کاردرمانی در اختلالات لگن در شرق تهران از جمله مداخلات کاردرمانی در مشکلات ارتوپدی می باشد. لگن جزو مهمترین استخوان های بدن برای وزن انداختن روی پا ها و راه رفتن می باشد. شکستگی لگن، یکی از شایع ترین اختلالات لگن که ممکن است به دلایل مختلفی در افراد مسن و سالمندان رخ دهد. باید توجه داشت که تمرینات درمانی، تمرکز اصلی مداخلات کاردرمانی در اختلالات لگن می باشد. مداخلاتی که جهت درمان شکستگی لگن در سالمندان در شرق تهران توسط کاردرمانگران انجام می گیرد، بر روی نیروی عضلات پا ها، استقامت حین راه رفتن، تمرینات عملکردی و تمرینات انعطاف پذیری را هدف قرار داده است. در ادامه بیشتر در مورد این زمینه خواهیم خواند.

کاردرمانی در اختلالات لگن در شرق تهران ؛ اختلالات لگن

شکستگی لگن، یکی از شایع ترین اختلالات لگن و همچنین، یک مشکل متداول پزشکی است که به راحتی می تواند کیفیت زندگی افراد مسن را به طرز چشم گیری کاهش دهد. از آمارهایی که تاکنون دریافت شده، انتظار می رود که بیش از سیصدهزار نفر از افراد با بیش از پنجاه سال سن، در هر سال، دچار شکستگی مفصل ران شده و زندگی به کامشان تلخ می گردد. البته با این که میزان بروز شکستگی لگن تا حد زیادی کنترل شده است؛ اما پیش بینی می شود که تعداد کل شکستگی های ران به دلیل رشد جمعیت سالمندان، افزایش خواهد یافت. طبیعتا چنین آمارهایی، میزان نیاز جامعه به مداخلات کاردرمانی، که شکستگی لگن هم یکی از آن اختلالات است را افزایش خواهد داد.

راهکارهای موثر در درمان شکستگی لگن در سالمندان در شرق تهران

تحقیقات نشان داده است که روش های درمانی مرتبط با تربیت بدنی از قبیل ورزش درمانی، جزو کمترین عواملی است که بر بهبودی بیماران مبتلا به شکستگی لگن تأثیر می گذارد. با این حال ، برخی از ناتوانی های باقی مانده ی پس از شکستگی لگن ، ممکن است با استفاده از اصول استاندارد ورزش درمانی برطرف گردند. از طرفی، این مسئله تایید شده است که روش توانبخشی کاردرمانی در اختلالات لگن، خیلی بهتر از سایر روش ها، روی بهبود اختلالات لگن نظیر شکستگی لگن، تاثیر می گذارد. چه بسا عده ای از افراد مسنی که تحت مداخلات کاردرمانی قرار گرفته بودند و به طورمنظم در جلسات شرکت می کردند، تا حد زیادی به استقلال عملکردی و کاری دست یافته اند.

درمان شکستگی لگن در سالمندان در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در اختلالات لگن در شرق تهران

مداخلات کاردرمانی جهت درمان شکستگی لگن در سالمندان در شرق تهران، به طور کلی به دسته هایی تقسیم می گردد. این دسته ها شامل موارد زیر هستند:

  • تمرینات کمکی فعال، نیمه فعال و مقاومتی
  • آموزش انتقال و جابجایی از تخت، ویلچر، خودرو و…
  • آموزش و توصیه به رعایت دستورالعمل های مرتبط با محدودیت ها و اقدامات احتیاطی برای تحمل وزن مناسب
  • استفاده از گرمای مرطوب

باید توجه داشت که تمرینات درمانی، تمرکز اصلی مداخلات کاردرمانی در اختلالات لگن می باشد و این مداخلات نیز، نیروی عضلات پا ها ، استقامت حین راه رفتن ، تمرینات عملکردی و تمرینات انعطاف پذیری را هدف قرار داده است. روند اجرای کاردرمانی  هم به این صورت می باشد که مداخلات، دو بار در هفته ، به مدت هشت هفته ی پیاپی انجام می شود. همچنین بسته به شرایط خود بیمار، می توان به وی توصیه کرد که هر روز خودش، عضلات خم کننده ی زانوها را به طور مستقل ورزش دهد تا محدودیت حرکتی خود را در هنگام بالا بردن پای سمت آسیب دیده برطرف سازد.

در مجموع، چهار رکن اصلی و کلی کاردرمانی در اختلالات لگن، به شرح زیر می باشد:

  • تقویت عضلات پا ها و مخصوصا، سمت آسیب دیده
  • کار روی بازآموزی های استقامتی
  • ارائه ی آموزش های عملکردی در کاردرمانی در اختلالات لگن
  • ارائه ی برنامه تمرینی خانگی برای نتیجه گیری هرچه بهتر

منابع

  1. academic.oup.com
  2. sanford health

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در سالمندان، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی سالمندان در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *