گفتاردرمانی در شرق تهران در خیابان دماوند از جمله مهم ترین اقدامات توانبخشی برای این بیماران محسوب می شود. زیرا افراد دچار این ضایعه غالباً دچار درجات مختلفی از آسیب مغزی می شوند. بنابراین برای رسیدن استقلال فردی و کسب مجدد توانایی های خود نیاز به مداخلات توانبخشی دارند. توانبخشی بیماران سکته مغزی درمانی گروهیست و با همکاری متخصصین روانپزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران انجام می شود. گفتاردرمانی در تمام مراحل بهبودی بیماران سکته مغزی نقش موثری ایفا می کند. این بیماران ممکن است به طور جدی دچار نقایص ارتباطی و مشکلات بلع باشند. بنابراین دریافت مداخلات گفتاردرمانی در بازگشت فرد به زندگی عادی بسیار تعیین کننده است. متخصصین گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند با انجام بررسی های چند جانبه، بهترین برنامه درمانی را برای بیماران سکته مغزی در نظر می گیرند.

گفتاردرمانی و مشکلات ارتباطی بیماران

یک سوم افرادی که دچار سکته مغزی می شوند مشکلات ارتباطی دارند. لازم به یادآوری است که مشکلات ارتباطی بر هوش فرد تأثیر نمی گذارند. اما ممکن است درک مطالب و بیان افکار را برای او دشوار کنند. مشکلات ارتباطی می تواند اعتماد به نفس افراد را در بازگشت به فعالیت های روزمره مانند کار، خرید و مناسبت های اجتماعی کاهش دهد. گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند از این بیماران  و خانواده آن ها، در راستای بهبود ارتباطات اجتماعی و کاهش مشکلاتشان حمایت می کنند. نقایص ارتباطی بیماران سکته مغزی شامل:

  • دشواری در درک مطالب گفته شده(آفازی پذیرا)
  • مشکل در استفاده از کلمات و جملات برای بیان آنچه می خواهند بگویند(آفازی رسایی)
  • مشکل در فکر کردن به کلماتی که می خواهند به کار ببرند(مشکل در پیدا کردن کلمات)
  • نقایص خوانایی(نارساخوانی) و نوشتاری(دیس گرافی)
  • ضعف عضلانی که ممکن است گفتار را نامفهوم یا درک آن دشوار کنند(دیس آرتریا)
  • نقص در استفاده از عضلات در جایگاه صحیح برای داشتن گفتار واضح(دیس پراکسی)
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

متخصصین گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند تمام جنبه های ارتباطی را که می تواند تحت تأثیر سکته مغزی قرار گیرد ارزیابی می کنند. سپس برنامه درمانی برای هر فرد در زمینه اهداف ارتباطی شخصی مختص خود او تدوین می شود. گفتاردرمانگر همچنین می توانند از وسایل کمک ارتباطی و فناوری برای کمک به روند درمان و کاهش مشکلات مراجع بهره ببرد.

درمان مشکلات خوردن، آشامیدن و بلعیدن در گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند

نزدیک به ۷۸ درصد از افراد مبتلا به سکته مغزی دچار مشکلاتی در عمل بلع می شوند(دیسفاژی). این خود می تواند منجر به افزایش خطر سو تغذیه، کم آبی، خفگی و اسپیراسیون شود. گفتاردرمانگران با ارزیابی، درمان، و همچنین ارائه راهکارهای حفاظتی، خطر بروز این آسیب ها را کاهش می دهند. در صورت عدم پیگیری، مشکلات بلع می تواند منجر به پنومونی آسپیراسیون و طولانی شدن مدت بستری در بیمارستان شود. درمان دیسفاژی به عنوان جزئی از گفتاردرمانی در سکته مغزی برای جلوگیری از عوارض بعدی آن، اهمیت بالایی دارد.

همچنین افراد بسیاری از خوردن و آشامیدن لذت می برند و این می تواند قسمت مهمی از زندگی اجتماعیشان باشد. افراد دچار سکته مغزی مبتلا به دیسفاژی ممکن است از خوردن و آشامیدن در مقابل دیگران احساس خجالت کنند. همین مسئله حتی می تواند سبب منزوی شدن این افراد شود. گفتاردرمانی از این بیماران حمایت می کند تا از غذا و نوشیدنی، با امن ترین شیوه، لذت ببرند. حتی ممکن است برای غذا خوردن در جمع و معاشرت با دیگران و لذت بردن آن ها نیز استراتژی هایی طراحی و اجرا کنند.

متخصص گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوندممکن است این بیماران را در درمان گروهی وارد کند. این شیوه در رفع هر دو مسئله ارتباطی و مشکلات بلع به این افراد کمک می کند. با درمان گروهی گفتاردرمانی در سکته مغزی افراد می آموزند که چگونه ارتباط موثر برقرار کنند. همچنین در حضور جمعی با مشکلات مشابه، از حالت انزوا خارج شده و اعتماد به نفس خود را باز می یابند. به این ترتیب با حداکثر همکاری در جلسات درمانی شرکت کرده و بهترین نتیجه ممکن برایشان حاصل می شود.

گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

نقش کاردرمانی در روند توانبخشی سکته مغزی

کاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند از حیطه های مهم مداخلات کاردرمانی در بزرگسالان می باشد. سکته مغزی یک وضعیت شایع می باشد که ممکن است افراد زیادی را درگیر کند. این بیماری ممکن است عوارض بسیاری داشته باشد و فرد را با محدودیت های فراوانی در زندگی اش رو به رو سازد. افرادی که دچار این عارضه می شوند بخشی از توانایی هایشان را از دست داده و به کلینیک های توانبخشی مراجعه می کنند. کاردرمانی خیابان دماوند تهران بهترین خدمات کاردرمانی در سکته مغزی را در محیطی استاندارد و با کادری مجرب و حرفه ارائه می دهد. کاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند ابتدا بیماران سکته مغزی را ارزیابی کرده و سپس به انجام مداخلات درمانی ویژه هر فرد می پردازد.

منابع گفتاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند

  1. PrioryGroup
  2. Nightingales

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاردرمانی در سکته مغزی، کلیک کنید.

کاردرمانی سکته مغزی در شرق تهران در خیابان دماوند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *