درمان دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران با توجه به زمان تشخیص این ناهنجاری انجام می گیرد. مداخلات کاردرمانی خیابان دماوند تهران برای دررفتگی مفصل ران ممکن است آن طور که تصور می شود ساده نباشد. در این بخش ما در مورد چگونگی توسعه یک برنامه درمانی صحبت می کنیم. و یک راهنمای بسیار گسترده و کلی در مورد کاردرمانی دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران مراحل مختلف رشد نوزاد ارائه می دهیم. درمان بستگی به سن کودک و میزان جابجایی مفصل ران دارد. هنگامی که دررفتگی مفصل ران در زمان تولد رخ می دهد، رباط ها کشیده می شوند و حفره استخوان کم عمق است. هدف از درمان دررفتگی مادرزادی لگن در خیابان دماوند این است که لگن را در حفره نگه دارند تا رباط ها به حالت عادی خود برگردند. و زمان لازم برای رشد حفره و استخوان به شکل مناسب خود فراهم شود.

انواع رده های سنی کودکان و درمان های رایج برای آن ها

  • نوزادان تازه متولد شده: جلیقه palvik رایج ترین نوع درمان است.
  • نوزادان یک تا شش ماهه: جلیقه palvik رایج ترین نوع درمان است. بنابراین درمان مشابه درمان نوزادان تازه متولد شده در این گروه سنی است. هنگامی که لگن کمی ناپایدار است یا وقتی می تواند به راحتی به سوکت بازگردد، می توان از بریس ابداکشن ثابت استفاده کرد. با توجه به موارد گفته شده درمان دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران با حساسیت بیشتری انجام خواهد شد.
  • نوزادان شش تا هجده ماهه: گچ گیری و جراحی از نوع بسته که استخوان را به جای اولیه اش قرار می دهند.
  • کودکان هجده تا 6ساله: جراحی

کاردرمانی دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران

اکثر نوزادان و کودکان پس از درمان دررفتگی مفصل لگن و ران به نوعی از کاردرمانی نیاز دارند. تا به آن ها در دستیابی به مراحل مهم مربوط به رشد سنی مانند چرخش، سینه خیز رفتن و ایستادن کمک کند. تمرینات کاردرمانی قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه هایی را که هنگام استفاده از گچ، جلیقه یا جراحی ضعیف و سفت شده اند، افزایش می دهد. بنابراین در درمان دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران کاردرمانی پس از مراقبت های پزشکی واجب خواهد بود.

درمان دررفتگی مفصل لگن بستگی به سن کودک دارد. هدف از درمان قرار دادن مفصل ران در موقعیت مناسب است. کاردرمانی در دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران هم چنین با کودکانی که راه می روند، یا به تازگی راه رفتن را یاد گرفته اند کار می کنند. تا اطمینان حاصل شود که آن ها راه رفتن مناسب خود را در طول بهبودی از جراحی و جلیقه حفظ می کنند. کاردرمانی سرپایی برای بزرگسالانی که به جهت دررفتگی لگن جراحی می کنند نیز توصیه می شود. در صورت نیاز، درمانگران ما می توانند وسایل کمکی مانند واکر، عصا و … را به همراه دستورالعمل نحوه استفاده از آن ها ارائه دهند.

متخصصان کاردرمانی خیابان دماوند تهران در درمان دررفتگی مادرزادی لگن در خیابان دماوند تهران نکاتی را در اختیار شما قرار می دهند. این نکات نحوه حمام کردن، برداشتن نوزاد و تعویض پوشک او را در حالی که تحت درمان غیر جراحی یا بهبودی بعد جراحی قرار دارد به شما یاد می دهد.

کاردرمانگران در کلینیک کاردرمانی خیابان دماوند تهران هنگامی که کودک از 6 ماهگی کوچکتر است، از بریس مخصوصی به نام جلیقه Pavlik استفاده می کنند. این جلیقه باسن نوزاد را در موقعیت صحیح نگه می دارد. با گذشت زمان، مفصل شروع به تشکیل طبیعی می کند.

هماهنگی مراقبت های جراحی کاردرمانی دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران

اگر فرزند شما برای دررفتگی رشد مفصل لگن نیاز به جراحی دارد، ممکن است به مراقبت از متخصصان مختلف نیاز داشته باشد. متخصصین کاردرمانی در درمان دررفتگی مادرزادی لگن در شرق تهران در زمینه ی مراقبت های پس و هنگام جراحی هم اقدامات مناسبی را انجام خواهند داد.

منابع

  1. physio-pedia
  2. hipdysplasia

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *