کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران با کمک به بهبود مهارت های حرکتی، اعتماد به نفس و رشد شناختی به بهبود کودک کمک شایانی می کند. کاردرمانگر شرایط حضور فعال کودک را در محیط های مربوطه ایجاد می کند. حضور کودک در جامعه موجب میشود  که تجربیات جدید کسب کند.  نهایتا این مشکلات برطرف می‌شود. کاردرمانی باعث افزایش مشارکت اجتماعی کودک، افزایش استقلال در زندگی و بهبود کیفیت زندگی فرد می‌شود.

 تاخیر رشد چیست؟

تاخیر رشد اختلالی است که یادگیری مهارت های حرکتی و هماهنگی را دچار مشکل می‌کند. تاخیر رشد اختلال یادگیری نیست بلکه روی یادگیری حرکتی اثر می گذارد. کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران بیان میکند که کودکانی که دچار اختلال تاخیر رشد هستند در وظایفی که نیاز به فعالیت های حرکتی دارند به مشکل برمی‌خورند. اینکه افراد بدانند که چگونه باید با این کودکان برخورد کنند یا چگونه آنها را حمایت کنند چالش بزرگی است.

کاردرمانگر علاوه بر کمک به بهبود فرد، در آموزش اطرافیان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. این کودکان در انجام امورات مربوط به مدرسه، هماهنگی با دروس و قدم به قدم پیش رفتن با کلاس مشکل دارند. حضور  در فعالیت های ورزشی و رفتن به باشگاه نیز برای آنها طاقت فرسا می باشد. کاردرمانی بیان میکند که اختلال تاخیر رشد ممکن است همراه با اختلالات دیگر اتفاق بیفتد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران ؛ حیطه های مشکلات تاخیر رشدی

کودکان دارای اختلالات اخیر رشد در مهارتهای زیر مشکل دارند:

  • مهارت های حرکتی ظریف مانند سوزن نخ کردن
  • مهارت های حرکتی درظت مانند دویدن
  • برنامه‌ریزی حرکتی مثلا برای پرتاب توپ در سبد چگونه باید عمل کنند
  • هماهنگی حرکات مثلاً برای برش کاغذ با قیچی چگونه باید با یک دست کاغذ را بگیرند و با دست دیگر قیچی را حرکت دهند

این مهارت ها می تواند روی مهارت های حرکتی کاربردی در زندگی روزمره اثر بگذارد. این موارد در کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران عبارتند از:

  • حفظ تعادل
  • توانایی تغییر سریع در حرکت در موقعیت های جدید
  • حرکت دادن صحیح بدن
  • یادگیری حرکات جدید

 پیدا کردن راه حل مشکلات حرکتی و استفاده از این راه حل ها به صورت عملی

پس خروجی اختلال تاخیر رشد می تواند روی جنبه های مختلف زندگی کودک اثر بگذارد. علاوه بر این کودکی که مداوم به خاطر ضعف های حرکتی مورد سرزنش قرار می گیرد، اعتماد به نفس خود را از دست می دهد . شکست های پیاپی موجب کناره گیری و انزوای کودک می شود. کودک از موقعیت‌هایی که نیاز به درگیری حرکتی دارند، اجتناب می کند.

کاردرمانی بیان میکند که این اجتناب موجب می شود که کودک نتواند تجربیات جدید و کافی را به دست بیاورد. نهایتاً این امر حتی روی رشد شناختی و ذهنی کودک نیز اثر می‌گذارد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در اختلالات تعادلی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات تعادلی در شرق تهران

مداخلات کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران

کاردرمانی با توجه به گسترش شیوع تاخیر رشد و عواقب آن  در زندگی کودک نقش مهمی ایفا می کند. شاید یکی از دلایلی که بسیار در نظر مسئولین آموزشی مهم جلوه می‌کند مشکل نوشتن و دستخط کودک می باشد. اما کاردرمانگر می‌دانذ که این تنها مشکل نیست و تمام جنبه ها را در کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران در نظر می‌گیرد.

مشکلات مراقبت از خود مانند مشکل  باز و بسته کردن دکمه‌ها، کمربندها و بند کفش، استفاده از چاقو و چنگال و مدیریت عادات دستشویی رفتن بسیار برای این افراد مهم است. این کودکان در نشستن سر کلاس حرکتی، حرکت ایمن در کلاس و… مشکل دارند.

کاردرمانگر به دقت کودک را ارزیابی می‌کند این ارزیابی فقط شامل ارزیابی مهارت ها و وضعیت جسمی نمی‌شود؛ بلکه عوامل مرتبط را نیز در نظر می‌گیرد. مثلا اینکه والدین و تیم آموزشی تا چه حد از این اختلال آگاهی دارند. اغلب اوقات عدم آگاهی آنها موجب وارد شدن لطمه های فراوانی به کودک می‌شود. کاردرمانگر در کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران با در نظر گرفتن شدت اختلال، محیط کودک، نیازها و خواسته های کودک و خانواده‌ وی، برنامه درمانی  را تنظیم و اجرا می‌کند.

کاردرمانگر  با انجام فعالیت‌های هدفمند، تمرینات و ورزشهای مخصوص به بهبود مهارتهای حرکتی کودک کمک فراوانی می‌کند. به مرور با بهبود مهارتهای حرکتی، مشارکت کودک جهت کسب تجربیات بیشتر در خانه و مدرسه نیز افزایش می‌یابد.

کاردرمانگر می‌تواند به کودک استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی یاد بدهد تا عملکرد کودک بهتر شود. به مرور کاردرمانگر با تمرین با کودک شرایط حضور بیشتر وی را در جامعه ایجاد می‌کند. کاردرمانگر در کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران با بهبود مهارتهای حرکتی، بهبود دستخط و عملکرد تحصیلی  به بهبود این کودکان کمک شایانی می‌کند.

منابع کاردرمانی در تاخیر رشد در شرق تهران

  1. understood
  2. canchild

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در دیر راه رفتن کودکان، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در تاخیر حرکتی ؛ علائم، تشخیص و مداخلات کاردرمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *