کاردرمانی فلج یکطرفه بدن در شرق تهران به فرد کمک می کند تا در فعالیت های روزمره زندگی استقلال بیشتری کسب کند. در نتیجه وضعیت جسمی فرد نیز بهبود می یابد. کاردرمانی در شرق تهران جهت درمان فلج یکطرفه بدن در شرق تهران به حفظ مشارکت اجتماعی فرد و بهبود عملکرد وی در فعالیت های زندگی، محیط کار و تحصیل کمک می کند. کاردرمانی همی پلژی در شرق تهران در تلاش است که بهترین و به روز ترین مداخلات را به این افراد ارائه دهد.

فلج یکطرفه بدن(همی پلژی) چیست؟

نوعی از فلجی است که بسته به طرف ضایعه در مغز، روی طرف مقابل آن اثر می گذارد. مثلا اگر ضایعه در نیمکره چپ باشد، فلجی در طرف راست بدن رخ می دهد. فلج یکطرفه بدن یا همی پلژی باعث ناتوانی در کنترل حرکات ارادی در گروهی از عضلات می شود. پس کاردرمانی فلج یکطرفه بدن در شرق تهران این مسئله را در نظر می گیرد که کنترل کدام بخش از حرکات آسیب می بیند.

عوارض همراه با فلج یکطرفه بدن:

  • اسپاسم عضلانی(ضعف در عضلات)
  • آتروفی عضلانی( از دست دادن قدرت عضله)
  • تشنج
  • درد

مداخلات کاردرمانی همی پلژی در شرق تهران:

کاردرمانی خیابان دماوند تهران در حیطه های مختلفی مداخله می کند تا فرد بتواند فعالیت هایی مانند غذا خوردن، لباس پوشیدن،تحرک و جابجایی، حمام رفتن، توالت رفتن، بهداشت شخصی ، و… را به صورت مستقل انجام دهد.

کاردرمانی خیابان دماوند تهران به بهبود عملکرد شغلی و تحصیلی نیز کمک میکند و برای بهبود آن راهکارها،استراتژی ها و تمرینات توانبخشی را ارائه میدهد.

کاردرمانی فلج یکطرفه بدن در شرق تهران  و تمرینات دامنه حرکتی:

تمرینات دامنه حرکتی می تواند مانع کوتاهی و سفتی عضله در اندام ضعیف شده شود. در نتیجه به بهود دامنه حرکتی و جلوگیری از خشکی مفصل کمک می کند.

بسته به اینکه اندام به صورت ارادی کار می کند یا نه؛ دامنه حرکتی می تواند به صورت های زیر باشد:

  • دامنه حرکتی غیر فعال: فرد دیگری اندام را به حرکت درمی آورد و فرد توانایی حرکت دادن اندام را ندارد.
  • دامنه حرکتی کمکی فعال:فرد حرکات را تا حدی انجام میدهد و برای کامل کردن آن ها به کمک نیاز دارد.
  • دامنه حرکتی فعال: فرد حرکت را کامل انجام می دهد.

کاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند

کاردرمانی فلج یکطرفه بدن در شرق تهران  و تمرینات انعطاف پذیری:

کاردرمانی همی پلژی در شرق تهران جهت درمان فلج یک طرفه بدن در شرق تهران یک برنامه کششی برای فرد طراحی می کند که به فرد کمک شایانی خواهد کرد. زیرا این حرکات باعث بهبود گردش خودن در فرد شده و تعادل و هماهنگی در اندام افزایش می یابد.

وقتی این تمرینات با تمرینات قدرتی همراه شوند؛ می توانند باعث بهبود پوسچر و وضعیت بدن در فرد شوند. تمرینات انعطاف پذیری برای فردی که حرکاتش محدود شده است، بسیار مهم است زیرا معمولا انعطاف پذیری در طرف سالم بدن بیشتر است و کاردرمانگر با افزایش انعطاف پذیری در طرف فلج، به بهبود فرد کمک می کند.

کاردرمانی فلج یکطرفه بدن در شرق تهران  و تصویر سازی حرکتی:

در روند درمان فلج یک طرفه بدن در شرق تهران و در طول تمرینات تصویر سازی حرکتی، از فرد خواسته می شود تا خودش را تصور کند که در حال استفاده از بخشی از بدنش است. سپس کاردرمانگر از فرد می خواهد که تصور کند کدام بخش را دقیقا حرکت می دهد و چه حرکاتی انجام می دهد. در طول این نوع تمرین فعل و انفعالاتی در مغز رخ می دهد و ممکن است بخش هایی از مغز و عضلات مربوط به آن بخش فعال شوند. ثابت شده که این نوع تمرین باعث بهبود حرکات بازو و راه رفتن در فلج یکطرفه شده است.

کاردرمانی فلج یکطرفه بدن در شرق تهران و وسیله های کمکی:

وسیله های کمکی مانند بریس ، عصا، واکر و ویلچر می توانند قدرت و حرکت را در فلج یکطرفه بدن افزایش دهند. کاردرمانگر وسیله ای را که نیازهای فرد را به بهترین نحو برطرف می کند، تجویز یا طراحی می کند. گاهی لازم است تا تغییراتی در وسیله کمکی ایجاد شود. مثلا طول و عرض ویلچر متناسب با بدن فرد تنظیم شود. ممکن است لازم باشد تا کاردرمانگر در مرکز کاردرمانی خیابان دماوند تهران با فرد تمرین کند تا فرد بتواند به موثرترین و بهترین نحو از وسیله کمکی استفاده کند. کاردرمانی همی پلژی در شرق تهران نحوه مراقبت از وسیله کمکی و تعمیر آن را نیز به فرد آموزش می دهد.

کاردرمانی همی پلژی در شرق تهران و تحرک عملکردی و مناسب سازی خانه در:

با اینکه زندگی با فلج یکطرفه بدن می تواند سخت و چالش برانگیز باشد، اما غیر ممکن نیست. مداخلات توانبخشی و تطابقات محیطی جهت درمان فلج یکطرفه بدن در شرق تهران به فرد کمک می کنند تا کیفیت زندگی آنها بهبود یابد.

طیف وسیعی از تطابقات و مناسب سازی محیط و خانه وجود دارد که می تواند امنیت فرد را در جابجایی و تحرک تضمین کند مانند رمپ ها و جایگاه مخصوص توالت.

منابع

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش گفتاردرمانی در سکته مغزی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *