کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران با روش های مختلف توان بخشی از ضعف بیش از حد عضلات و ناهنجاری های بدنبال آن جلوگیری می کند. دیستروفی عضلانی نامی است که به گروهی از بیماریهای ارثی ژنتیکی گفته می شود. همگی با ضعف پیشرونده و تحلیل رفتن ماهیچه های اندام (پاها و دست ها)، صورت، گردن، شانه ها، باسن، قلب و دیافراگم مشخص می شوند. کاردرمانی دیستروفی در خیابان دماوند تهران به این افراد خدمت رسانی می کند. سن شروع بیماری می تواند از کودکی تا بزرگسال متفاوت باشد. با پیشرفت بیماری، ضعف ماهیچه ها باعث می شود بیماران نتوانند کارهای روزمره خود را در خانه، مدرسه یا محل کار انجام دهند. بنابراین کاردرمانی در شرق تهران در روند درمان دیستروفی در شرق تهران علاوه بر درمان علامتی، می تواند به بیماران کمک کند تا کارهای روزمره را به طور مؤثرتری انجام دهند.

درمان دیستروفی عضلانی

متخصصان کاردرمانی دیستروفی در خیابان دماوند تهران جهت درمان دیستروفی در شرف تهران که به فعالیت های روزمره زندگی مراجع کمک می کنند، برای افرادی که دارای انواع دیستروفی عضلانی هستند توصیه می شوند. کاردرمانگر با استفاده از فعالیت های خودمراقبتی و مربوط به کار که بیمار می تواند سلامت و عملکرد خود را حفظ کند استفاده می کند. کاردرمانگر هم چنین می تواند بیمار را در استفاده از هرگونه وسیله کمکی و حرکتی که ممکن است مورد نیاز باشد، آموزش دهد. متخصصان کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران خدمات توان بخشی و درمانی خاصی را برای بزرگسالان و کودکان مبتلا به این بیماری ارائه می دهند.

نقش کاردرمانی در بهبود دیستروفی عضلانی

بسیاری از بزرگسالان و کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی علاوه بر فیزیوتراپی با یک متخصص کاردرمانی دیستروفی در خیابان دماوند تهران جهت درمان دیستروفی در شرق تهران هم کار می کنند. کاردرمانگران می توانند به بیماران در انجام فعالیت های روزمره مانند تغذیه، نظافت، لباس پوشیدن، نوشتن و کارهای محل کار کمک کنند. زیرا توانایی های جسمانی این مراجعین به دلیل علائم دیستروفی عضلانی تغییر می کند. تمریناتی هم برای جلوگیری از انقباضات، سفت شدن عضلات نزدیک مفصلی که حرکت در قسمت آسیب دیده بدن را محدود می کند داده می شود.

کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران مراجع را در یادگیری مجدد حرکات و توانایی مربوط به ماهیچه هایی که در اثر دیستروفی ضعیف شده اند، کمک می کند. کاردرمانگران هم چنین به افراد مبتلا به این بیماری می آموزند که از وسایل کمکی مانند واکر و ویلچر استفاده کنند. بزرگسالان و کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی اغلب از درمان فیزیکی و توان بخشی طولانی مدت سود می برند.  متخصصان کاردرمانگر برای درمان بیماران با هر نوع و درجه ای از دیستروفی عضلانی آموزش دیده اند و تجربه ی لازم را دارند. هنگامی که دیستروفی عضلانی پیشرفت می کند، درمانگران ما مراقبت هایی را ارائه می دهند که استقلال مراجع را تقویت می کند. به طوری که فرد می تواند کارهای روزمره را تا حدی که ممکن است به تنهایی انجام دهد.

چگونه کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران می تواند کمک کند؟

یک کاردرمانگر می تواند به طرق مختلف به بیماران کمک کند. آن ها می توانند:

  • همکاری با تیم مراقبت های بهداشتی برای اجرای برنامه های خاص برای ناتوانی های بیمار
  • فعالیت هایی را پیشنهاد می دهد که می تواند عضلات ضعیف شده را برای حفظ استقلال تقویت کند.
  • اصلاحاتی را برای دسترسی آسان و ایمن در خانه، مدرسه یا محل کار، به ویژه هنگام استفاده از ویلچر یا واکر اجرا می کند.
  • راه هایی را پیشنهاد می دهد که فعالیت های روزمره زندگی مانند غذا خوردن، لباس پوشیدن، استحمام، خرید و انجام کارهای خانه توسط بیمار به تنهایی انجام شود. در کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران این موارد توصیه خواهند شد.
  • تجهیزات مناسب برای کارهای خود مراقبتی مانند صندلی های معمولی، صندلی های دوش، تخت ها و تکیه گاه های متحرک بازو را توصیه می کند.
  • آموزش استفاده از اسلینگ بازو (آویز دست) یا وسایل ارتزی برای حمایت از ماهیچه های ضعیف مچ، بازو، مچ پا و شانه ها برای بهبود عملکرد بیمار.
  • پیشنهاد دادن جهت استفاده از کرست یا بریس های بدنی برای تعادل بیشتر ستون فقرات راجع به اسکولیوز
  • آموزش تکنیک های ذخیره انرژی (energy conservation) به گونه ای که حرکات بدن کارآمدتر باشد، که می تواند به کاهش خستگی کمک کند.

منابع کاردرمانی دیستروفی در شرق تهران 

  1. muscular dystrophy news
  2. nyulangone

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در دررفتگی مادرزادی لگن، لینک زیر را مطالعه کنید.

درمان دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *