کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران از حیطه های مداخلات کاردرمانی می باشد. کاردرمانی اختلالات تعادلی در خیابان دماوند تهران امری حیاتی برای بیمارانی می باشد که از مشکلات تعادلی رنج می برند. افراد مختلف ممکن است در هر سنی به دلیل آسیب، ضربه، یبماری و… دچار اختلالات تعادلی شوند. درمان این اختلالات در کاردرمانی بسیار روی آن تاکید می شود. چرا از موارد مهم در استقلال در زندگی، شامل جا به جایی و راه رفتن مستقل و بدون محدودیت می باشد.

تعادل

توانایی سیستم عصبی مرکزی و محیطی، برای حفظ موقعیت بدن بر پایه ی تکیه گاه، تعادل نام دارد که فرآیند ساده ای نیست. فعالیتهایی مانند پیاده روی مداوم، مستلزم یکپارچگی دقیق و مداوم اطلاعات بصری، حس عمقی سالم و عملکرد طبیعی بدن، برای جلوگیری از از دست دادن تعادل است. همچنین، قدرت بینایی نیز در این زمینه، نقش مهمی برعهده دارد. افرادی که در حفظ تعادل خود مشکل دارند، میتوانند از خدمات کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران بهره مند شوند.

کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران  ؛ مولفه های تعادل

دو مورد از مهمترین مولفه های تعادل، حس عمقی و سیستم دهلیزی میباشد. حس عمقی به شما کمک می کند تا مثلا پای خودرا روی سنگ فرش، ثابت نگه دارید و سیستم دهلیزی، شما را در حالت قائم نگه می دارد ، در حالی که سر خود را برای ارزیابی صدا به سرعت حرکت می دهید. در بروز اختلالات تعادلی، در واقع این دو مولفه هستند که یکی یا هردویشان ممکن است دچار اختلال شده باشند.

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین با ما تماس بگیرید.

علائم بروز اختلالات تعادلی

هنگامی که در عملکرد سیستم تعادلی، اختلال ایجاد می شود ، مردم اغلب از سرگیجه ، عدم تعادل ، تاری دید ، حساسیت به نور ، حساسیت به حرکت ، حالت تهوع ، پری شنوایی ، وزوز گوش و سردرد شکایت دارند.

سرگیجه و عدم تعادل،  اغلب منجر به محدودیت هایی در عملکرد، از جمله ناتوانی در تکمیل فعالیت های روزمره،  مانند مراقبت از خود ، آشپزی و نظافت می شود. اختلال عملکرد سیستم دهلیزی و تعادل، ممکن است منجر به ناتوانی در رانندگی ، کار یا حتی راه رفتن شود. با گذشت زمان ، این محدودیت ها منجر به کاهش میزان دسترسی به منابع و خدمات جامعه و همچنین، کاهش کیفیت زندگی میگردد.

کاردرمانی در اختلالات تعادلی در خیابان دماوند تهران

کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران

روند کاردرمانی در اختلالات تعادلی در خیابان دماوند تهران، در قالب یکسری روشها ارائه می گردد که در ادامه به آن می پردازیم:

ورزش درمانی

ورزش درمانی، به طیف گسترده ای از فعالیت های بدنی اشاره دارد که روی بازگرداندن و حفظ قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، ثبات اصلی و تعادل تمرکز دارد.

درمان دستی

درمان دستی، به انواع روشهای توانبخشی که توسط کاردرمانگران استفاده می شود ، اشاره دارد ، این روشها شامل ماساژ بافت هایی مانند پوست و عضلات ، تمرینات فشاری-عمقی ، تمرینات حفظ تعادل ، تمرینات تحریکی موضعی ، تحریک عصبی ، کار روی دامنه ی حرکتی غیرفعال و بازآموزی های عصبی عضلانی می باشد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران  ؛ چسب ورزشی و  کینزیوتپ

گاهی استفاده از نوار های چسب ورزشي و كينيزوتپ، براي كمك به بيماران جهت بازگشت شان به فعاليت يا ورزش و در عين حال، به حداقل رساندن میزان آسيب های ناشی از عدم تعادل، به كار مي رود.

تمرینات کششی یا فشرده سازی ستون فقرات

تمرینات کششی یا فشرده سازی ستون فقرات، اغلب در بیمارانی استفاده می شود که مواردی مانند دردهای منتشره در بازو یا پا و همچنین، بی حسی و یا سوزن سوزن شدن اندام هایشان،  شکایات اصلی آنها می باشد. اعمال تمرینات کششی برای مشکلات دیسک و همچنین، هر نوع فشرده سازی ستون فقرات برای این دسته از افراد، بسیار مفید می باشد.

کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران  ؛ برخی روش های درمانی مکمل

روش های درمانی مکمل، زمانی کاربرد دارد که شما در کنترل درد ، تورم ، التهاب و بهبود بافت تان، نیازمند مداخله ی بیشتری باشید. البته برخی روش های درمانی مکمل، ممکن است در حیطه ی تخصص کاردرمانی نباشد و کاردرمانگر، بنا به صلاح دید، شما را به متخصصان مربوطه ارجاع می دهد.

امیدواریم که مطلب فوق، برای شما مفید بوده باشد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره و ویزیت آنلاین، با ما تماس بگیرید.

منابع کاردرمانی در اختلالات تعادلی در خیابان دماوند تهران

  1. axiomplus
  2. rehabpub

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در شارکوماری توث، لینک زیر را بزنید.

کاردرمانی شارکوماری توث در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *