کاردرمانی در اختلال حافظه در همه مراحل زندگی به افراد کمک می کند. تا بتوانند مهارت های لازم برای انجام فعالیت های روزمره بویژه در موقع آسیب را حفظ یا بازیابی کنند. از دست دادن حافظه می تواند در توانایی خود مراقبتی بیمار، تکمیل کارهای خانه و شرکت در کارهای منظم روزمره اختلال ایجاد کند. کاردرمانی شرق تهران به بیماران می آموزد که چگونه با تغییر حرکات یا با استفاده از وسایل کمکی خود را سازگار کنند. به علاوه در کاردرمانی تهران نو بر بهبود تحرک و عملکرد عمومی هم متمرکز خواهد بود. کاردرمانی شرق تهران برای کمک به بیماران در انجام کارهای روزمره به شکل تخصصی عمل می کند. کاردرمانی برای بیمارانی که به دلیل افزایش سن و سکته مغزی و … از این بیماری رنج می برند مناسب است.

کاردرمانی در اختلال حافظه برای بزرگسالان

بیشتر بزرگسالان با افزایش سن از سطوح مختلفی از اختلال حافظه رنج می برند. که در صورت تشخیص بیماری آلزایمر یا نوع دیگری از زوال عقل می تواند سرعت آن افزایش یابد. کاردرمانگران بیماران را ارزیابی می کنند تا نقاط قوت و ضعف آن ها را تشخیص دهند. و مناطق عملکردی را که نیاز به مداخله دارند شناسایی می کنند. در حالی که بهبود کامل توانایی های شناختی بعید به نظر می رسد. با این حال کاردرمانی در اختلال حافظه برای بیماران، روال هایی که تأثیر از دست دادن حافظه یا گیجی را به حداقل می رسانند، ایجاد می کند. هم چنین استراتژی های جبران کننده ای ایجاد می کند که به بیماران امکان می دهد در بسیاری از فعالیت های روزمره شرکت کنند.

کاردرمانی برای بیماران سکته مغزی

کاهش حافظه یکی از علائم متداول سکته مغزی است. همانطور که ورزش دادن عضلات می تواند به بهبود تحرک پس از سکته کمک کند. ورزش ذهن هم از طریق کاردرمانی قسمت مهمی از روند بهبودی است. کاردرمانگرها همچنین به بیماران کمک می کنند تا استراتژی های مقابله ای را با استفاده از وسایل کمکی بصری یا ابزارهای یادآوری یاد بگیرند. کاردرمانی در اختلال حافظه با این روش های ذهنی خلاقانه برای کمک به یادآوری چیزها کمک می کند. استراتژی های دیگر شامل تقسیم فعالیت ها به گام های کوچک برای مدیریت بیشتر آن ها هم پیشنهاد می شوند. به علاوه توسعه استراتژی های جبرانی هم برای شرکت هرچه بیشتر در فعالیت ها وجود دارد.

نمونه هایی از مداخلات کاردرمانی در اختلال حافظه

پس از انجام ارزیابی کامل برای تعیین نقاط قوت و ضعف بیمار، کاردرمانی خیابان دماوند تهران یک برنامه مداخله ای سفارشی ایجاد می کنند که اغلب شامل ترکیبی از موارد زیر است:

  • ارتقا سلامت: با تمرکز بر حفظ نقاط قوت و ارتقا سلامتی که در کاردرمانی در اختلال حافظه جز مهمی توانبخشی است.
  • بهبودی: ترکیب تمرینات معمول برای بهبود عملکرد و تحرک در فعالیت های روزمره
  • نگهداری: پشتیبانی از عادات و روال هایی که به خوبی کار می کنند و می توانند برای طولانی شدن استقلال فرد حفظ شوند.
  • اصلاحات محیطی : حصول اطمینان از محیط های ایمن و حمایتی از طریق سازگاری و استراتژی های جبرانی

مزایای کاردرمانی در اختلال حافظه

با یک روش جامع برای درمان، کاردرمانی تهران نو ، برای بیماران مبتلا به از دست دادن حافظه مزایای زیادی را به همراه دارد. کاردرمانگران می توانند به بیماران در مدیریت زندگی در منزل و مشارکت در فعالیت های اجتماعی کمک کنند. در صورت نیاز، کاردرمانی در اختلال حافظه می تواند تعیین کند کدام اصلاحات برای اطمینان از ایمنی و مشارکت مطلوب در زندگی روزمره بهتر است. کاردرمانی شرق تهران به بازیابی مهارت های بدنی کمک می کند که این امر می تواند به سازگاری حافظه کمک کند. مطالعات نشان داده است که این مداخلات درمانی می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان و سلامتی کلی داشته باشد.

منابع

  1. Bellavista Health

برای مطالعه بیشتر در مورد کاردرمانی در اختلال توجه و تمرکز، لینک زیر را بزنید.

کاردرمانی در اختلال توجه و تمرکز ؛ اهداف و مداخلات کاردرمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *