گفتاردرمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند با بررسی ریشه و علت مشکل به تنظیم برنامه درمانی می‌پردازد. گفتار درمانگر برنامه  درمانی را طوری می چیند که حداکثر کارایی ممکن را داشته باشد. گفتاردرمانگر علت و شدت اختلال، محیط، نیازها و خواسته‌های فرد را در برنامه درمانی می گنجاند تا برنامه درمانی نهایت بهبودی را برای فرد ایجاد کند. گفتاردرمانگر با کار کردن روی عناصر و موضوعات مرتبط با این اختلال موجب بهبود گفتار، زبان و توانایی های ارتباطی فرد می شود. با بهبود ارتباطات فرد، مشارکت اجتماعی و استقلال فرد در زندگی بیشتر می شود. در نهایت کیفیت زندگی فرد در گفتاردرمانی در شرق تهران در خیابان دماوند بهبود می یابد.

 لهجه چیست؟

لهجه راه و روشی است که مردم برای صحبت کردن در یک زبان مشابه استفاده می‌کنند. لهجه بر اساس ویژگی‌های زیر متفاوت است:

  • صدادار یا بی صدا بودن حروف
  • زیر و بمی صدا
  • افت و خیز صدا
  • سرعت صحبت کردن
  • الگوی استرس
  • تون صدا انواع

  انواع لهجه بر اساس دسته بندی زیر به دو گروه تقسیم می‌شود:

  • لهجه بومی شامل انواع لهجه های رایج در یک کشور می‌باشد، مانند لهجه مردم ایران در مقابل لهجه مردم افغانستان.
  • لهجه منطقه ای: لهجه که میان مناطق مختلف یک منطقه متفاوت است، مانند لهجه شیرازی و اصفهانی.

گفتاردرمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند بیان میکند که عوامل مختلفی می تواند روی لهجه فرد اثر بگذارد، به طوری که فرد نتواند واضح اظهاراتش را بیان کند. این مورد موجب می‌شود که ارتباطات فرد لطمه  ببیند در نتیجه  باعث میشود مشارکت اجتماعی و استقلال فرد در زندگی به خطر بیفتد.

عوامل موثر بر لهجه:

در صورتی که فرد لهجه قوی داشته باشد، در دسته اختلالات گفتاری قرار نمی‌گیرد. لهجه در واقع نقش بسیار مهمی در بحث هویتی ما ایفا می کند. در هر حال ممکن است فرد به خاطر  لهجه نامشخص دچار مشکل شود. به ویژه وقتی فرد به شهر یا کشور دیگری نقل مکان کرده است. گفتاردرمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند بیان میکند که  برای درک شدن گفته‌های فرد موضوع لهجه بسیار مهم جلوه می‌کند. ممکن است فرد نیاز داشته باشد مدام گفته های خود را تکرار کند، بنویسد یا با زبان بدن و ایما و اشاره آن را بیان کند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 چه زمانی فرد نیاز به کمک گفتار درمانی دارد:

  • اگر لهجه روی توانایی های فرد، اعتماد به نفس وی در جامعه و تعاملات با دیگران اثر بگذارد.
  • اگر لهجه فرد روی توانایی های شغلی اثر بگذارد. این مورد در مورد عملکرد تحصیلی نیز صدق می‌کند.
  • اگر فرد در مورد حس اعتماد به نفس و اضطراب نگران است.

مداخلات گفتاردرمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند:

گفتار درمانگر در ابتدا به طور کامل فرد را بررسی می‌کند. وی بررسی می کند که آیا لهجه فرد نیاز به اصلاح دارد یا نه‌. گفتاردرمانگر عوامل موثر بر لهجه‌ها فرد را به طور کامل مورد ارزیابی قرار می دهد. مثلاً اینکه فرد در چه محیطی مشغول به کار است و این لهجه تا چه تاثیری بر کار وی داشته است. پس گفتار درمانگر سعی می‌کند راهی بیابد تا عملکرد کاری فردا ارتقا دهد. این امر در مورد محیط تحصیلی، اجتماعی، خانه و… نیز صدق می‌کند.

گفتار درمانگر نحوه تلفظ فرد را در انواع حروف صدادار، بی صدا، زیر و بمی صدا، تن صدا و… را در گفتار درمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند مورد ارزیابی قرار می‌دهد و با یافتن علل مشکل به حل آن می‌پردازد. ممکن است گفتار درمانگر از روش‌های مختلفی در این راه بهره ببرد.

ممکن است نیاز باشد گفتار درمانگر روی عضلات تنفسی تمرکز کند. گفتاردرمانگر در صورت امکان در خانه نیز تمریناتی را به فرد می‌دهد. انجام این تمرینات سرعت بهبودی فرد را افزایش می‌دهد. گفتاردرمانگر ممکن است از استراتژی ها و تکنیک های خاصی برای اصلاح لهجه فرد استفاده کند. در نهایت با بهبود و اصلاح لهجه فرد، عملکرد وی در محیط های مختلف بهبود می‌یابد.

این امر موجب افزایش مشارکت اجتماعی، افزایش استقلال در زندگی و بهبود کیفیت زندگی فرد در گفتاردرمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند می شود.

منابع گفتاردرمانی در اصلاح لهجه در شرق تهران در خیابان دماوند

  1. talkshop.com

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات گفتاردرمانی در اختلال تلفظ، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان اختلال تلفظ در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *