کاردرمانی سالمندان در شرق تهران به افراد کمک می کند تا زندگی مستقل و مولدی داشته باشند. هم چنین به آن ها اجازه می دهد تا مهارت های مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه را بازیابی و توسعه دهند. در حالی که کاردرمانی را می توان برای هر سنی استفاده کرد. برای سالمندانی که احساس می کنند دیگر قادر به مواجهه با چالش های روزمره نیستند، چه از نظر جسمی و چه روحی، بسیار مفید است. کاردرمانگران برای توانبخشی سالمندان در شرق تهران ابتدا از طریق صحبت با مراجع، اعضای خانواده و پزشک برای درک نیازهای خاص او اطلاعاتی را بدست می آورند. آن ها هم چنین سابقه پزشکی و هر الگوی رفتاری دیگری را که می تواند به تشکیل یک ارزیابی کامل کمک کند در نظر می گیرند. کاردرمانی خیابان دماوند تهران برای انواع بیماری ها و ناراحتی های این گروه از مراجعین آماده ی خدمت می باشد.

مزایای کاردرمانی سالمندان در شرق تهران

بسیاری از سالمندان از کاردرمانی به عنوان راهی برای کمک به انجام فعالیت های زندگی روزمره شان استفاده می کنند. که  این فعالیت ها می تواند شامل همه چیز از حمام کردن و توالت رفتن تا لباس پوشیدن در صبح باشد. با افزایش سن، شرایط خاصی مانند آرتروز، دیابت، آلزایمر، زوال عقل، پارکینسون و … می تواند انجام این فعالیت ها را بسیار دشوارتر کند. بنابراین، هدف کاردرمانگران کمک به سالمندان برای یادگیری حرکت، عملکرد و غلبه بر چالش های فیزیکی علیرغم کاهش دامنه حرکتی و تحرک است. کاردرمانی خیابان دماوند تهران در روند تنها به بهبود عملکرد فیزیکی محدود نمی شود. درمانگران می توانند از تکنیک های مختلفی برای کمک به بهبود حافظه و توانایی های شناختی دیگر نیز استفاده کنند.

در زیر برخی از راه هایی که یک کاردرمانگر در روند توانبخشی سالمندان در شرق تهران می تواند به عزیز سالمند شما کمک کند، آورده شده است.

غلبه بر چالش های روزمره در کاردرمانی سالمندان در شرق تهران

برای رزرو نوبت، ویزیت آنلاین و مشاوره با متخصصان ما، تماس بگیرید.

ممکن است برخی فعالیت های معمولی که جوانان آن ها را بدیهی تلقی می کنند برای افراد مسن، کارهای عظیم و سختی به نظر برسند. موانع فیزیکی در شرایط خاص، می تواند بر استرس کلی یک سالمند بیفزاید. درمانگران با ارائه ی استراتژی های ویژه و مناسب به سالمندان اجازه می دهند کارهایی را که قبلاً انجام می دادند دوباره با حداکثر استقلال عملی کنند. مراجعینِ کاردرمانی خیابان دماوند تهران جهت دریافت خدمات توانبخشی سالمندان در شرق تهران فعالیت ها را با کمک درمانگران از طریق غلبه بر محدودیت ها یا یافتن جایگزین ها اجرا خواهند کرد.

جلوگیری از سقوط

در حالی که سقوط ممکن است یک موضوع جزئی به نظر برسد، اما آمار نشان می دهد که زمین خوردن برای یک فرد مسن چقدر خطرناک است. کاردرمانی سالمندان در شرق تهران به خوبی از علت زمین خوردن در بیماران مسن آگاه هستند. بنابراین، درمانگران روش هایی را به بیماران خود آموزش می دهند که می تواند از افتادن جلوگیری کند. آن ها هم چنین تمرینات متعادل سازی و تقویت عضله را به سالمندان آموزش می دهند. که این به حفظ قدرت و هوشیاری بدن آن ها در سال های آینده کمک خواهد کرد. توانبخشی سالمندان در شرق تهران شما را از بابت کاهش احتمال سقوط در عزیزانتان مطمئن می کند.

توانبخشی حافظه

هنگامی که مردم در مورد کاردرمانی فکر می کنند، بیشتر به فواید جسمانی آن می اندیشند. با این حال، کاردرمانی مزایای ذهنی زیادی را نیز به همراه دارد. هنگامی که کاردرمانگران برای اولین بار با بیماران خود ملاقات می کنند، هم توانایی های شناختی و هم جسمانی فرد را ارزیابی می کنند و برنامه مداخلات کاردرمانی سالمندان در شرق تهران را طرح ریزی خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر والدین سالمند شما مبتلا به زوال عقل هستند، کاردرمانگر نقاط قوت و ضعف آنها را ارزیابی می کند و سپس یک برنامه مراقبتی تهیه می کند که شامل حفظ مناطق قوی و تقویت مناطق ضعیف است. همه افراد مسن تا حدودی برای از دست دادن حافظه خود رنج می کشند. توانبخشی سالمندان در شرق تهران روشهای مختلف تقویتی را اجرا کرده تا مراجعان مهارت های حافظه خود را بازیابند.

کاردرمانی در اختلال حافظه ؛ نقش و اهداف کاردرمانی

چشم اندازی بهتر در کاردرمانی سالمندان در شرق تهران

علاوه بر بازیابی حافظه، دیگر مزیت ذهنی عمده کاردرمانی این است که می تواند چشم انداز بهتری را برای والدین سالمند شما به ارمغان بیاورد. وقتی والدین سالخورده شروع به از دست دادن توانایی های خود می کنند، اغلب با خود فکر می کنند:

  • چگونه می توانم بقیه ی عمرم را به این شیوه بگذرانم؟

با کاردرمانی، سالمند شما متوجه خواهند شد که اگرچه بدن و ذهن او در حال تغییر است، اما هنوز هم می تواند زندگی رضایت بخشی داشته باشند. کاردرمانگران به بیماران اعتماد به نفس و عزم لازم را می دهند تا بتوانند از سالمندی خود حداکثر استفاده را ببرند.

علاوه بر موارد فوق در کاردرمانی سالمندان در شرق تهران، به تغییرات منزل، بینایی، جابه جایی ها و فراهم کردن تجهیزات تطابقی نیز توجه خواهد شد.

منابع

  1. medilodgeattheshor
  2. comfortkeepers

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *