کاردرمانی در اتیسم از حیطه های مداخلات کاردرمانی در کودکان می باشد. اتیسم طیفی از اختلالات است که ممکن است تعدادی از کودکان را درگیر کند. بسته به اینکه کودک در کجای طیف قرار داشته باشد، علائم و مداخلات مورد نیاز می تواند متفاوت باشد. متخصصان کاردرمانی اتیسم در خیابان دماوند تهران به افراد در هر سنی کمک می کنند که به طور فعال و هدفمند در زندگی روزمره خود مشارکت داشته باشند. کاردرمانی اتیسم در شرق تهران ابتدا با ارزیابی و تعیین توانایی ها و محدودیت های فرد شروع کرده و سپس مداخلات کاردرمانی در اتیسم را به صورت اختصاصی برای هر فرد طراحی می کند.

اتیسم چیست؟

اوتیسم، یک اختلال در رشد است که با ویژگی های رفتاری تعریف می شود. ویژگی های اصلی اتیسم به عنوان مشکل در مهارت های زبانی، بازی و تعاملات اجتماعی توصیف می شود. اتیسم به عنوان یک طیف تعریف می شود چرا که توانایی های کودکان مبتلا به اتیسم از یک فرد به فرد دیگر بسیار متفاوت است. برخی کودکان ممکن است مشکلات عمیق و زیادی داشته باشند، از طرفی هم ممکن است مشکلات آنها سطحی و کم باشد. بیشتر این کودکان به کاردرمانی در اتیسم نیازمند می باشند.

علائم از دوران کودکی آغاز می شود و رفتارهای نا متمایز و تکراری محدود در زمینه های ارتباطی-اجتماعی در آن ها مشخص است. علاوه بر این ویژگی ها، افراد مبتلا به اوتیسم به طور کلی در پردازش حسی و یکپارچگی عملکرد حسی مشکل دارند. این مشکلات بر رفتار انطباقی و مشارکت در فعالیت های روزمره زندگی تأثیر  گذار است. بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم قادر به ثبت و پردازش بسیاری از محرکات حسی محیط خود نیستند. آنها نمی توانند این حواس را ادغام کنند تا درک روشنی از محیط ایجاد کنند و نیازمند کاردرمانی در اتیسم می باشند. ثبت و جهت گیری حسی غیرمعمول می تواند در روند مهار و تسهیل در سیستم های حسی تداخل ایجاد کند. ارزیابی عملکرد یکپارچه سازی حسی در کودکان مبتلا به اوتیسم برای برنامه ریزی و اجرای مداخله موثر در کاردرمانی حیاتی است.

کاردرمانی اتیسم در خیابان دماوند تهران  ، کاردرمانی اتیسم در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

همچنین مشکلات حرکتی در این کودکان گزارش شده است و این کودکان در همانگی، تعادل، کنترل وضعیت بدن و برنامه ریزی حرکتی مشکل دارند.

مزایای کاردرمانی در اتیسم

هدف کلی کاردرمانی کمک به افراد مبتلا به اوتیسم در بهبود کیفیت زندگی خود در خانه و مدرسه می باشد. کاردرمانی اتیسم در خیابان دماوند تهران به معرفی، حفظ و بهبود مهارت های کودک کمک می کند تا بتواند حداکثر استقلال را در فعالیت هایی روزمره اش داشته باشند. برخی از مهارت هایی که کاردرمانی

اینها برخی از مهارتهایی است که کار درمانی اتیسم در شرق تهران به دنبال تقویت آن است شامل موارد زیر می باشد:

  • مهارت های روزمره زندگی؛ مانند آموزش توالت رفتن، لباس پوشیدن، مسواک زدن و سایر مهارت های بهداشتی و نظافت.
  • مهارت های حرکتی ظریف لازم برای نگه داشتن اشیا هنگام نوشتن دست یا برش با قیچی.
  • مهارت های حرکتی درشت که برای راه رفتن، بالا رفتن از پله ها یا دوچرخه سواری استفاده می شود.
  • نشستن، حفط وضعیت بدن یا مهارت ادراکی، مانند گفتن تفاوت بین رنگ، شکل و اندازه
  • آگاهی از بدن خود و ارتباط آن با دیگران
  • مهارت های دیداری برای خواندن و نوشتن از حیطه های مهم مداخلات کاردرمانی در اتیسم.
  • بازی، کنار آمدن با شرایط، کمک به خود، حل مسئله، ارتباطات و مهارت های اجتماعی

    کاردرمانی در اتیسم ، کاردرمانی اتیسم در شرق تهران ، کاردرمانی اتیسم در خیابان دماوند
    کاردرمانی اتیسم در خیابان دماوند تهران  ، کاردرمانی اتیسم در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

با کار بر روی این مهارت ها در کاردرمانی، کودک قادر به کار های زیر می باشد:

  • روابط با همسالان و بزرگسالان را توسعه دهد.
  • بیاموزد که چگونه روی وظایف خود تمرکز کنید
  • صبر، رعایت نوبت و انتظار برای رسیدن به اهدافش را بیاموزد.
  • احساسات را به روشهای مناسب تری بیان کنید
  • با همسالان خود بازی کند
  • خود تنظیمی را بیاموزد.

کاردرمانی اتیسم در شرق تهران بر تمام مشکلات این کودکان تمرکز می کند و بهترین برنامه درمانی را طراحی می کند.

کاردرمانی اتیسم در خیابان دماوند تهران ، کاردرمانی اتیسم در شرق تهران ، جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

رژیم حسی در کودکان طیف اتیسم چه تاثیری در تعدیل مشکلات آنها دارد؟

رژیم حسی اتیسم در شرق تهران، که ممکن است با اصطلاح رژیم حسی آشنایی داشته باشید، شامل استفاده از اقلام حسی برای کودکان اوتیسمیک جهت تامین سیستم حسی با مناظر، صداها، بوها، چشایی، لمس و حرکت است. یک رژیم حسی مناسب برای افراد مبتلا به اوتیسم، متناسب با نیازهای حسی خاص سیستم عصبی آنها طراحی شده است. یکی از تفاوت های کلیدی بین اوتیسم و ​​سایر چالش های حسی، مانند اختلال پردازش حسی، مبارزه با ارتباطات و اجتماعی شدن است. بنابراین، همانطور که به سیستم حسی منحصر به فرد یک فرد مبتلا به اوتیسم می پردازیم، باید فضای امنی را برای تعامل، ابتدا با محیط اطراف و سپس با کسانی که در محیط خود هستند، فراهم کنیم. در نظر گرفتن این عناصر در رژیم حسی اتیسم در شرق تهران می تواند یک رژیم حسی سالم را برای اوتیسم تضمین کند.

منابع:

  1. webmd.com
  2. .autism.org.uk
  3. intechopen.com

برای مطالعه بیشتر در مورد نقش رژیم حسی در کودکان طیف اتیسم، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

رژیم حسی اتیسم در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *