کاردرمانی در اختلالات متابولیکی در شرق تهران از جمله حیطه های مهم مداخلات کاردرمانی در کودکان می باشد.  اختلالات متابولیک، در واقع به مجموعه ای شامل گروه وسیعی از بیماری های مادرزادی گفته میشود که اختلالات متابولیسم(اختلال در سوخت و ساز سلول های بدن) را در بر می گیرد. این اختلالات می توانند به طور مستقیم بر توانایی های عملکردی فرزند شما، مثل فعالیت های روزانه ، نشستن ، ایستادن و راه رفتن تأثیر بگذارد. مداخلات زودهنگام و دقیق کاردرمانی در کنار دارودرمانی و سایر روش های درمانی، می تواند برای این افراد به میزان زیادی سودمند باشد.

کاردرمانی در اختلالات متابولیکی در شرق تهران  ؛ تعریف اختلالات متابولیکی

شاید شما هم بارها از مجلات، اخبار و یا برخی از کتاب های علمی، اصطلاح “اختلالات متابولیکی” را شنیده اید؛ اما آیا تابحال از خود پرسیده اید که منظور از اختلالات متابولیکی چیست؟  اختلالات متابولیک، درواقع به مجموعه ای شامل گروه وسیعی از بیماری های مادرزادی گفته میشود که اختلالات متابولیسم(اختلال در سوخت و ساز سلول های بدن) را در بر می گیرد. این اختلالات می توانند به طور مستقیم بر توانایی های عملکردی فرزند شما، مثل فعالیت های روزانه ، نشستن ، ایستادن و راه رفتن تأثیر بگذارد. اما نگران نباشید؛ چراکه با کمک کاردرمانی در اختلالات متابولیکی، میتوان تا حد زیادی با این اختلالات مقابله نمود.

علت های بروز اختلالات متابولیکی

اختلالات متابولیکی، به دلایل گوناگونی میتوانند بروز پیدا کنند. بیشتر این اختلالات، به علت نقص در ژن های منفردی هستند که آنزیم های تبدیل کننده ی مواد مختلف به محصولات دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند؛ گویی که کد ها و دستورالعمل های فعالیت آن آنزیم ها را تغییر دهند! البته در بیشتر این گروه از اختلالات ، تجمع موادی که سمی هستند یا عملکرد طبیعی سلول ها و اعضای بدن را مختل می کنند، عامل بروز اختلالات متابولیک می باشند.

برای اطلاعات بیشتر و تکمیلی در زمینه کاردرمانی در بیماری های متابولیک، می توانید لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در بیماری های متابولیک ؛ روند مداخلات کاردرمانی

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

نقش مداخلات کاردرمانی در اختلالات متابولیکی در شرق تهران

کاردرمانگران، در محیط بیمارستان می توانند با پزشکان بخش متابولیک، همکاری نزدیکی داشته باشند تا بهترین درمان را برای کودک تضمین کنند. درواقع، پزشکان و کاردرمانگران ، برای اطمینان از برآوردن تمام نیازهای کودک، یک تیم درمانی-توانبخشی تشکیل میدهند و به صورت تخصصی با مشکل کودک، برخورد مینمایند. این مسئله خیلی مهم است که بدانید، دوران نوزادی تا کودکی، زمان مناسبی برای بهره مندی از خدمات کاردرمانی در اختلالات متابولیکی برای کودک می باشد. علاوه بر روند کاردرمانی ، در صورت لزوم و بنا بر صلاح دید کاردرمانگر، کودک می تواند از هرگونه تجهیزات کمکی و جبرانی لازم (مانند واکرها ، صندلی چرخدار و…) برای داشتن عملکرد بهتر و استقلال بیشتر طی انجام فعالیت های روزمره ی زندگی اش، استفاده نماید.

مداخلات کاردرمانی در اختلالات متابولیکی در شرق تهران

مداخلات کاردرمانی، به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • بهره گیری از تمرین درمانی بسته به ناتوانی کودک
  • آموزش یکسری از مهارت های تعادلی حین ایستادن، راه رفتن، دویدن و…
  • تسهیل الگوهای حرکتی
  • کار روی بهبود یا تقویت مهارت های حرکتی کلی مانند پرتاپ توپ، شوت زدن، هل دادن و…
  • کار روی تحرکات عملکردی
  • آموزش های مرتبط با مهارت های راه رفتن
  • استفاده از تجهیزات تطابقی ، موقعیت یابی ، وسایل کمکی مانند ارتز، اسپلینت و…
  • آموزش مهارت های حرکتی ظریف مانند کار با مداد و خودکار، بستن بند کفش یا دکمه ی لباس، گرفتن ناخن و…
  • آموزش مهارت های بینایی-حرکتی از مداخلات کاردرمانی در اختلالات متابولیکی در شرق تهران
  • کار روی یکپارچگی حسی

    جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

از آن جایی که مشکلات و ناتوانایی های هر کودک با دیگری متفاوت است، پس قطعا اهداف و برنامه ی درمانی و توانبخشی هر کودک هم با دیگری متفاوت خواهد بود؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که قرار نیست کاردرمانگر، از همه ی مداخلات گفته شده در بالا، برای کودک شما استفاده نماید. او بسته به ناتوانی های کودک، می تواند دو یا چند مورد از مداخلات گفته شده را برای وی اچرا نماید. البته مداخلات کاردرمانی در اختلالات متابولیکی تنها به مواردی که گفته ایم، محدود نمی شود و می توان موارد بیشتری هم بسته به مشکل کودک و خلاقیت کاردرمانگرش به کار برد.

منابع کاردرمانی در اختلالات متابولیکی در شرق تهران

برای اطلاعات بیشتر در زمنیه نقش مداخلات کاردرمانی در فنیل کتونوریا، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در فنیل کتونوریا ؛ ارزیابی ها مداخلات و اهداف درمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *