منظور از آسیب های تاندونی چیست؟

تاندون ها، رشته های محکمی هستند که ماهیچه را به استخوان وصل میکنند. مثلا ، تاندون آشیل، ماهیچه ی ساق پا را به استخوان پاشنه وصل میکند. بیشتر آسیب های تاندونی، در نزدیک مفاصلی مانند شانه ، آرنج ، زانو و مچ پا رخ می دهد. ممکن است به نظر برسد که آسیب تاندونی به طور ناگهانی رخ می دهد ، اما معمولاً، در نتیجه ی پارگی های ریز تاندون است که در طول زمان اتفاق افتاده است. مسلما در صورت بروز آسیب های تاندونی، گذراندن دوره ی توانبخشی کاردرمانی در آسیب های تاندونی در شرق تهران، میتواند تا حد خیلی زیادی به بهبودی شما کمک نماید.

 

پزشکان معمولا از اصطلاحات گوناگونی برای توصیف آسیب های تاندونی استفاده کنند. مثلا تاندونیت ، به معنی “التهاب تاندون” میباشد؛ یا تاندونوز ، به پارگی های ریز در داخل و اطراف بافت تاندون ناشی از استفاده بیش از حد اشاره دارد. البته امروزه اکثر آسیب های تاندونی را تاندونیت خطاب میکنند!

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید

چه چیزی سبب آسیب های تاندونی می شود؟

بیشتر آسیب های تاندونی، در نتیجه ی ساییدگی تدریجی تاندون ناشی از استفاده ی بیش از حد یا افزایش سن میباشد. هر کسی می تواند دچار آسیب های تاندونی شود. اما افرادی که در مشاغل ، ورزشها یا فعالیتهای روزانه ی خود، حرکات یکسانی را بطور مکرر انجام میدهند ، بیشتر به آسیب های تاندونی دچار میشوند. به غیر از آن آسیب ها می توانند ناشی از دررفتگی ، پارگی، نیمه پارگی  و کشش بیش از اندازه باشند که بیشتر پارگی هایی که خود به خود خوب نمی شوند باید جراحی بشوند.

 

علائم آسیب های تاندونی

هرگاه یکی- دو مورد از موارد زیر را در خود دیدید، آگاه باشید که نیازمند کاردرمانی در آسیب های تاندونی خیابان دماوند هستید:

  • هنگام استفاده از تاندون، ممکن است دچار درد منتشره شوید.
  • آن قست از مفصل که تاندونی به آن متصل بوده و دچار پارگی نیمه پارگی یا کشیدگی شده است حرکت ندارد یا حرکت بسیار دردناکی دارد.
  • آن قسمت آسیب دیده به اصطلاح تندرنس (tenderness) دارد.
  • ممکن است درد و سفتی بیشتری در طول شب یا هنگام بیدار شدن از صبح داشته باشید
  • در صورت وجود التهاب ، ناحیه ی فوق، ممکن است حساس ، قرمز ، گرم یا متورم گردد
  • هنگام استفاده از تاندون ، ممکن است متوجه صدا یا احساس گیرکردگی در محل شوید
  • علائم آسیب های تاندونی، می تواند بسیار شبیه به علائم التهاب بورس (کیسه ای پر از مایع برای پیشگیری از اصطکاک میان دو تاندون) باشد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید

کاردرمانی در آسیب های تاندونی در شرق تهران

بیشتر پارگی های تاندونی نیازمند عمل جراحی هستند لذا پزشک ارتوپد پس از عمل جراحی به شما برگه ی ارجاع کاردرمانی را طی چند جلسه می دهد. بنابراین توصیه می شود بعد از عمل جراحی خود و یا در صورت وخیم نبودن آسیب به کاردرمانی مراجعه کنید. هنگامی که برنامه ی کاردرمانی در آسیب های تاندونی در شرق تهران را زیرنظر  کاردرمانگر خود آغاز می کنید ، وی  به شما یکسری حرکات کششی و تمریناتی متناسب با آسیب تان را آموزش می دهد که به بهبود تاندون های آسیب دیده ی شما کمک می کند و قدرت آن را بازیابی می نماید. همچنین کاردرمانگر میتواند محل کار و تجهیزات ورزشی شما را ارزیابی کرده و تغییراتی را برای کاهش فشار بر تاندون های شما، توصیه و اعمال نماید. بسته به نوع آسیب دیدگی شما ، ممکن است از شما خواسته شود تا تجهیزات خاصی مانند تکیه گاه قوس دار ، لیفت پاشنه و آتل را تهیه و استفاده نمایید.

کاردرمانی در آسیب های تاندونی خیابان دماوند
کاردرمانی در آسیب های تاندونی خیابان دماوند

کاردرمانی در آسیب های تاندونی خیابان دماوند، برای اکثر افراد مبتلا به اختلالات مزمن تاندونی می تواند راههایی مناسب برای بهبود درد و شرکت در فعالیتهای سابق بیابد و اعمال نماید؛ حتی اگر مشکل فرد، به طور کامل برطرف نشود. که اکثراً این اتفاق خواهد افتاد گاهاً به دلیل تأخیر در مراجعه و دیرکرد در رسیدگی این مشکل بوجود خواهد آمد. در برخی موارد ، بیماران نمی توانند راهی برای کنترل درد و آسیب خود، حتی پس از شش ماه پیدا کنند. برای این گروه محدود از بیماران، ممکن است گزینه ی جراحی لازم باشد. جراحی ممکن است در تسکین درد آسیب تاندونی مزمن، جواب دهد.

 

با وجود خدمات مناسبی که کاردرمانی در آسیب های تاندونی در شرق تهران به شما ارائه میدهد، ذکر این نکته الزامی است که شما باید قبل از هرچیز، مدتی استراحت کنید و به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد؛ مثلا  اگر بازی تنیس سبب آسیب به تاندون شما شد ، بازی تنیس را تا زمان بهبود کامل متوقف سازید. شما تنها مجاز هستید در فعالیتهایی شرکت کنید که تاندون آسیب دیده را تحت فشار قرار نمیدهد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید

منابع کاردرمانی در آسیب های تاندونی خیابان دماوند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *