کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران با در نظر گرفتن تنوع انواع آسیب‌ها، محیط فرد، نیازها و خواسته‌های مراجع، برنامه درمانی را تنظیم و اجرا می‌کند. کاردرمانگر با انجام انواع تمرینات، ورزش ها، تکنیک ها، استراتژی ها و ایجاد تطابقات محیطی، به بهبود هرچه سریعتر فرد کمک می‌کند. کاردرمانگر به برگشت فرد به محیط کار نیز کمک می‌کند. گاهی ممکن است کاردرمانگر با ایجاد تطابقات محیطی به برگشت فرد به محیط کار کمک کند. همچنین برای افرادی که قبل از آسیب در حال تحصیل بوده‌اند نیز کاردرمانی همین روال را طی می‌کند. در نهایت کاردرمانی منجر به افزایش عملکرد های فرد، افزایش مشارکت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی فرد در کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران می شود.

 آسیب های عصبی چیست؟

اعصاب محیطی پیام ها را از مغز دریافت می‌کنند و بقیه بدن می‌رسانند. این اعصاب در انجام مواردی مانند حرکت،حس، راه رفتن و…کمک می‌کنند. عصب می‌تواند بر اثر آسیب، تصادفات و… دچار صدمه شود. این آسیب می تواند روی توانایی های مغز جهت برقراری ارتباط با عضلات به آنها کمک کند.

 مداخلات کاردرمانی در آسیب های عصبی:

کاردرمانگر ابتدا فرد را به طور کامل ارزیابی می‌کند تا برنامه درمانی را بر اساس نوع آسیب، شدت آسیب، نیازها، خواسته ها و محیط مراجع تنظیم کند. پس برنامه درمانی هر فرد در کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران مخصوص همان فرد است. کاردرمانگر می‌تواند از روش‌های مختلفی برای بهبود فرد در صورت امکان ترمیم عصب استفاده کند. برخی از این روشها عبارتند از:

 تمرین‌ها و مدالیته های فیزیکی: برای حفظ و بهبود قدرت و دامنه حرکتی کاردرمانگر از این روش استفاده می‌کند. این تمرینات باعث بهبود گردش خون می‌شوند. بهبود گردش خون به نوبه خود باعث بهبود وضعیت ذهنی و کمک به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود.

 تمرینات تعادلی: این تمرینات شامل راهنمایی هایی در مورد وضعیت بدن، استفاده از کفش مناسب برای افراد دچار کم حسی در پاها و جلوگیری از خطر افتادن در کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران می‌شود.

 تجویز اسپیلنت و بریس: اسپیلنت ها و بریس ها می‌تواند در بهبود و کاهش درد مفید باشند. اسپیلنت می‌تواند برای فشردگی عصب و آسیب عصبی مفید باشد. یکی از مثال های رایج آن سندروم تونل کارپال می باشد که موجب ایجاد فشار روی قسمت داخلی دست می شود. از دیگر کاربردهای اسپیلنت حفاظت از مفاصل و بی حرکتی در مواقع لازم می باشد.

تحرک یکی از مسائل رایج در کار درمانی و آسیب های عصبی می باشد. کمبود تحرک موجب افزایش وزن و افزایش مشکلات دیگر می‌شود. تمرین و ورزش گردش خون را بهبود می بخشند که این امر خود موجب افزایش قدرت عضلانی در کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران می‌شود.

کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 کاردرمانی در آسیب های محیطی و سبک زندگی فرد:

کاردرمانگر برای بهبود هرچه بهتر و سریعتر فرد از تکنیک ها و استراتژی های مختلفی استفاده می کند. گاهی هدف برخی از این تکنیک ها و استراتژی ها می تواند موارد زیر باشد:

  • جلوگیری از افتادن
  • تعدیل عادات مانند بلند شدن های ناگهانی جهت کاهش خطر افت فشار خون
  • جلوگیری از مواجهه با مواد سمی

کاردرمانگر می داند که سبک زندگی فرد در روند آسیب تاثیر بسیار فراوانی دارد. بدین ترتیب که می تواند سرعت پیشرفت را افزایش دهد، یا اینکه مانع بهبودی مورد انتظار شود. پس کاردرمانگر در کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران برای ایجاد تغییرات در سبک زندگی فرد مداخلاتی را انجام می‌دهد.

استراتژی ها و تکنیک های کار درمانی می تواند در زندگی روزمره فرد گنجانده شود. این مداخلات منجر به مدیریت بیشتر آسیب های عصبی و کاهش درد می‌شود. برخی از مداخلات کاردرمانی جهت داشتن زندگی سالم تر و افزایش سیر بهبودی در آسیب های عصبی عبارتند از:

  • تمرین و ورزش: از لحاظ فیزیکی فعال بودن می‌تواند گرفتگی عضلانی را کاهش دهد و باعث بهبود تعادل قدرت عضلانی و پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات شود.
  • درمان سریع آسیب ها: آسیب درمان نشده می‌تواند باعث ناتوانی دائمی شود.
  • محافظت از پوست: کاردرمانی در آسیب های عصبی در شرق تهران به این نکته توجه میکند که ممکن است این افراد نسبت به حس ها عکس العمل نامناسب داشته باشند که خود موجب آسیب به فرد و پوست فرد می شود.

منابع

  1. painscale
  2. mayoclinic

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در اختلالات مچ دست، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات مچ دست در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *