشدید و یا سایر فاکتورها کار می‌کنند. گفتار درمانی به فرد کمک می‌کند تا با بهبود وضعیت شنوایی در صورت امکان یا بهبود گفتار، استقلال خود را در زندگی افزایش دهند. در غیر اینصورت گفتار درمانگر روی روش های جبرانی کار میکند. گفتار درمانگر با ارائه استراتژی ها، تکنیک ها و تطابقات محیطی به بهبود کیفیت زندگی و افزایش استقلال فرد در زندگی کمک فراوانی می‌کند.

گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی ؛ آسیب شنوایی چیست؟

گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران این مسئله را در نظر میگیرد که آسیب شنوایی باعث می‌شود که صدا به سختی شنیده و درم شود. این اتفاق زمانی که یک بخش یا بیشتر در گوش، اعصاب گوش یا بخشهای شنوایی مغز آسیب ببیند، رخ می‌دهد. برخی از افراد با آسیب شنوایی متولد می شوند در حالی که برخی به مرور زمان دچار آن می‌شوند.

 گفتار درمانی در آسیب‌های شنوایی

گفتار درمانگر با مراجعانی که آسیب شنوایی باعث اختلال ارتباط اجتماعی آنها شده است، کار میکند. علل این آسیب ها می تواند موارد مختلفی مانند سکته های مغزی، آسیب مغزی و تأخیر رشدی باشد.

گفتاردرمانگر در گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران ارتباطات اجتماعی و میزان آسیب اختلال را بررسی می‌کند. گفتار درمانگر مسئولیت‌ها و نقش های فرد را نیز بررسی می‌کند. پس چون نقش‌ها، محیط، علایق، خواسته ها و نیازهای هر مراجع با مراجع دیگر متفاوت است، بنابراین برنامه درمانی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

گفتار درمانگر موارد زیر را در فرد ارزیابی می‌کند و به بهبود این موارد کمک می‌کند:

  • درک اینکه چگونه آسیب شنوایی روی پیشرفت ارتباطات اجتماعی اثر می‌گذارد
  • کار کردن با افرادی که اختلالات شنوایی دارند و مهارت‌های ارتباطی را ارزیابی کند و به درمان بپردازد
  • تجویز و انتخاب تکنیک ها و استراتژی های ارتباطی مناسب
  • ارائه خدمات گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران برای افراد مبتلا به آسیب‌های شنوایی خانواده و مراقبان آنها. این خدمات شامل تکنیک، تمرینات شنیداری، ارزیابی شنوایی و… می باشد
  • مشاهده و اندازه گیری میزان ارتباطات فرد و استفاده از دستورالعمل ها جهت تمرین با فرد
  • ارزیابی و تشخیص وسیله‌ ی ارتباطی مورد نیاز

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاشت حلزون، اهداف، شرایط و نتایج آن، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاشت حلزون گوش ؛ نقش گفتاردرمانی در شرق تهران

گفتار درمانگر از چه راههایی به کودکان و نوزادان ناشنوا کمک می کند؟

کودکان نوزادان و نوباوگانی  که دچار ناشنوایی دائمی هستند، می‌توانند از خدمات گسترده گفتاردرمانی بهره فراوانی ببرند. گفتار درمانگر از راههای زیر به این افراد کمک می‌کند:

  • کمک به والدین جهت مدیریت کمک های شنوایی یا کاشت حلزون

گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران به این امر توجه میکند که وسیله کمکی شنوایی یا کاشت حلزون می تواند به این افراد جهت دستیابی به صدا کمک فراوانی کند. این امر به خاطر رشد فرد در این دوره بسیار مهم است. وقتی پزشک متخصص وسیله را برای فرد فیت کرد، گفتار درمانگر هنگام خروج و جایگذاری مجدد را می‌توان به افراد و خانواده آنها کمک کند.

  • انتخاب راهکار درمانی مناسب

این افراد می‌توانند از روش‌های مختلف گفتار درمانی بهره فراوانی ببرند. یکی از آنها تحریک شنوایی فرد است. اگر کودک به این روش علاقه‌مند باشد، گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران بسیار موثر خواهد بود.

  • راهنمایی خانواده ها در جهت انتخاب های ارتباطی

هر کودک و خانواده وی با خانواده و کودک دیگر متفاوت است. گفتاردرمانگر برای تجویز راه های ارتباطی مناسب بر اساس موارد زیر باید آماده باشد:

  • وسیله کمکی شنوایی یا کاشت حلزون
  • برنامه درمانی کودک
  • آینده کودک که می‌تواند شامل جراحی کاشت نیز باشد

گفتاردرمانگر نسبت به راه‌های مختلف  درمان کودکان آگاه است و سعی می‌کند که بهترین راه را با توجه به شرایط انتخاب کند مثلاً ممکن است که کودک  نیاز به یادگیری زبان اشاره داشته باشد.

  • پیشنهاد درمان انعطاف‌پذیر

کودکان از نظر نوع انرژی و تمرکز غیرقابل پیش بینی هستند. پس گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی در شرق تهران نسبت به برنامه درمانی هر جلسه انعطاف پذیری لازم را دارد.

منابع گفتاردرمانی در آسیب‌های شنوایی

  1. kids health org
  2. speech pathology masters programs

برای اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های شنوایی و اختلالات گفتار و زبان، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

آسیب شنوایی و اختلالات گفتار و زبان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *