لکنت در کودکان در شرق تهران در خیابان دماوند مشکلی گفتاری است که باعث می شود که آن ها نتوانند به راحتی صحبت کنند. لکنت غالباً در ابتدای جملات بروز می کند اما می تواند در کل جمله نیز وجود داشته باشد. همچنین ممکن است بروز لکنت با کارهای غیرکلامی نیز همراه باشد. مثلا، کودک هنگام صحبت به طور مداوم پلک بزند، صورتش را حرکت دهد، لبخند بزند یا مشت هایش را گره کند. یکی از حیطه های اصلی مداخلات گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران، درمان لکنت کودکان است. لکنت اغلب در سنین ۲تا۴ سالگی شروع می شود. اما در برخی موارد تا اواخر دوران کودکی هم بروز نمی کند. لکنت می تواند شروعی ناگهانی داشته باشد. یعنی کودک ممکن است یک روز با لکنت از خواب بیدار شود یا پس از یک حادثه دچار آن شود. برای آشنایی با شیوه درمان لکنت کودکان در گفتاردرمانی در شرق تهران در خیابان دماوند در ادامه با ما همراه باشید.

کودکان چقدر و هر چند وقت یکبار دچار لکنت می شوند؟

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

میزان و دفعات تکرار لکنت در کودکان در شرق تهران در خیابان دماوند بسیار متفاوت است. بعضی از آن ها در طول روز فقط گاهی اوقات لکنت دارند. کودکان دیگر ممکن است تقریباً روی هر کلمه ای که می گویند لکنت داشته باشند. شدت لکنت می تواند روز به روز، هفته به هفته یا ماه به ماه تغییر زیادی داشته باشد. لکنت در کودکان بعضی اوقات به طور کامل برای روزها، هفته ها یا ماه ها متوقف می شود. ولی پس از مدتی دوباره بروز می کند. به گفته والدین شرایط خاص می تواند لکنت زبان کودکان را بهتر یا بدتر کند. به عنوان مثال، اگر کودک هیجان زده، خسته یا عصبانی باشد، ممکن است لکنت زبان او شدت پیدا کند. در صورتی که اگر کودک آرامش داشته و حین صحبت اضطراب یا عجله نداشته باشد، شدت لکنت کاهش پیدا می کند.

والدین در صورت مشاهده این مشکل در کودکان چه اقداماتی باید انجام دهند؟

در صورت مشاهده لکنت در کودکان خود در شرق تهران در خیابان دماوند بسیار مهم است که از متخصص کمک بگیرید. این کار را با برقراری ارتباط با یک آسیب شناس گفتار و زبان شروع کنید. گفتاردرمانگر در ابتدا بررسی می کند که آیا لکنت کودک شما بلافاصله نیاز به معالجه دار خیر. زیرا در برخی موارد، لکنت به طور خود به خود با بالاتر رفتن سن کودک بهبود میابد. اما در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه لکنت کدام کودک بدون مداخله از بین می رود وجود ندارد. متخصصین گفتاردرمانی خیابان دماوند تهران پیشنهاد می کنند برای تمامی کودکان دچار لکنت، روند ارزیابی و پیگیری و درمان به طور کامل انجام شود. زیرا همیشه بهتر است به جای تصور بهبود خود به خود لکنت، با پیگیری مداوم آن را تحت نظر قرار داد.

والدین برای بهبود لکنت در کودکان خود در شرق تهران در خیابان دماوند چه کارهایی می توانند انجام دهند؟

در اینجا چند نکته برای کمک به کودک در کنترل لکنت شرح می دهیم:

  • سعی کنید محیطی آرام فراهم کنید.
  • اگر کودک مشکلش در این زمینه را مطرح کرد، به طور واضح و ساده درباره لکنت در کودکان با او صحبت کنید.
  • به کودک خود هنگام صحبت توجه کنید.
  • زمانی را برای گفتگو با فرزند خود اختصاص دهید.
  • کودک را تشویق کنید تا در مورد موضوعات سرگرم کننده و ساده با شما صحبت کند.
  • سعی کنید واکنش منفی به او نشان ندهید. در عوض، کودک را به خاطر گفتار صحیح تشویق کنید.
  • در حین صحبت فرزندتان حرف او را قطع نکنید و سعی نکنید کلمات او را کامل کنید.
  • به معلمان و سایر مراقبان او در رابطه با لکنت در کودکان آموزش و توضیحاتی ارائه دهید. این باعث می شود کودک در محیط مدرسه یا مهدکودک پذیرفته شده و از اذیت و آزار در امان باشد.
  • با کودک به آرامی صحبت کنید. این کار ممکن است کمک کند تا او هم به آرامی صحبت کند.
  • بدون اینکه کلمات یا جملات را برای کودک بیان کنید، منتظر بمانید تا خودش آن ها را بگوید.
  • در نهایت حتما سابقه خانوادگی اختلالات گفتاری و زبانی را با متخصصین گفتاردرمانی شرق تهران در میان بگذارید.
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

حتی پس از درمان ممکن است کودک شما برای جلوگیری از بازگشت لکنت به جلسات پیگیری گفتاردرمانی شرق تهران نیاز داشته باشد. همچنین در صورت نیاز ممکن است شرکت در جلسات مشاوره یا گروه های خودیاری نیز به شما و کودکتان پیشنهاد شود.

نقش مداخلات گفتاردرمانی در لکنت در کودکان در شرق تهران در خیابان دماوند

گفتاردرمانی در لکنت شرق تهران در خیابان دماوند مرکزی تخصصی برای ارزیابی و درمان این اختلال در کودکان و بزرگسالان است. افرادی با این اختلال می دانند چه می خواهند بگویند، اما در بیان کلمات آن مشکل دارند. این افراد در واقع با اخلال در تسلط بر گفتار خود مواجه بوده و اصلاحا دچار گرفتگی زبان می شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک کلمه، هجا یا یک حرف صامت یا مصوت را چند بار تکرار کنند. در شرایطی دیده شده که فرد دچار لکنت در هنگام مکالمه مکث می کند. این وضعیت به این دلیل است که فرد در حین صحبتش به کلمه یا آوایی مشکل آفرین برخورد کرده است. اکنون می خواهیم با زمینه مداخلات حرفه ای گفتاردرمانی در لکنت شرق تهران در خیابان دماوند بیشتر آشنا شویم.

منابع

  1. RaisingChildren
  2. StlouisChildren

جهت مطالعه بیشتر در مورد تاخیر در رشد گفتار و زبان، لینک زیر را بزنید.

تاخیر در رشد زبان و گفتار و راه کارهای درمانی در آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *