درمان اختلال تلفظ در شرق تهران، با شناسایی مشکلات کودک، برای رفع مشکلات وی برنامه ریزی میکند. گفتاردرمانی اختلال تلفظ در شرق تهران با در نظر گرفتن این که اختلال می تواند روی عملکرد و مشارکت فرد در جامعه تاثیر بگذارد. درمان اختلال تلفظ کاردرمانی در خیابان دماوند تهران به رفع اختلال تلفظ در کودک میپردازد.

اختلال تلفظ چیست؟

تلفظ صحیح صداها توسط کودکان به دو امر نیاز دارد. اولین مورد داشتن دانش کافی می باشد. مسئله دوم، هماهنگی چانه، زبان، لب ها و تنفس می باشد. معمولا کودکانی که اختلال تلفظ دارند، قادر به تلفظ صحیح صداها یا کلمات نسبت به سنشان نیستند. درک گفتار این کودکان سخت است و درمان اختلال تلفظ در شرق تهران به تاثیر مخرب آن روی روابط اجتماعی، تحصیلی و شغلی توجه میکند.

کودکان برای گفتار صحیح نیاز دارند که بتوانند صداهای مختلف را درک کنند و این صداها را به درستی با هم به کار ببرند. بیشتر کودکان در سال های اول زندگی خود خطاهایی در گفتار دارند. در حدود سه سالگی گفتار بیشتر کودکان توسط والدین، مراقبان یا اطرافیان درک میشود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اختلال تلفظ در صداهای گفتاری، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

اختلال در تلفظ صداهای گفتاری در شرق تهران در خیابان دماوند

برای رزرو نوبت، مشاوره، ویزیت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کودک چه زمانی به گفتاردرمانی اختلال تلفظ در شرق تهران نیاز دارد؟

اگر کودک در تلفظ صداها اختلال دارد به احتمال زیاد نیاز به مراجعه به گفتاردرمانی اختلال تلفظ در شرق تهران خواهد داشت. موارد زیر از نشانه های اختلال است که باید توسط گفتاردرمانگر برای درمان اختلال تلفظ در شرق تهران ارزیابی شود:

  • کودک صداها را نسبت به سنش خام و ناپخته تلفظ میکند.
  • کودک صداهای آوایی محدودی را بلد است که تولید کند در نتیجه گفتار وی نیز محدود است.
  • کودک صداها را نسبت به سنش به درستی تلفظ نمیکند.
  • کودک نسبت به حرف زدن بی تمایل و دلزده می باشد.
  • کودک مشکلات شنوایی داشته باشد.
درمان اختلال تلفظ در خیابان دماوند تهران ، گفتاردرمانی اختلال تلفظ در شرق تهران

طبیعی است که کودکان نتوانند مانند بزرگسالان صداها و کلمات را به درستی تلفظ کنند.  لازم نیست که زود به زود تلفظ صحیح را به کودکان یادآوری کرد؛ زیرا این کار باعث دلزدگی کودک میشود. اگر والدین تمایل دارند که به گفتار بهتر کودک کمک کنند؛ گفتاردرمانگر در درمان اختلال تلفظ در خیابان دماوند تهران به آنها یاد می دهد که با تذکرهای آرام می توانند به گفتار بهتر آن ها کمک کنند.

برای رزرو نوبت، مشاوره، ویزیت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

راهکار هایی برای درمان اختلال تلفظ در خیابان دماوند تهران

اگر کودک طوری صحبت می کند که درک وی خیلی سخت است بهتر است والدین از ایده ها و راهکارهای زیر بهره ببرند:

  • از کودک بخواهید که به شما نشان دهد که در مورد چه چیزی دارد صحبت میکند مثلا با انگشت به شیء مورد نظر اشاره کند.
  • سوالات ساده ای از کودک بپرسید تا بتوانید در مورد مسئله اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. برای مثال بپرسید که در مورد اتفاقات امروز صحبت میکنی؟ این اتفاق در همین چند وقت اخیر اتفاق افتاده است؟
  • گفتاردرمانگر برای درمان اختلال تلفظ در شرق تهران به والدین یاد میدهد که کودک را تشویق کنند که به آرامی و شمرده شمرده صحبت کند.
  • طوری نشان دهید و به گونه ای رفتار کنید که کودک متوجه شود که در حال گوش دادن به او هستید.

در نهایت گفتاردرمانگر ابتدا به ارزیابی کودک و تشخیص مشکل وی میپردازد. در صورتی که کودک در تلفظ اختلال داشته باشد و عملکرد وی را تحت تاثیر قرار دهد؛ گفتاردرمانگر به برنامه ریزی و مداخله میپردازد تا کودک بتواند عملکرد بهتری در زندگی روزمره،عملکرد شغلی و اجتماعی داشته باشد.

برای رزرو نوبت، مشاوره، ویزیت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

منابع

  1. expressable.io
  2. raisingchildren.net

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *