کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی در شرق تهران از جمله حیطه های مداخلات کاردرمانی می باشد. اختلالات روماتیسمی یا روماتیسم، در واقع یکسری بیماری های خود ایمنی و التهابی هستند که سبب می شوند سیستم ایمنی بدن شما به مفاصل ، ماهیچه ها ، استخوان ها و اندام های تان حمله ور شود. باید گفت که اختلالات روماتیسمی اغلب تحت عنوان “آرتریت” گروه بندی می شوند.  این افراد به دلیل این اختلال دچار مشکلات و محدودیت هایی در روند انجام فعالیت های رورزمره خواهند شد. در ادامه بیشتر در مورد این زمینه خواهیم گفت.

یک نمونه

تصور کنید شما در خانه، یک بیمار مبتلا به روماتویید آرتریت دارید که به ناچار، با چالش هایی در انجام فعالیت های خود دست و پنجه نرم می کند. به عنوان نمونه، همواره مدت زیادی طول می کشد تا هر روز صبح، بخاطر دردها و تورم هایی که در مفاصل خود دارد، برای رفتن به محل کار، خرید و.. آماده شود. برای او، آشپزی ، یک فعالیت سخت و نفس گیر است! چراکه او نمی تواند مثل افراد عادی،  قابلمه ها ، ماهی تابه ها یا بطری های شیر را در دست بگیرد. زندگی برای او خیلی طاقت فرساست؛  زیرا احساس می کند از مدیریت فعالیت های روزمره اش عاجر مانده است. شاید بهترین راه حل برای این فرد، معرفی کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی به وی باشد! میپرسید چرا؟ پس با ما همراه باشید.

کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی در شرق تهران ؛ تعریف اختلالات روماتیسمی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، اختلال روماتویید آرتریت که در نمونه ی بالا بیان کردیم، یکی از اختلالات روماتیسمی به شمار می رود. اما اختلالات روماتیسمی، به چه اختلالاتی گفته می شود؟ اختلالات روماتیسمی، در واقع یکسری بیماری های خود ایمنی و التهابی هستند که سبب می شوند سیستم ایمنی بدن شما به مفاصل ، ماهیچه ها ، استخوان ها و اندام های تان حمله ور شود. باید گفت که اختلالات روماتیسمی اغلب تحت عنوان “آرتریت” گروه بندی می شوند.

برای بیمارانی که به دلیل وضعیت آسیب روماتیسمی خود با چالش های جدی زیادی روبرو هستند ، کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی ممکن است تنها کمک و راه حل مورد نیاز برای آنها باشد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی در شرق تهران

کاردرمانگران، نقش مهمی را در مدیریت اختلالات روماتیسمی ایفا می کنند.  هستند. معمولاً پزشکان متخصص ارتوپدی با تجربه، بیماران مبتلا به اختلالات روماتیسمی در دست ، مچ و آرنج را به کاردرمانی ارجاع می دهند تا آن ها از خدمات کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی بهره مند گردند؛ زیرا واضح است که بیماران روماتیسمی، با کمک کاردرمانی، قادر خواهند بود تا وضعیت و فعالیت های زندگی روزمره ی خود را بهتر مدیریت کنند.

کاردرمانگران، بسته به چالش ها ، انگیزه و شرایط خاص بیمار، می توانند عضوی از تیم متخصصان بهداشت همکار با بیماران روماتولوژی باشند. گرچه کاردرمانگران، اغلب برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز وارد عمل می شوند ، اما در سایر بیماریهای روماتیسمی نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند. کاردرمانی حتی می تواند بخشی از روند مراقبت های بعد از جراحی برای انواع خاصی از جراحی های مرتبط با مفصل محسوب شود.

برخی از مداخلات کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی در شرق تهران به شرح زیر است:

  • ارزیابی عملکردهای فعالیت های روزمره ی زندگی و یافتن راه حل هایی مناسب و کاربردی، برای حل مشکلات موجود در آن ها
  • آموزش و کار روی فعالیت ها و کارهای محافظتی برای مفصل های درگیر
  • حفظ عملکرد دست ها و ارائه ی آموزش های لازم در این زمینه
  • ارزیابی جهت تشخیص این مسئله که آیا بیمار، به آتلی برای مچ دست از جمله نصب اسپلینت نیاز دارد یا خیر

ابهام و اشتباهی متداول از سوی بیماران مبتلا به روماتیسم

برخی از بیماران معمولا از کاردرمانگر سوال می کنند که : مگر بیمار قبلی شما، مثل من به فلان اختلال روماتیسمی مبتلا نیست؟ پس چرا مواردی که با او کار کردید را با من کار نمیکنید؟ در جواب این ابهام، باید گفت که هر بیمار با بیمار دیگر در شدت اختلال و علائمش متفاوت می باشد و طبیعتا، نمی توان برای همه، یک نسخه پیچید.

منابع کاردرمانی در اختلالات روماتیسمی در شرق تهران

  1. ncbi.nlm.nih.gov
  2. the-rheumatologist.org

برای اطلاعات بیشتر در زمینه نقش مداخلات کاردرمانی در اختلالات اسکلتی عضلانی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات اسکلتی عضلانی در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *