کاردرمانی در زوال عقل یا دمانس در شرق تهران با ریشه یابی بیماری، ارزیابی محیط، وضعیت فرد، نیازها و خواسته‌های فرد به برنامه‌ریزی برای درمان می پردازد. کاردرمانگر برنامه را طوری تنظیم می کند که حداکثر کارایی را جهت پاسخ دهی به نیازهای فرد داشته باشد. کاردرمانگر با انجام تمرینات، تکنیک ها، استراتژی‌ها و اجرای تطابقات محیطی به این افراد و خانواده آنها کمک فراوانی می‌کند. در نهایت کار درمانگر به فرد کمک می‌کند تا استقلال خود را در زندگی روزمره حفظ کند و مشارکت اجتماعی فرد به طور بهتری تداوم یابد. این امر موجب بهبود کیفیت زندگی فرد  در کاردرمانی در شرق تهران می‌شود.

 زوال عقل چیست

زوال عقل وضعیتی است که فرد عملکردهای شناختی از جمله فکر کردن  وبه یاد آوردن را از دست می‌دهد. فعالیت های حرکتی مانند حرکت دادن دست ها، دستکاری اشیا، تعادل و راه رفتن نیز به مرور دچار مشکل می‌شود. این مشکلات روی فعالیت‌های زندگی، کار، مشارکت اجتماعی  و فعالیت های اوقات فراغت تاثیر فراوانی دارد. زوال عقل بیماری مجزایی نیست بلکه بیماری‌های مختلف از جمله آلزایمر باعث ایجاد آن می شوند.

 علائم و نشانه های زوال عقل

برخی از رایج ترین و معمول ترین  نشانه های آن  در کاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران عبارتند از:

  • از دست دادن تعادل و مشکل در حرکت
  • حرکت‌های تکانشی
  • نیاز به فکر کردن طولانی تر برای انجام دادن فعالیت ها
  • اهمیت ندادن به احساسات دیگران
  • مشکل در مدیریت مسائل مالی
  • گم شدن در مکان‌ها

    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در زوال عقل یا دمانس در شرق تهران چه کمکی به زوال عقل می کند؟

مشخص است که زوال عقل روی مغز اثر می گذارد. ولی توانایی فرد در انجام فعالیت سایت های روزمره زندگی نیز به مرور زمان کاهش می‌یابد. برخی از این فعالیت ها عبارتند از:

  • مراقبت از خود و بهداشت شخصی
  • لباس پوشیدن
  • حمام و دستشویی رفتن
  • راه رفتن
  • مدیریت خانه

 کاردرمانی در دمانس در شرق تهران در این موارد اینگونه به فرد کمک می کند

  • کاردرمانگر در کاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران به فرد و مراقبان وی یاد می دهد که فاکتورهای خطر زای سبک زندگی را کاهش دهند. کاردرمانگر تک تک این موارد را به خانواده و فرد آموزش می‌دهد. کاردرمانگر با تعدیل و تطابقات محیطی، خطرات محیطی را برای فرد به حداقل می رساند. مثلا مواردی که باعث افتادن فرد می‌شود را حذف می‌کند.
  • کاردرمانگر به فرد یاد می‌دهد که چگونه چالش های رفتاری مانند گیجی و بهت را مدیریت کند. کاردرمانگر در صورت نیاز به وسیله های کمکی متناسب با وضعیت فرد، آن را تجویز می‌کند. کاردرمانگر نحوه مراقبت و استفاده از وسیله را به فرد یاد می‌دهد.
  • کاردرمانگر در کاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران تکنیک ها و استراتژی های جبرانی را به فرد یاد می‌دهد.

این موارد مقابله با افت شناخت فرد و سازگاری های فرد کمک زیادی می‌کند.

 مداخلات کاردرمانی در زوال عقل

کاردرمانی با انجام تمرینات، ورزش ها و فعالیت‌های هدفمند مختص کاردرمانی، به  بهبود جسمانی و ذهنی فرد کمک شایانی می‌کند. در واقع کاردرمانی سیر پیشرفت بیماری را کند تر می کند. کاردرمانگر می‌تواند با تمرکز بر عضلات و تقویت آنها به راه رفتن و تعادل فرد کمک کند. تشخیص و کار با عضلات درگیر و تقویت آنها از کارهای کاردرمانگر میباشد.

کاردرمانگر در کاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران با استفاده از علائم بینایی نیز به تقویت جسمی شناختی این افراد کمک شایانی می‌کند. کاردرمانگر ممکن است در خانه نیز تمریناتی را به فرد بدهد که به بهبود وی کمک بیشتری بکند. کاردرمانگر شرایطی را مهیا می‌کند که تمرینات فرد را در محیط خارج از خانه و کلینیک نیز انجام شود. بدین ترتیب کاردرمانگر مطمئن میشود که امنیت فرد در محیط های بیرونی نیز حفظ می‌شود. کاردرمانگر با آموزش به خانواده و مراقبان وی نیز به بهبود و کندتر کردن روند بیماری کمک شایانی می کند.

در نهایت  برنامه توانبخشی و مداخلات کاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران با بهبود وضعیت فرد تا حد ممکن و کندتر کردن روند بیماری به فرد کمک می‌کند. در نتیجه کیفیت زندگی فرد بهبود می‌یابد . فرد تا جای ممکن استقلال خود را در زندگی روزمره حفظ می‌کند و مشارکت اجتماعی فرد نیز همچنان تداوم دارد.

منابع کاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران

  1. occupationaltherapybrisbane.com

برای اطلاعات بیشتر در زمینه گفتاردرمانی در زوال عقل، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گفتاردرمانی در زوال عقل در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *