کاردرمانی در سرطان در شرق تهران از حیطه های مداخلات کاردرمانی در بزرگسالان مبتلا به این بیماری ها می باشد. سرطان، یک بیماری چند وجهی است که می تواند بر کیفیت زندگی و عملکرد شغلی و تحصیلی میلیون ها نفر در سراسر دنیا تأثیر بگذارد. البته باید گفت که پیشرفت های پزشکی در مدیریت سرطان و درمان انواع مختلف این بیماری گسترده، شانس بقای بیماران سرطانی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. کاردرمانی در سرطان بر اساس وضعیت، نیاز ها و انتظارات فرد، برنامه توانبخشی سرطان در شرق تهران را آماده کرده و اجرا می کند.

کاردرمانی در سرطان در شرق تهران ؛ سرطان چیست؟

سرطان، یک بیماری چند وجهی است که می تواند بر کیفیت زندگی و عملکرد شغلی و تحصیلی میلیون ها نفر در سراسر دنیا تأثیر بگذارد. البته باید گفت که پیشرفت های پزشکی در مدیریت سرطان و درمان انواع مختلف این بیماری گسترده، شانس بقای بیماران سرطانی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. البته در کنار پیشرفت های پزشکی، مداخلات و روند های توانبخشی در سرطان در شرق تهران نیز، نقش موثری در بهبودی کیفیت زندگی این بیماران و بازگشت شان به روال سابق زندگی، ایفا می کند. کاردرمانی در شرق تهران مهارت ، دانش و آموزش لازم برای ارائه ی مداخلات به بیماران سرطانی برای بهبود کیفیت زندگی و عملکرد شغلی و تحصیلی شان را دارا می باشند.

عوارض جانبی درمان های پزشکی سرطان

همانطور که احتمالا خودتان هم اطلاع دارید؛ درمان سرطان، روند پیچیده و چند موردی است که شامل مواردی از قبیل جراحی ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی ، هورمون درمانی ، درمان های هدفمند و پیوند سلول های بنیادی خون ساز می باشد. طبیعتا این روش ها برای درمان سرطان، می توانند عوارض جانبی گوناگونی مانند خستگی ، درد ، ضعف ، مشکلات شناختی ، افسردگی ، اضطراب و تغییراتی در ظاهر بیمار، ایجاد کند. کاردرمانی در سرطان در شرق تهران بر روی این عوارض و سایر مشکلات احتمالی این افراد تمرکز می کند.

با وجود این که این روش های درمانی، به درمان و بهبودی سرطان کمک فراوانی می کند، اما عوارض جانبی شایع  این درمان ها، توانایی بیمار را در امور مراقبت از خود ، کار ، اوقات فراغت یا فعالیتهای اجتماعی مختل می سازد. از طرفی، بیماران سرطانی،  با یک مسیر چرخه ای، شامل دوره های بهبود و ابتلای مجدد  مواجه می شوند. پس درمان سرطان، یک روند خطی ندارد!

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در سرطان در شرق تهران

همانطور که درمان سرطان یک روند خطی ندارد ، توانبخشی در سرطان در شرق تهران نیز منحصر به فرد است؛ به این معنا که کاردرمانگر، برنامه ی درمانی و مداخلاتی را ارائه می دهد که متناسب با نیازهای بیمار در مراحل مختلف مراقبت از سرطان باشد. در زیر به چند نمونه ی بارز از مداخلات کاردرمانی اشاره می کنیم:

کار روی اختلالات همراه مرتبط با سرطان

روش های درمان سرطان، یکسری مشکلات برای فرد ایجاد می کنند؛ مثلا خستگی و کاهش تحمل فعالیت در بیماران، بسیار رایج است و کارهای روزانه را برای آن ها بسیار چالش برانگیز می کند. کاردرمانی در سرطان در شرق تهران می تواند با ارائه ی برنامه های ورزشی خانگی، فرد را تشویق کند تا استقامت را به تدریج در وی دوباره افزایش دهد. البته بیمار ممکن است توانایی تکمیل یک برنامه ی ورزشی کامل را در یک بازه ی زمانی نداشته باشد؛ بنابراین، کاردرمانگر میتواند برنامه را اصلاح کند تا طی چند بازه ی زمانی کوتاه در طول روز تکمیل گردد. همچنین کاردرمانگر باید روی تقویت مشارکت اجتماعی بیمار نیز کار کند.

استراتژی های جبرانی

کاردرمانگر ها طی کاردرمانی در سرطان در شرق تهران، میتوانند از یکسری استراتژی های جبرانی نیز بهره مند گردند.  این استراتژی ها می تواند شامل اصلاحات خانگی مانند صندلی های دوش/وان ، میله های تکیه گاهی یا تجهیزات تطابقی برای لباس پوشیدن باشد. این کارهای جبرانی میتواند با هدف جبران میزان کاهش عملکرد شناختی فرد نیز باشد. مثلا ممکن است قرار دادن صندلی در سراسر خانه مفید باشد تا بیمار بتواند در حالت نشسته کارهای خود را انجام دهد.

استراتژی های روانشناسی و کاردرمانی در سرطان در شرق تهران

کاردرمانی در سرطان،  همچنین می تواند با بررسی جنبه های روانی- اجتماعی این بیماری، به بیماران مبتلا به سرطان کمک کند؛ چراکه ممکن است بیمار نگران بازگشت مجدد به شغل یا سرگرمی های سابق خود باشد. با گنجاندن اهداف و وظایف خاص بیمار در برنامه ی درمانی ، می توان به بیمار اطمینان داد که بازگشت وی به روال سابق، امکان پذیر است. مثلا یک بیمار، عاشق دویدن است اما بخاطر سرطان، فعلا قادر به این کار نیست؛ در این بیمار، تمرین پیاده روی که کاردرمانگر برایش تجویز میکند، فقط برای افزایش استقامت وی نیست ، بلکه برای کمک به او برای باور به این مسئله ایت که وی می توانند به هدف خود یعنی بازگشت به دویدن برسد!

جمع بندی

در یک کلام، نقش توانبخشی کاردرمانی در سرطان در شرق تهران، “تسهیل و توانمندسازی بیمار، برای دستیابی به حداکثر عملکرد خود ، از نظر جسمی و روانی ، در مهارتهای زندگی روزمره، صرف نظر از امید به زندگی او” می باشد.

منابع:

  1. myotspot.com
  2. flota.org

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در ام اس، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی ام اس در شرق تهران در خیابان دماوند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *