کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند از حیطه های مهم مداخلات کاردرمانی در کودکان می باشد. بیش فعالی از مشکلاتی است که ممکن است تعداد زیادی از کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. این وضعیت ممکن است شرایطی را ایجاد کند و مشکلات فراوانی را روزمره کودک ایجاد کند. این کودکان با مداخلات کاردرمانی بیش فعالی در خیابان دماوند تهران می توانند بر این شرایط غلبه کرده و عملکرد طبیعی داشته باشند. کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند این کودکان را ارزیابی کرده و مداخله انجام می دهد.

 بیش فعالی، علائم و علت آن چیست؟

بیش فعالی که به اسم علمی ADHD و یا اختلال بیش فعالی-نقص توجه شناخته می شود، نوعی اختلال سلامت روان است که می تواند باعث رفتارهای بیش فعالی و تکانشی بیش از حد نرمال در کودکان شود. افراد مبتلا به بیش فعالی ممکن است در حفظ توجه و تمرکز خود بر روی یک کار واحد یا نشستن های طولانی مدت مشکل داشته باشند. این افراد به خدمات و مداخلات کاردرمانی در شرق تهران در خیابان دماوند نیاز خواهند داشت.

لازم به ذکر است که این اختلال مختص کودکان نیست و در بزرگسالان نیز مشاهده می شود. این افراد از مشکلات فراوانی ممکن است رنج ببرند. از جمله رایج ترین این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در توجه کردن یا حفظ تمرکز روی کارها مشکل دارند.
  • اغلب وظایف و کار هایی که باید انجام دهند را فراموش می کنند. این افراد به مداخلات کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران نیار خواهند داشت.
  • به راحتی حواسشان پرت می شود و نمی توانند به صورت طولانی مدت روی یک کار بمانند.
  • در آرام نشستن و یا نشستن های طولانی مدت سر کلاس مشکل دارند. این موارد به کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند نیاز خواهند داشت.
  • مدام صحبت دیگران را قطع کرده و منتظر تمام شدن صحبت دیگران نمی شوند.

    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

علی رغم شایع بودن بیش فعالی در بین کودکان و بزرگسالان، پزشکان و محققان هنوز مطمئن نیستند که این بیماری چیست و چرا به وجود می آید. به صورت کلی اعتقاد بر این است که ریشه عصبی دارد و ژنتیک نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد و فرد را نیازمند مداخلات توانبخشی کند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که کاهش دوپامین عاملی در بروز بیش فعالی است. همچنین برخی از منابع معتبر، تفاوت ساختاری در مغز را نشان می دهد. یافته ها نشان می دهد که افراد دارای بیش فعالی دارای حجم ماده خاکستری کمتری هستند.

نقش و مداخلات کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند

اولین کاری که درمانگر انجام می دهد ارزیابی کودک می باشد. کاردرمانگران معمولاً برای ارزیابی والدین، معلمان و کودک را در نظر می گیرند و رفتار آن ها را در مواجهه با بیش فعالی مورد بررسی قرار می دهند. کاردرمانی در طول ارزیابی، نحوه تأثیر این اختلال بر کودک را از نظر وظایف مدرسه، زندگی اجتماعی و زندگی در خانه را بررسی می کند.کاردرمانگر همچنین ارزیابی هایی برای کشف نقاط قوت و ضعف کودک انجام می دهد. سپس متد هایی را برای حل مشکلات کودک طراحی می کند. از جمله این فعالیت ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • بازی هایی مانند گرفتن یا ضربه زدن به توپ برای بهبود هماهنگی
  • فعالیت هایی برای رفع خشم و پرخاشگری
  • آموزش روش های جدید برای انجام کارهای روزمره مانند مسواک زدن، لباس پوشیدن یا تغذیه
  • آموزش تکنیک هایی برای بهبود تمرکز
  • تمرین دست خط
  • آموزش مهارت های اجتماعی
  • متد های مدیریت زمان کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند
  • آموزش روش هایی برای نظم در کلاس و خانه

    کاردرمانی در بیش فعالی
    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

نقش مداخلات گفتاردرمانی

گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران به کودک کمک می‌کند تا در اختلالات زبان، گفتار و ارتباطات اجتماعی بهبود پیدا کند. این اختلال ممکن است باعث مشکلات یادگیری نیز شود. گفتاردرمانگر به فرد کمک می‌کند تا یاد بگیرد که چگونه برای انجام وظایف برنامه ریزی کند و امور را سازماندهی کند. گفتاردرمانگر با معلمان کودک نیز همکاری می‌کند تا راهی برای کمک به کودک در محیط کلاسی پیدا کند. ممکن است کودک نیاز داشته باشد تا در ردیف جلو بنشیند. ممکن است کودک نیاز به استفاده از برنامه ریزها یا چک لیست ها برای سازماندهی امور داشته باشد. یک گفتاردرمانگر در گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران با بررسی همه موارد مورد نیاز کودک و اختلال گفتاری وی، در جهت درمان و رفع نیازهای کودک برنامه‌ریزی می‌کند.

منابع کاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران در خیابان دماوند

  1. Webmd
  2. Health Line
  3. Health Line

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش مداخلات گفتاردرمانی در بیش فعالی، لینک زیر را بزنید.

گفتاردرمانی بیش فعالی در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *